@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ithrenniel
Elev |
Har skrivit lite på bloggen om könsstereotypisk uppfostran, om min uppfostran och massa kloka saker. Ni får gärna läsa och tycka till om vad ni anser viktigt i frågan! ^^
http://ithrenniel.blogg.se/2015/january/365-dagar-en-ickekonsmassig-uppvaxt.html ![]()
21 jan, 2015 19:21 |
|
Hedwig96
Elev |
Jag är egentligen ledig imorgon men jag tänker ändå fara till skolan.... 2 gånger, både på dagen och på kvällen
21 jan, 2015 19:30 |
|
Borttagen
|
För ett tag sedan hade jag ett möte med min revisor. Hon frågade hur det gick med företaget, om alla hade betalat i tid eller om jag hade råkat ut för någon kundförlust. Det har jag inte, men däremot sa jag att det är en kund som har uteblivit med sin betalning och som (nu) har fått tre påminnelser.
"Skicka henne till inkasso!" sa revisorn då. Jag svarade att jag drar mig väldigt mycket för att göra en sån sak. "Med den inställningen kommer du att gå i konkurs innan år 1 är över. Du måste ju ha dina pengar. Skicka henne till inkasso. Vissa kunder är bara myglare som tror att de kan komma undan." Jag svarade återigen att jag drar mig väldigt mycket för att sätta en människa i klistret, och att jag hellre ville ringa upp kunden först - för ärligt talat så kan ju något faktiskt ha hänt, som är orsaken till den uteblivna betalningen. Man vet ju aldrig. "Du har ingen skyldighet till att ringa, det är inget man måste." "Kanske inte, men det är något jag vill och tänker göra ändå." Så idag ringde jag henne, min kund. Det räckte med att jag presenterade mig och sa att jag ringer från Sleeping Forest. Hon bad tusen gånger om ursäkt, och det hade faktiskt hänt någonting som kan få den mest skötsamma person att glömma bort allt annat. Jag underströk att jag inte ringde för att skälla på henne, utan för att jag ville kolla så att allt var ok. Det var det alltså inte.. men hon uppskattade att jag ringde innan jag skickade henne till inkasso, och hon skulle betala idag. Alltså.. Visst är det en enorm stress som ligger bakom när kunder inte betalar i tid, för det är så mycket extraarbete och alla företagare har inte råd att ligga ute med kundfordringar.. Men jag vägrar bli en maskin som inte kan försöka sätta mig in att en människa kan ha stött på problem och därmed inte kan betala. Jag funderar verkligen på att byta revisor. Hon känns som en robot. Jag är ingen robot. 21 jan, 2015 19:36 |
|
Luna Chang
Elev |
Mamma kastade just en liten papperspåse med ett pizzabröd i på mig.
Hej 21 jan, 2015 19:47 |
|
Ithrenniel
Elev |
21 jan, 2015 20:00 |
|
Fellrendión
Elev |
Kattuggla: Jag tycker att det är bra att du tänker på dina kunder och att du ändå ser dem som människor till skillnad från andra som bara tänker på pengar i första hand. Jag tycker att andra har mycket att lära sig av dig för det är de som gör fel och inte du.
21 jan, 2015 20:05 |
|
Bokmalen
Elev |
Vi har ett grupparbete i kemin. Vi ska sedan presentera vårat arbete för klassen och jag har ärligt talat hamnat i den sämsta gruppen. -.- Vi är fyra. Två av dem håller på att springa runt i klassen och fnittrar och har sig. De vet förmodligen inte ens vad vårt arbete ska handla om. Den tredje springer inte runt i klassen men säger inte ett enda ord och konsentrerar sej ändå inte alls. JAG har behövt planera allt. Jag har sagt till gruppen att de också måste göra något, för detta är inte rättvist! Men de lyssnar inte.
-_- 21 jan, 2015 20:30 |
|
Borttagen
|
Bokmalen- gud vad jobbigt, vad handlar det om?
21 jan, 2015 20:32 |
|
Solkatten
Elev |
Måste gå upp 06:00 imorgon. ;-;
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 jan, 2015 20:35 |
|
Cedrick Knutsson
Elev |
HEJ ALLA
21 jan, 2015 20:39 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen