Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 18 19 20 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag log och tittade upp på honom.
"Ja, så hej hej" sa jag och vinkade åt Gracie som gick surt mot bussen med en sur min. Jag fnissade och Eddie stod där helt tyst. Jag gick fram till honom.
"Men, nu kan du ju gå med henne..." sa jag sakta. Han skakade på huvudet.
"Nej, hon vill ändå inte..." suckade han. Jag nickade och gick tillbaka till Jack som tog min hand igen. Jerry stirrade på mig och Milton också.
"Så den du sov hos var...?" frågade han sakta. Jag nickade.
"Japp" sa jag. Jerry stirrade på oss som om vi var galna.
"Vänta, menar ni sov med som sov med?" frågade han förvånat. Jag skakade på huvudet.
"Nej, nej, nej NEJ!" fnissade jag och han backade med händerna i luften.
"Okej, okej" flinade han. Sedan blev han allvarlig.
"Så har ni två typ, pussats?" sa han med en grimas. Jag skrattade och nickade.
"Jaa.." sa Jack och gjorde pussljud med munnen. Jerry låtsades kräkas och jag skrattade ännu mer. Jerry lyckades till slut ta sig samman.
"Så, eh... Kan.. Kan ni bevisa det?" frågade han sakta med ett smile på läpparna. Jag blev chockad av frågan och stirrade på honom.
"Nu?" frågade jag dumt.
"Nej på lördag, vad tror du?" frågade han sarkastiskt. Jag lipade åt honom och tittade på Milton och Eddie.
"Göré, göré!" skrattade de och hoppade upp och ner på stället. Herre gud, har de aldrig varit ihop med någon eller? Hur töntig får man vara...* tänkte jag men vände mig mot Jack. Han log nervöst men jag bara log mot honom. Jag blundade och lutade mig mot hans mjuka kropp. Han höll om min midja och jag höll mina armar runt hans hals. Eddie och Milton stod som förstenade när vi var bara några millimeter från varandra. Jerry stod med ett leende på läpparna och lutad mot en lyktstople. Jag log åt deras fåniga uttryck. Jag struntade i de och ägnade mig åt Jack.

that's all I got to say

6 dec, 2013 23:01

Borttagen

Avatar


"Hur kommer det sig att Anton, din kusin kan byta tiderna på bion?" frågade Colin. Jag blev lite chockad men log lite.
"Jag vet faktiskt inte... jag tror att han gjorde något på en bio en gång... som gjorde alla personaler rädda så han kan säga åt dom vad dom ska göra." log jag.
"Aha... då måste jag gå på bio med honom fler gånger." flinade han. Jag nickade enkelt. Vi pratade om karaten. Jag fick reda på att Colin också hade svart bälte med flera sträck. Det var därför han enkelt kunde slå ner killarna. Jag nickade till hans historia. Vi satte oss på en bänk och kände hur det kalla vattnet landade på oss. Plus hade jag bara ett linne, en kjol och ett par trasiga tajts. Jag borde verkligen ha tagit med mig en jacka. Men jag fick låna Colins tjocktröja som tur var. Jag log och vi fortsatte prata en stund. Jag fick ett sms av Kim där det stod att julbalen skulle vara imorgon istället. Jag muttrade.
"Varför...! jag vill inte gå på balen."

6 dec, 2013 23:10

Kola
Elev

Avatar


Hela skoldagen hade faktiskt gått väldigt snabbt. Särskilt eftersom jag och Jack skolkade sista lektionen... Vi satt i bussen på väg mot stan, Jack skulle köpa kläder till balen. Han ville vara säker på att vi matchade. Jag hade en lila klänning med silvriga detaljer. Bussen stannade och vi gick mot stan med ett paraply över oss, det regnade som fan. Jag såg Mika längre bort.
"Mika!" ropade jag efter henne och hon vände sig leende om. Hon sprang mot oss och ställde sig under paraplyet.
"Hej" fnissade hon och torkade ur håret.
"Hej" flinade Jack. "Är det din tröja? Den verkar lite stor"
"Åh.. Jag snodde den bara..." sa hon långsamt. Jag tittade på henne och såg hur hon rodnade.
"Mika...?" sa jag och tittade på henne. Hon fann plötsligt marken väldigt intressant. Jag skakade på huvudet åt henne.
"Ska vi gå?" frågade Jack och bröt den pinsamma tystnaden. Jag nickade och vi gick mot affären. Mika stannade plötsligt.
"Vad ska vi göra där" frågade hon med avsmak. Jag skrattade åt hennes reaktion.
"Vi ska köpa kläder till balen" sa jag lugnt och hon skakade på huvudet.
"Jag ska inte gå"
"Jo, det ska du, och jag ska hjälpa dig med kläder" sa jag och tog hennes hand. Hon himlade med ögonen men lät sig dras med till affären. Jack och jag tittade på en smoking åt honom medan Mika stod borta vid begravningsklänningarna.
"Mika, det där är begravningskläder" skrattade jag åt henne.
"Och? Balen är minst lika trist som en begravning" flinade hon och tog fram en svart kort klänning. "Om jag river bort ärmarna och sätter dit några kedjor blir den riktigt schysst.." sa hon långsamt och kollade prislappen.
"Vad kostar den då?" frågade jag och gick fram mot henne.
"15 kr" svarade hon enkelt. Jag tittade på prislappen.
"Mika, det står 1500..." suckade jag och skrattade. Hon himlade med ögonen.
"Sak samma..." suckade hon och gick mot kassan.
"Har ni några kedjor?"
"Ja.. Jag tror det" svarade flickan i kassan och böjde sig ner efter en låda. Mika tackade och gick mot oss. Hon började ha sönder klänningen och sätta dit kedjor.
"Mika" väste jag åt henne men hon brydde sig inte.

that's all I got to say

7 dec, 2013 11:23

Borttagen

Avatar



Jag rev bort armarna och satte dit kedjorna. När jag var klar gick jag in i provrummet och satte på mig den. Den satt faktiskt väldigt bra... Jag log för mig själv och bestämde mig för att visa Kim. Jag gick ut ur provrummet igen.
"Sådär." muttrade jag. Jag log svagt när jag såg att Kim och Jack stod och pratade. Så jag gick in i provrummet och bytte om till mina vardagskläder. Jag gick ut med klänningen i famnen och gick mot kassan. Jag betalade den.
Tjejen i kassan log nervöst och gav mig klänningen igen. Jag gav henne lådan med kedjor och gick sedan till Kim och Jack.
"Passade den?" frågade Kim och log. Jag nickade enkelt. "Vad bra." log hon och tittade på klänningen. Jag nickade ännu en gång.
"Du måste ju ha skor också." sa hon och drog med mig till skoavdelningen. Jag suckade djupt men tittade på de olika skorna. Jag log när jag hittade ett par svarta Converse. Jag gick snabbt mot dom och tog upp dom.
"Mika, du ska ju inte ha Converse på balen." flinade Kim.
"Jooo!" svarade jag och satte på mig dom.
"Neeej." flinade hon. Hon tog fram ett par höga svarta klackar. Jag tittade på dom.
"Kim, jag kan inte gå med klackar." muttrade jag. Jag tittade mot utgången och såg drömande på den. Men i samma ögonblick såg jag att Colin kom in i affären och jag vände genast bort blicken. "Okej, jag testar dom." sa jag och tog skorna. Jag satte på mig dom och började vingla. Kim och Jack stod bredvid och flinade. "Gör det bättre själv då." sa jag till Jack. Jack flinade bara. Jag såg att Jack och Kim stod och pratade. Jag suckade tungt och tog ett prövande steg framåt. Jag kände hur jag tappade balansen och skulle precis ramla ner på golvet när Colin tog emot mig.
"Nya skor?" flinade han och drog upp mig. Jag nickade fundersamt och tittade mot Kim och Jack. Dom stod fortfarande och pratade som tur var.
"Ja... vad gör du här?" frågade jag och tittade upp på honom.
"Jag vill ha tillbaka min tröja." flinade han. Jag suckade.
"Men då kommer Kim och Jack förstå att det var din tröja!" muttrade jag. Colin fortsatte att flina.
"Nejdå. Säg bara att snubbarna på affären där du snodde tröjan kom hit och tog tillbaka den." log han. Jag suckade ännu en gång men tog av mig tjocktröjan. "Plus, vill du väl ändå inte behålla en tröja som är för stor, eller?" flinade han. Jag slog honom löst på armen och gav honom tjocktröjan.
"Bra. Vi ses imorrn." flinade han och gick ut ur affären.

7 dec, 2013 12:48

Kola
Elev

Avatar


Jag sneglade mot Mika och såg hur hon tappade balansen. Jag skulle precis gå och hjälpa henne när jag såg att Colin hade tagit emot henne. *Olala* tänkte jag och fnissade för mig själv.
"Vadå?" frågade Jack och vände sig om mot de. "Åh..." flinade han. Vi tittade på de i smyg och jag såg att hon gav honom tröjan. Jag visste att det inte var hennes! Jag flinade och tog Jacks hand och gick mot kassan för att köpa hans smoking. Han betalade och vi fick en påse med kvittot och smokingen i. Vi gick bort mot Mika som satt och tog av sig skorna.
"Jag köper Converse istället" muttrade hon och jag tror att hon var röd om kinderna... Hon ställde skorna på hyllan och tog ner ett par långa Converse i hennes storlek. Jag suckade åt henne men orkade inte säga emot. Vi gick till kassan och hon betalade med en femhundring.
"Så du går runt med femhundralappar i fickan eller?" frågade jag och flinade. Hon nickade stolt och höll upp två till.
"Bortskämda barn..." flinade Jack och Mika lipade åt honom. Jag skrattade åt de, de betedde sig verkligen som syskon.
"Ska vi gå?" frågade Mika och tittade ut. "Det har slutat regna nu"
"Visst" sa Jack och tog min hand. Vi gick mot bussen och kollade när nästa buss skulle gå. Om en halvtimme.
"Åhh..." stönade jag och tittade på klockan. Tiden verkade stå still.
"Vi tar en taxi" sa Mika och tog fram mobilen.
"Men jag har inga pengar med mig" suckade jag.
"Och mina är slut.." sa Jack. Mika tittade oförstående på oss.
"Men jag betalar ju såklart?" flinade hon och jag log mot henne.
"Tack, men jag betalar tillbaka sen"
"Nej, jag bjuder"
"Jaja, jag ska inte säga emot" fnissade jag. Hon ringde efter en taxi och det började regna samtidigt. Vi sprang in i en kiosk och satte oss vid fönstret och väntade.

that's all I got to say

7 dec, 2013 13:08

Borttagen

Avatar


Jag såg när taxin kom och öppnade dörren.
"Fy! Varför regnar det så himla mycket?!" muttrade jag och gick ut i regnet.
"Sätt på dig en jacka när du ska gå ut istället." flinade Kim. Jag suckade och skyndade mig till taxin.
"Tjobre!" sa jag och satte mig ner på ett ut av sätena. Chauffören såg lätt skrämd ut och jag flinade. Kim satte sig bredvid mig och sedan satte sig Jack.
"Pengar." sa Chauffören och sträckte fram handen mot mig.
"Åh... jag som hade hoppats på att du glömt bort det." flinade jag och gav honom pengarna. Jag tittade på Kim och Jack som satt tätt mot varnadra.
"bläääää." sa jag och gjorde en äcklad min och lutade huvudet mot fönstret. Kim och Jack skrattade lätt. Efter ett tag kom vi tillbaka hem. Jag sprang fort ut från taxin och in till huset. Jag tittade mig i spegeln i hallen. Mitt rosa hår låg lite huller om buller. Det var blött så jag var tvungen att torka det med en handduk. När jag gjort det satte jag på mig en pyjamas. Den här gången var det en Panda kigurumi (se bild nedan).
Jag gick ut ur rummet och såg Jack och Kim pussas.
"Förlåt mig. Men ni blockerar vägen till vardagsrummet." flinade jag. Kim tittade på mig och var röd om kinderna.
"Kan du inte stanna på ditt rum ett litet tag till?"
"Jodå, hejdå." flinade jag och gick in på mitt rum igen. "KIM VAD SKA DU KLÄ UT DIG TILL PÅ HALLOWEEN?!" skrek jag genom väggen.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.4kigurumi.com%2Fimage%2Fcache%2Fdata%2Fkigurumi%2Fpanda%2FAnimal-Adult-Onesie-Panda-Kigurumi-Pajamas-650x975.jpg

7 dec, 2013 17:32

Kola
Elev

Avatar


"En vampyr!" skrek jag till henne och hon öppnade dörren.
"Ska du ha huggtänder?"
"Ja..?"
"Då kan du inte kyssa Jack" flinade hon. Jag suckade åt hur fånig hon var och stängde hennes dörr mitt framför näsan på henne.
"Om du inte kan kyssas då, får vi kyssas nu" sa Jack och kysste mig lätt på munnen. Mika öppnade dörren på glänt och kikade på oss. Jag såg henne och utan att backa från Jack smällde jag igen hennes dörr med foten. Jag kysste honom länge. Fast man skulle nog inte kalla det kyssa... Mika öppnade dörren igen och gick förbi oss.
"fortfarande?" frågade hon och Jack släppte taget om mig.
"Man måste ju passa på" flinade han och Mika himlade med ögonen och gjorde kräkljud. Jag skrattade åt henne och vi följde med henne in i köket.
"Så, hur ska du sminka mig för halloween då?" frågade jag och satte mig ner på stolen mitt emot Mika. Jack satte sig bredvid mig.
"Tja, du ska ha huggtänder och mörkrött läppstift. Du ska också ha en svart klänning som jag vet finns i Antons affär." sa hon belåtet och tog fram en bild på mobilen och visade mig.
"Den är ganska kort..." sa jag tvekande. Mika tittade på mig och sedan på Jack.
"Vad tycker du?" frågade hon Jack.
"Den sitter nog perfekt" flinade han och jag slog till honom lekfullt på armen. Vi skrattade och tog varsin glass.
"Har vi någon läxa?" frågade Mika.
"Vi var inte kvar hela skoldagen" svarade Jack och jag nickade.
"Vi stack ju till stan" sa jag.
"Ohh, you badass!" flinade Mika.


Klänningen:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages.esellerpro.com%2F2516%2FI%2F187%2F42%2Flrgscalehearts-and-roses-london-dress-550069-black-mini-1.jpg

that's all I got to say

7 dec, 2013 18:06

Borttagen

Avatar



"Jag åker och hämtar klänningen idag så att vi är väl för beredda." flinade jag och ställde mig upp.
"Men du har ju din pyjamas på dig!" flinade Kim. Jag nickade ara och gick ut ur köket. Jag satte på mig en jacka och skor och gick sedan ut ur huset. Jag sprang fort till bussen medan jag kände hur regnet åkte ner för mitt ansikte. Jag ställde mig snabbt i ledet. Jag böjde mig ner och gick före de andra i ledet. Jag ställde mig framför en man som var dubbelt så lång som jag. Dörrarna till bussen öppnades och jag gick in i bussen.
"Min pappa betalar." sa jag tyst och pekade bakåt. Chauffören nickade och jag gick in och satte mig längst bak. Jag tittade ut u regnet och tryckte på *Stop* knappen när vi var nära Antons affär. Jag hoppade av bussen och sprang dit. Som tur var hade han inte stängt än.
"Tja, Anton!" sa jag och gick mot kassan. Där det stod flera kunder.
"Tjenare, vad gör du här?" frågade han med ett flin.
"Jag ska hämta en klänning." sa jag och gick mot ett par klänningar. Jag tog tag i en ut av dom och tittade på priset. Jag log och gick mot kassan.
"Var det bara det?" frågade han och log.
"Nej, har du en klänning som skulle vara bra till att klä ut sig till en voodoo?" frågade jag. Anton nickade med ett leende.
"Ja, vänta här." sa han och gick mot några andra klänningar. Han tog fram en färgglad klänning med massa olika mönstren och färger. "Den här skulle passa dig." log han.
"Usch vad barnslig... I Like It...." flinade jag och tittade på den. "Jag tar den också." log jag. Anton nickade.
"Halloween?" sa han och flinade. Jag nickade.
"Ja, Jag ska klä ut mig till en liten söt voodoo docka." sa jag glatt. Han flinade och jag betalade för dom.
"Vi ses." flinade han. Jag nickade och gick ut ur affären. Jag hade lagt ner kläderna i en påse så att dom inte skulle bli blöta. Jag sprang till bussen och gjorde samma trick som tidigare. När jag kom hem såg jag Kim och Jack fortfarande sitta i köket. Jag flinade åt dom och gick in i huset. Jag tog av mig skorna och jackan.
"Kim! Jag har din klänning!" ropade jag och gick in i köket. Jag la klänningen framför henne. "Min klänning får du se på Halloween i helgen." flinade jag och gick in till mitt rum.

7 dec, 2013 18:31

Kola
Elev

Avatar


Jag nickade åt henne och tog min klänning i famnen.
"Jag ska bara prova den" sa jag till Jack och gick in på toan. Jag tog av mig mina kläder och tog på mig klänningen. Den satt perfekt, den var bara lite kort enligt mig. Jag satte upp håret i en tofs och tittade mig i spegeln. Vad ska man ha för skor? Äh, Mika har säkert några svarta. Jag gick ut i köket igen där Jack stod. Jag ställde mig framför honom och snurrade runt.
"Wow... Wow" var det enda han sa och stirrade på mig. Jag skrattade nervöst.
"Skulle du kunna knyta här bak?" frågade jag och vände mig om. Han nickade och gick fram mot mig. Han knöt och när han var klar vände jag mig om. Vi stod väldigt nära varandra. Jag log och han smekte min kind med sin tumme. Jag kände hur jag blev alldeles varm i kroppen, jag älskade honom verkligen...

that's all I got to say

7 dec, 2013 18:41

Borttagen

Avatar



Jag testade klänningen och tittade mig i spegeln. Jag log. Den skulle verkligen passa till Voodoo outfiten. Jag gick förbi Jack och Kim med klänningen på och gjorde en kopp te. Jag gick sedan tillbaka till mitt rum med koppen i handen och stängde dörren efter mig. Jag la ner den på mitt svarta skrivbord och släkte i rummet. Jag tände ett ljus och satte mig på stollen vid skrivbordet. Jag tog en klunk te och började teckna. Jag tecknade hur jag och Kim skulle se ut på Halloween och började undra hur de andra i dojon skulle klä ut sig. Jag tecknade dom också och lät pennan bestämma vad dom skulle ha på sig. När jag blev klar log jag. Kläderna passade faktiskt. Men jag undrade hur jag skulle få tag på dom.

7 dec, 2013 19:13

1 2 3 ... 18 19 20 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.