@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Det blir så för många som har synfel, det behöver inte vara något stort, det kan vara 0,5 eller något pyttelitet men man får oftast ont i huvudet då så om du ej kollar kanske det är bra och göra? Skrivet av Chaemy: Nu har jag ont i huvudet igen. Jag har haft det konstant i mer än en vecka nu. Men det var som allra värst för typ två år sedan. Då hade jag svinont flera kanske två veckor i rad. Men jag får ta värktabletter nu. Jag vill egentligen inte det, men min doktor säger att det är okej om jag tar värktabletter fyra gånger i månaden/en gång i veckan. Har du kollat synen? Jag har faktiskt kollat synen. Jag gjorde det dels ungefär efter ett halvår med huvudvärk, då fick jag läsglasögon. Det hjälpte inte mot huvudvärken. Nu tycker jag att mina glasögon är så fula att jag aldrig använder de i skolan, bara hemma ibland. Det kan ju hända att jag faktiskt får värre huvudvärk av att slarva med glasögonen så jag kanske borde börja använda de lite oftare. Min doktor tror att det är spänningshuvudvärk, men jag är osäker på hur jag ska hantera det ändå.
18 jan, 2015 18:15 |
|
Vildvittra
Elev |
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 18 jan, 2015 18:25 |
|
Chaemy
Elev |
18 jan, 2015 18:38 |
|
Fellrendión
Elev |
18 jan, 2015 18:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Chaemy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Det blir så för många som har synfel, det behöver inte vara något stort, det kan vara 0,5 eller något pyttelitet men man får oftast ont i huvudet då så om du ej kollar kanske det är bra och göra? Skrivet av Chaemy: Nu har jag ont i huvudet igen. Jag har haft det konstant i mer än en vecka nu. Men det var som allra värst för typ två år sedan. Då hade jag svinont flera kanske två veckor i rad. Men jag får ta värktabletter nu. Jag vill egentligen inte det, men min doktor säger att det är okej om jag tar värktabletter fyra gånger i månaden/en gång i veckan. Har du kollat synen? Jag har faktiskt kollat synen. Jag gjorde det dels ungefär efter ett halvår med huvudvärk, då fick jag läsglasögon. Det hjälpte inte mot huvudvärken. Nu tycker jag att mina glasögon är så fula att jag aldrig använder de i skolan, bara hemma ibland. Det kan ju hända att jag faktiskt får värre huvudvärk av att slarva med glasögonen så jag kanske borde börja använda de lite oftare. Min doktor tror att det är spänningshuvudvärk, men jag är osäker på hur jag ska hantera det ändå. Det var nästa gissning. Spänningshuvudvärk beror ofta på stress, ibland kan det hjälpa att massera vid axlarna och upp längs nacke. Gällande värktabletter brukar acetylsalicylsyra hjälpa bäst mot spänningshuvudvärk. Det är verkningsämnet i bland annat Treo och Magnecyl. 18 jan, 2015 18:42 |
|
Frivolt
Elev |
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAH XD XD XD DÖÖÖÖR!!!! Åh herregud xD oj, jaaa! Känner igen mig verkligen xD lixom...varför gör ingen någonting åt åldrande? xD Helt sjukt...JAG ÄR CHOCKAD! xD xD xD Dör! 18 jan, 2015 18:44 |
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Det var nästa gissning. Spänningshuvudvärk beror ofta på stress, ibland kan det hjälpa att massera vid axlarna och upp längs nacke. Gällande värktabletter brukar acetylsalicylsyra hjälpa bäst mot spänningshuvudvärk. Det är verkningsämnet i bland annat Treo och Magnecyl. Jag har ont i huvudet även när jag inte är stressad. Men min huvudvärk har ökat sedan skolstarten och det kanske är i samband med att även stressen ökade då också. Jag har faktiskt fått rekommenderat av min doktor att ta två olika tabletter samtidigt när jag har jätteont. Jag har redan testat olika var för sig, men det har knappt funkat. Nu går det bra med tabletterna, det vore ju skönt om jag slapp ta dem men det är bra att något funkar. Tack så mycket för tipsen!
18 jan, 2015 19:10 |
|
Beben
Elev |
18 jan, 2015 19:15 |
|
Borttagen
|
jag vill ha en kram.
18 jan, 2015 19:38 |
|
Hängslebyxor
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Mitt liv bara faller sönder och ju mer jag försöker plocka upp bitarna, desto mer går sönder i mig. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() When ever you feel sad, just think of these or send me an owl and I will remind you what a great friend and person you are senpai ♥ ![]() ![]()
18 jan, 2015 19:49 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen