Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Well jesus fucking christ det blir visst psykolog i Lund till hösten!! Asdfgligkdfgshjg Grattis! Då vill jag träffa dig! 12 jul, 2016 23:08 |
|
liuns
Elev |
Hej, jag har ju varit i kontakt med dig
12 jul, 2016 23:30 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Det är snart 5år sedan jag skrev av mig en oändligt lång, och vid läsandet idag, lite störigt upplagd text om min relation till min ...vad han en gång var, min far. (Texten är citerad inom spoilern nederst). Så nu är det väl dags att skriva en till känner jag.
Åren sedan texten skriven i september 2011 har fortsatt med födelsedagar och flera julafton- och nyår som ägnats på arbetsplatser/med världens bästa vänner/på resor. Livet är lättare och far/dotter-relationen med kraven från samhället/omgivningen stör mig inte alls, men istället kämpar jag med framtidsdrömmar och mål. Har redan nött av en massa drömmar, och vet nu att det krävs år och tålamod innan jag kan nöta av ytterligare några drömmar. Tålamodet är jobbigast! "Ung och ovetande-sikta mot stjärnorna"-känslan försvinner i takt med att man börjar se åldern man är i, och dumt nog jämför jag mig med kusinerna som idag tryckt ut två ungar vardera och lever VVV-livet med sin man och har hans efternamn efter sitt förnamn stämplat på facebook för alla att se. (Något som känns så distanserat och avlägset för mig. Jag försöker hitta 40-åriga singlar/par som reser världen över och gör sitt utan att bry sig om samhällens underliggande krav för att inspireras.... men jääävlar vad svårt det är. Den där klockan finns ju ändå inom oss, och i takt med romantiska kärleksfilmer som slutar upp i fina familjedraman... så påverkas man. Nog för att jag kanske faktiskt inte kommer trycka ut ungar, men en partner vore fint. Speciellt efter alla mysiga lesbiska drömmar jag haft senaste året. VARFÖR MÅSTE HBTQ VARA SÅ AVLÄGSET I JAPAN? Jag vill gå till en gaybar men i min stad finns det 2st som är schyssta för brudar på "hbtq-bar-gatan" där alla andra är för bögar. Jag vill ha en schysst, awesome brud bredvid mig i sängen nu!). Men vill tillägga att jag stortrivs i Japan. Enda kontakt till människor som tvingat sig på mig på oundvikliga datum är lättare att undvika. Eventuella fb-meddelanden har jag raderat. Jag har även berättat för HONOM vad han gjorde på mig i husvagnen för några år sedan, för detta var han eventuellt ovetandes om eftersom han tafsade på mig i sömnen. Han skrev något beklagande sms dagen därpå om att han ALDRIG skulle göra så vid "medvetande", och efter det gav han mig intrycket av att "nu när detta ventilerats så kan vi ju börja om på nytt". Där hade han fel. Så enkelt är det inte. Jag seglade vidare och hamlade tillslut i Japan, och här är jag för att stanna. Vad jag kommer jobba med är oklart, för det är inte sjukt lätt för utlänningar att hitta jobb här utan avslutade universitetsstudier eller kan jobba på villkor man är van med från hemlandet. Men orkar jag dra fram den goa känslan som funnits inom mig sedan gymnasiet så skall det lösa sig. Känslan finns där bra dagar, men pga. jag inte är ett fan av att tala på andra språk, om jag inte är säker på vad jag vill säga, så har det varit många panikattacker senaste månaderna och dessa har satt spår. Men oavsett. Reste tillbaka till Sverige en vecka i juni och meddelade dem jag ville träffa i förväg. Min bror höll såklart inte käften och mamma med släktingar kunde ju inte sluta hinta om min ankomst på facebook - inlägg som eventuellt hamlade på HANS timeline. Menmen, han skickade med en påse sill från bästa fiskhandlaren i Bohuslän via min bror, och den åts upp mellan snapsen på fyllan. Någon mer tanke på honom var det inte. Varför jag suttit två timmar idag, letat efter det gamla meddelandet jag en gång skrev här var för att jag vid en mardröm inatt påmindes om jobbiga tonårstider med honom inblandat och idag på väg till skolan flög tankarna fram igen och jag fick kväljningar av just husvagnsincidenten. Kväljningar. Jag är 25år idag, vilket är 8år från när jag först började vända ryggen mot far/dotter-relationen och i den är takten som varit senaste 5åren så kommer närmsta 5-10åren skena förbi utan att jag hinner blinka. Jag är så klar med relationen som fanns när jag var barn. Jag är klar. Jag har gått vidare och har ingen som helst tanke på att någonsin sätta min fot i landsbygden jag växte upp i. HAN fyllde 50år förra sommaren och jag åkte dit som en "avslutande grej", det jobbigaste var väl att jag hamlade snett emot HANS brud som jag absolut inte ville småprata med över tårtan - och mittemot HANS kusin/min barndomsbästis far som kollade på mig med en sådan dömande blick. Som att jag var den fruktansvärda i dramat här och borde skämmas. Nej. Min bror körde mig och min bästis runt bland alla barndomsminnen och jag kunde återvända till Göteborg med känslan av att "det var sista gången". Skönt! ♥ Spoiler: Tryck här för att visa! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 13 jul, 2016 15:08 |
|
Borttagen
|
Jag är ledsen över det du blivit utsatt för, Kintsugi. Men jag är glad att du lyckats med konsttycket att inte förlora dig själv i kaoset som din familjesituation inneburit. Du förverkligar dig själv ända ut i fingerspetsarna av allt att döma, och jag är glad att du gör det. Jag är glad att du inte fastnade i den omhändertagande mammarollen för att du inte visste något annat, kanske med en kille som förväntade sig samma saker av dig som din pappa gjorde.
Om du vill segla iväg mot horisonten och inte blicka bakåt så står det dig fritt att göra det, du är inte skyldig någon något. Jag beundrar dig för allt du vågat ta dig för, det gör jag verkligen. 13 jul, 2016 23:50 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jinx Tack för fantastiska ord, det värmer och styrker!
Det känns som att jag, utifrån vad som har hänt och hur det påverkat mig som människa, skapat en mer udda och intressant version av mig själv som jag trivs med. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 14 jul, 2016 16:47 |
|
Borttagen
|
Ibland undrar jag bara vad fan jag gett mig in på, om jag kommer att klara det eller om jag tagit mig vatten över huvudet. Det kanske är för tidigt, det kanske är fel ställe.
...men ofta pirrar det till i magen och jag tänker jag ska bli psykolog. Folk har sagt det till mig i åratal att jag skulle passa som det och det har dessutom alltid intresserat mig. Under gymnasiet trodde jag att det var totalt kört, med "bara" 20,0 istället för det mer eller mindre obligatoriska 22,5. Men jag hittade min väg, och behöver inte ens kompromissa med vilket lärosäte det blir! Jag hamnar där jag vill hamna. Jag får läsa det jag vill läsa. Jag kommer att kunna hjälpa. Jag kommer kanske att kunna hjälpa människor som de i min gymnasieklass, där mer eller mindre alla mådde dåligt. Jag kommer att kunna hjälpa, på riktigt, människor som er här på mugglarportalen. Människor som jag skrivit till och försökt hjälpa så gott jag kan, men jag kommer att kunna göra det på riktigt. Jag vill det här. Jag tror faktiskt att det här är mitt kall. 14 jul, 2016 22:48 |
|
Borttagen
|
Där förstördes nattsömnen. Blir att följa liveuppdateringar om Nice. Fan. Mår illa.
15 jul, 2016 00:47 |
|
Borttagen
|
För övrigt - tack för gratulationerna Atira och Even more cave trouble!
Ska bli jättekul att få träffa dig Cave Trouble, och förhoppningsvis får jag se dig på scenen också! 15 jul, 2016 11:50 |
|
Kim Potter
Elev |
15 jul, 2016 18:07 |
|
kid
Elev |
allt gör ont och jag saknar henne så jävla mycket
15 jul, 2016 23:00 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen