@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Psykologiforskaren Victoria Blom beskriver begreppet ”prestationsbaserad självkänsla” som innebär att man måste prestera och vara duktig för att må bra. För att känna sig värdefull måste man motta bekräftelse och beröm. Psykologen Dan Kindlon är inne på samma spår med det engelska begreppet ”alpha girls”. De kan beskrivas som tjejer som är ”högpresterande utåt och självhatande inåt”. Alpha Girls är en typ av Duktiga Flickor, de drivs av prestationsångest och prestationskrav som leder till självkritik och självhat." Oj vad man känner igen sig i detta. x 21 jan, 2015 23:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Kattuggla: Jag tycker att det är bra att du tänker på dina kunder och att du ändå ser dem som människor till skillnad från andra som bara tänker på pengar i första hand. Jag tycker att andra har mycket att lära sig av dig för det är de som gör fel och inte du. Tack snälla du.. Pengar är visserligen viktigt på sätt och vis, men människor är viktigare. ♥ 22 jan, 2015 00:33 |
|
Frivolt
Elev |
Ser på fragile (igen) och borde egentligen sova men min katt ligger och sover PÅ min fot, så kan inte röra på mig D:
22 jan, 2015 01:07 |
|
Chaemy
Elev |
Ååå jag vill inte gå till skolan. Hoppas att alla kan låta bli att peta på mig bara. Jag vill inte ha några kramar idag. Jag vill inte bli magsjuk.
22 jan, 2015 07:31 |
|
potterflicka
Elev |
Orkar inte gå till skolan, det är två kilometer bort och när jag väl är framme är det direkt lektion :-(
22 jan, 2015 07:44 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
två i min klass är rent ut sagt helt jälva inkompetenta! inte nog med att de råkat försäga sig flera gånger om vad en annan klasskompis ska få i skämtpresent när vi ska fira henne i dag, så lägger idioterna ut på mystory bilder när de sitter och håller på med klasskompisens present. så att hon kan se det.
förklaring till deras inkompetens: ''hon fattar ändå inte'' nä, för det är ju så vanligt att man går runt med My little ponies i fickan...
22 jan, 2015 09:46 |
|
baramin
Elev |
alltså jag gillar mina föräldar jättemycket, de är världens bästa men alltså vad i hela friden var det för poäng med att döpa mig till ett namn de aldrig någonsin har kallat mig för?
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 22 jan, 2015 10:00 |
|
Dream
Elev |
22 jan, 2015 10:08 |
|
Borttagen
|
Jag sitter och skriver en teknikrapport/uppgift/sak
Det är extremt tråkigt och jag behöver hjälp men vi har inte vår NO-lärare idag (eller imorgon) (((speciellt eftersom att ???? 3/4 av mitt teknikbetyg är den här uppgiften och resten är en bro som jag var tvungen att bygga med en helt idiotiskt grupp))) 22 jan, 2015 10:17 |
|
Ithrenniel
Elev |
22 jan, 2015 10:23 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen