Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

If the stars keep shining [Sv]

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

1 2 3 ... 18 19 20 ... 91 92 93
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


MER!!!

27 aug, 2011 17:22

jullanbrullan19
Elev

Avatar


MER! Så spännande!!

23 september <3

27 aug, 2011 17:24

lillalollo
Elev

Avatar



Kapitel 15 -
George Wealsey

Jag hörde glada skratt nerifrån trädgården. Själv hade jag valt att äta på rummet.
Men nu blev skratten högre och sedan blev det total tystnad. Ett långt tag.
Jag gick ner för den rangliga trappan för att se vad mina två yngre syskon, Harry och Hermione hade för sig.

När jag öppnade ytterdörren såg jag de två paren komma emot mig. Ginny lutade sig mot Harrys axel och han höll ena armen om henne.
Ron och Hermione gick tätt, tätt tillsammans och släppte inte varandra med blicken.
De såg så lyckliga ut alla fyra. Väldigt lyckliga.
Jag tänkte på Angelina. Hennes vackra hår och underbara ögon. Känslan av hennes läppar mot mina.
"George!" Ginnys glädjetjut fick mig att vakna upp ur dagdrömmarna.
"Har det hänt något speciellt?", frågade jag milt. De fyra såg på varandra och med stora leenden. Men ingen av dem sa något.
"Har det hänt något?", undrade jag igen. Ron harklade sig. Men innan han hann säga något sträckte Hermione ut sin hand. På den gnistrade en vacker silverring.
"Har ni förlovat er?", utropade jag. De nickade och Hermione pussade Ron på kinden.
"Vi också!" Jag blev helt paff när även Ginny sträckte ut sin hand. På den, en ring i guld. Jag stod tyst för en sekund.
"Grattis!", utbrast jag sedan. Mitt leende var varmt och de två paren log mot mig.

Vi satt i vardagsrummet och åt chokladgrodor. Ginny och Hermione berättade om hur frieriet gått till. De var båda sprudlande glada och kunde inte sluta le med hela ansiktet.
"Det var så romantiskt!", sa Hermione med ett drömmande uttryck i ansiktet.
"Helt otroligt!", fyllde Ginny i med glittrande ögon.
Harry kramade om henne.
"Men ni är så unga.. Vad ska mamma och pappa säga?", kom jag plötsligt på.
Det blev tyst en stund.
"Vi behöver ju inte gifta oss direkt... Vi kan ju vänta med det ett tag." Det var Harry som hade svarat. De övriga tre instämde.
"Vad kul det skulle vara med ett dubbelbröllop!", log Hermione.
Vi satt och pratade om bröllop ett tag. Såg tillbaka på Bills bröllop, och mindes vår mors stress.

Plötsligt sprack Rons ansikte upp i ett leende.
"Jag vet den perfekta idén!" Vi andra tittade nyfiket på honom.
"Vi kan gifta oss på Hogwarts! Vid jul!" En sekund, och det han sagt sjönk in.
"Det är perfekt!"
"Mamma behöver inte stressa!"
"Så underbart!"
De fyra pratade i munnen på varandra och jag skrattade.
"Jag går och lägger mig.", sa jag.
"God natt! Vi sitter uppe tills mamma och pappa kommer hem.", svarade Ginny och gav mig ett bländande leende.

"De ska gifta sig på Hogwarts, Fred." Jag hade pratat rakt ut i det mörka rummet. Bort mot Freds oanvända säng..
"Jag önskar att du var här!"

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

27 aug, 2011 18:06

Ida S
Lärare

Avatar


Jag älskar den här ficen Du skriver som jag vet inte vad, skapar riktiga känslor som gör mig mållös och aagh, jag vet inte vart jag ska ta vägen, det är så bra helt enkelt!

"we live together, and harry does all the cooking."

27 aug, 2011 18:13

lillalollo
Elev

Avatar


Skrivet av Ida S:
Jag älskar den här ficen Du skriver som jag vet inte vad, skapar riktiga känslor som gör mig mållös och aagh, jag vet inte vart jag ska ta vägen, det är så bra helt enkelt!


Naaw!! Tack så mycket!
Du gör mig såååå glad.

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

27 aug, 2011 18:16

Borttagen

Avatar


ÅH så underbar! jag älskar George mer och mer i den här ff'en! ♥

27 aug, 2011 18:22

EmilySwann
Elev

Avatar


håller med både MoonChiild och Ida S!♥

MoonChiild, JuliaE & mine är AWESOME! :D ?

27 aug, 2011 18:23

lillalollo
Elev

Avatar


Ni anar inte hur glad jag blir av era kommentarer! ♥

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

27 aug, 2011 18:37

jullanbrullan19
Elev

Avatar


Åhhh! Så bra! MER!
Du är så himla bra författare!!!!!!!

23 september <3

27 aug, 2011 18:54

Ginny02
Elev

Avatar


Du är jätte bra på att skriva!!!

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

27 aug, 2011 18:54

1 2 3 ... 18 19 20 ... 91 92 93

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.