PRS (Kim Potter&Trädkatten&Choppa)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Kim Potter&Trädkatten&Choppa)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kim Potter
Elev |
14 feb, 2014 21:10 |
|
luna~lovegood
Elev |
14 feb, 2014 21:48 |
|
Kim Potter
Elev |
Skrivet av luna~lovegood: Skrivet av Kim Potter: [Det blir bra om det är långt c;] inte nödvändigtvis Ja' tyckte det va' bra c:
14 feb, 2014 21:50 |
|
Trädkatten
Elev |
Skrivet av Kim Potter: Skrivet av luna~lovegood: Skrivet av Kim Potter: [Det blir bra om det är långt c;] inte nödvändigtvis Ja' tyckte det va' bra c: Men det är din tur kim :3 Och luna, det blev jätte bra!
14 feb, 2014 21:54 |
|
Kim Potter
Elev |
Alicia:
Jag höll andan när en av tjejerna lyftesi luften och en annan, mildare, lugnare röst talade: "Ni är Dem utvalda. Ni måste stoppa ondskan" "Vilken ondska?!", frågade jag häpet och tittade på henne med stora ögon. "V-Vem är du och vad vill du?", viskade jag. -- Dåligt. Vet.
14 feb, 2014 21:57 |
|
Borttagen
|
Ta inte illa upp nuuee.....
luna~lovegood: Bra skrivet, men det var liiite power play. :s Isabelle tittade emot henne och det var en lättnad att se någon som hon faktiskt kände igen, även om de inte var precis bästisar så var de iaf kompisar. Jag skrev inte att hon gjorde det. Och jag visste inte att de var vänner. De får gärna vara vänner, men det blir lite awkward för mig när folk power playar. 14 feb, 2014 22:14 |
|
LIA15
Elev |
Ines:
Alice talade inte alls med samma röst som nyss. Det var som om hon var en helt ny människa. "Ni är de utvalda. Ni måste stoppa ondskan". Sedan fortsatte hon: "Jag är Matilda, och ni måste lite på Niculaus". (det blev kanske lite kort, och jag kommer inte ihåg vad hon sa i cirkeln) 15 feb, 2014 09:28 |
|
Trädkatten
Elev |
Abril såg hur en tjej med brunt långt hår tog ett steg framåt och verkade titta på en tjej med medel långt blont hår, den där typiskt snygga tjejen. Plötsligt så skrek hon ut ett namn "Isabelle!" Det var antagligen den blonda tjejens namn. Isabelle, det var ett fint namn tyckte Abril. Men plötsligt så var det som om något äckligt, typ som dregel droppade ner på den bruna flickans kläder och hennes ögon hade blivit mörka. Hon öppnade sin mun och det var verkligen inte som den tjejen Abril hade sett för några sekunder sedan. Det var som om något eller någon hade tagit över hennes kropp.
"Ni är de utvalda. Ni måste stoppa ondskan." sedan så fortsatte hon; "Jag är Matilda, och ni måste lite på Niculaus" Vadå? Skulle hon lite på en främling som hon hade träffat mitt ute i natten? Det var väl det man inte skulle göra. Det var det som alla sa till en, lita inte på någon, följ inte med någon hem som du inte känner, var försiktig. "Ondskan letar efter er, den finns närmare än vad ni tror. Ni kan bara lita på varandra, inte på era föräldrar eller syskon inte ens på er stora kärlek." sa plötsligt Matilda med en dramatisk röst. "Så du säger att vi ska lita på några personer som vi knappt känner?" Abril blev rädd, sur, irriterad, arg, glad på en och samma gång. Äntligen hände något annorlunda även fast det här var jätte läskigt! Fast hon ville inte att det skulle bli på det här sättet, inte så här annorlunda. Hon ville inte heller bli tillsagt att plötsligt bara lite på några främlingar!
15 feb, 2014 13:10 |
|
Borttagen
|
Guess it's my turn now :p
(och kollade tidigare inlägg och märkte att luna~lovegoods karaktär skulle heta Maja, inte Alice för att Kims karaktär hette typ likadant? '-' Spoiler: Tryck här för att visa! -- "Ni måste tro mig", sade Matilda bedjande. "Nicolaus kommer minnas i sinom tid. Vänta bara." "Den här onskan du pratar om, exakt vad är det?" frågade Isabelle en aning surt och nyfiket. "Ni kommer att få veta i sinom tid. Era krafter kommer att utvecklats tillsammans, och ni måste vara försiktiga med dem. Särskilt i skolan", svarade Matilda. "Varför just i skolan?" sade Isabelle. "Skolan är en ondskans plats. Och kom ihåg: cirkeln är svaret." ~ En annan grej, i engelsforstrilogin är det ju ett visst antal utvalda som dör, ska någon av oss dö då? 15 feb, 2014 17:13 |
|
Trädkatten
Elev |
Choppa, jag vet inte riktigt... Jag tror inte riktigt att någon vill att ens karaktär ska dö men det blir ju inte riktigt samma sak om vi inte gör så att några dör. o:
Och förresten Choppa, kan du ta in allas mallar i första inlägget? c:
15 feb, 2014 17:20 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen