Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Efter kriget, Efter allt.

Forum > Fanfiction > Efter kriget, Efter allt.

1 2 3 ... 18 19 20 ... 24 25 26
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Ja snälla fortsätt!!!!! Den är braaaaaaa. Kör.

11 mar, 2013 16:04

Lillan Potter
Elev

Avatar


HÄR KOMMER ETT EFTER LÄNGTAT KAPITEL!

Kapitel 7: när man känner döden.

Nadja vaknade tidigt på morgonen och gick upp för att göra frukost.
"Mamma! Jag gör frukost!" Sa Nadja men tystnade tvärt när hon kom på, jag är ju faktiskt i HOGWARTS!
Nadja klädde på sig och gick ner till Stora Salen.
Maten var redan framme och de flesta eleverna var redan där.
Efter maten gick Nadja upp till min sovsal och satte mig vid fönstret.
Harry Potter var där ute... Igen.
Nadja sprang fort ut.
"HARRY!" Skrek Nadja.
"NADJA! Kul att se dig!" Svarade Harry.
"Detsamma!" Sa Nadja.
"Hur mår du Nadja?" Sa Harry.
"Jag mår jätte bra! Och du då?" Svarade Nadja.
"AKTA NADJA! DET ÄR... DET ÄR... VOLDEMORT!" Sa Harry.
"Haha! Kul skämt! Han är ju död!" Skojade Nadja.
"NEJ! DET ÄR SANT! AKTA DIG FÖR F*N!"
"Va?!…" svarade Nadja men blev avbruten.
"AVADA KEDAVRA!" Ropade Vol... VOLDEMORT???!!!
"NADJA! NEJ!" Skrek Harry.
Nadja föll till marken.
Med ögonen stängda och skräckslaget ansiktsuttryck.
"NEJ! DÖ INTE! DU SKA FÅ DIN J*VLA VOLDEMORT!" Skrek Harry.
"HAHA! SÅ DU VÅGAR DET!" Svarade voldemort.



SÅJA! Klart! Visst kan man inte sluta så!?

11 mar, 2013 21:05

Hedwig96
Elev

Avatar


Nej absolut inte!
hur gick det till?
KAPITLET VAR IALLAFALL SUPER!

11 mar, 2013 21:14

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Hedwig96:
Nej absolut inte!
hur gick det till?
KAPITLET VAR IALLAFALL SUPER!


TACKAR!!!! EN TROGEN LÄSARE KVAR IALLAFALL!!!


SKRIV EN KOMMENTAR SÅ KOMMER ETT KORT KAPITEL TILL!
Hedwig96 DU BEHÖVER BARA SKRIVA EN KOMMENTAR, DÅ FÅR DU LITE MERA!(innan jag ska gå och lägga mig!*visslar oskyldigt*)

11 mar, 2013 21:19

Hedwig96
Elev

Avatar


Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Hedwig96:
Nej absolut inte!
hur gick det till?
KAPITLET VAR IALLAFALL SUPER!


TACKAR!!!! EN TROGEN LÄSARE KVAR IALLAFALL!!!


SKRIV EN KOMMENTAR SÅ KOMMER ETT KORT KAPITEL TILL!
Hedwig96 DU BEHÖVER BARA SKRIVA EN KOMMENTAR, DÅ FÅR DU LITE MERA!(innan jag ska gå och lägga mig!*visslar oskyldigt*)

jeeee

11 mar, 2013 21:20

Lillan Potter
Elev

Avatar


Hehe! Tack Hedwig96

Kapitel: 7, ÄR JAG DÖD??
PS, OBS: riktigt j*vla roligt kapitel nu!!!

Allt var svart för Nadja.
Hon var död...ELLER?
(Om hon är död... Betyder det att DENNA FANFICTION TAR SÖUT! O nej!!!)
"NADJA!! DÖ INTE NU, LÄMNA MIG INTE!" Skrek Harry i örat på henne.
Harry började störtgråta.
"LÄMNA MIG INTE, GODE SNÄLLE VISE GUD, LÅT HENNE LEVA!!!"'skrek Harry i örat på henne... IGEN!
"Va f*n för du!? SKRIK INTE I MITT ÖRA!!!" Skrek Nadja.
Harry blev rädd.
"Är... Är du en... LIK?" Frågade han.
"NEJ DET ÄR KLART ATT JAG INTE ÄR! DU VERKAR MERA SOM EN LIK, DU ÄR HLET VIT!" Skrek Nadja vilt.
"JAG?! Nej, jag ha gråtit för att du har varit död i ca 30 SEK!"
"SKULLE JAG DÖ OM DU SKREK I MITT ÖRA!? ALLDRIG!"
Harry blev rädd igen...



HAHA!!! ROLIGT VA!

11 mar, 2013 21:28

Hedwig96
Elev

Avatar


HEHE bra!

11 mar, 2013 21:32

Borttagen

Avatar


???????



Meeer!!!!

12 mar, 2013 07:02

Lillan Potter
Elev

Avatar


Kapitel 9: Det dolda rummet



"Madame Pomfrey, kan jag få gå ut nu? Jag har en lektion!" Sa Nadja.
"Nej nej! inte än! Bara en liten undersökning till! Du kanske har fått en blod förgiftning!" Fjantade sig Madame Pomfrey.
"Åh..." Svarade Nadja, "Du ska alltid fjanta dig om sånt!" lade Nadja till.
"Nej nej, det gör jag inte al..." Sa Madame Pomfrey men blev avbruten av McGonagall som stormade in i sjukhusflygeln.
"Från tolfte våningen har det bullrat hela tiden, men aldrig har en elev skadat sig!" Sa McGonagall allvarligt.
"Åh! Vem är det som har skadat sig?" frågade Madame Pomfrey.
"Tom från Klowendore.", svarade McGonagall.
Nadja hoppade till.
"VA!? MIN BROR!? KAN NI GÖRA NÅGOT ÅT DET!?" Skrek Nadja.
"Det är inte säkert Nadja, men vi ska göra vårt bästa" Svarade McGonagall.
Tårar började rinna fram från ögonen i Nadjas ansikte.
Nadja rusade därifrån och sprang upp för trapporna, ända upp till den tolfte våningen.
Den tolfte våningen hade alltid varit förbjuden.
Nadja struntade i att vånigen ar förbjuden, hon måste ta reda på vad som hade skadat hennes bror.
Nadja gick runt på hela våningen.
Inget misstänkt sågs där hon gick.
Nadja gick fram till en vägg med en målning av en gammal man, det var nog Klowendore.
"Klowendore" sa Nadja automatiskt och målningen av Klowendore nickade och visade en liten öppning.
Nadja trängde sig in i hålet.
På en vägg stod det en text, texten var:
Bara folk från Klowendore får komma in och upptäcka detta rums hemligheter, alla från ett annat elevhem förstenas.
Nadja rös, det lät inte så trevligt direkt.
Nadja fortsatte ner för en lång, smal trappa.
Hon kom fram till något som såg ut som ett... BIBLIOTEK?
I biblioteket fanns böcker som: Klowendores hemlighet, men Nadjas blick fastnade vid en bok som hette: Klowendores dagbok, dagbok för alla hemligheter.
Nadja tog fram boken och satte sig ner i soffan.
Nadja slog bara upp en sida och "råkade" hamna på sidan 173.
Så här stod det:
Hejsan! Nu skriver jag i min dagbok igen.
Och jag vet, att den första som läser denna dagbok är du Nadja.
Vill du ha bevis på att jag vet det?
Din bror Tom skadades nyss av något, vill du vet vad det var? En stor sten.
Gjord av riktigt guld faktigst.
Jaja, men i alla fall, det är en sak i skolan, som du måste få tag på. En amullet, amulleten gör kraft och kan göra många fantastiska saker, men.
Amulletten har hamnat i fel händer.
Narcissa Grey har den, men jag gissar att hon gav den till Salazar Slytherin nyligen.
Hon gick i Slytherin förut.
Jag vet inte vart den är.
Men det finns en bok här inne som visar hela Hogwarts! Varje steg man tar, varje magiskt föremål.
Det står säkert var amulletten är, så snälla hitta den boken!
Jag tror att boken heter Att avslöja allt på Hogwarts, jag ber dig, hitta boken!
Lycka till Nadja!
// Klowendores grundare.

Jag måste hitta boken! Tänkte Nadja.



SLUT! VAD HÄNDER NU? VAD HÄNDER MED TOM? Det får ni veta i nästa kapitel!

PS: KOMMEER VARA aktivare att SKRIVA MERA!

12 mar, 2013 15:47

Borttagen

Avatar


Skrivet av Stevie Rae:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elina Weasley:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elina Weasley:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elina Weasley:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elina Weasley:
Lillan Potter är min syster och hon har fullt upp de närmaste dagarna och hon håller på att skriva en riktig bok på Microsoft Word så man får hoppas att boken kommer ut!


VA!? Menar du en sån som man publicerar? GRATTIS LILAN!!!!!!


Aa!


Vart kommer hon sälja den?
SNÄLLA LÅT MIG KÖPA DIN BOK, LILLAN!!!!


Hon är inte klar, men det åringen säkert att den kommer ut för att det är ju svårt.


Vad menar du?

Alltså, många skriver böcker men alla kan inte komma ut.
Man måste hitta ett förlag också måste de tycka att den är bra men om inte så... Sorry den kommer inte ut. Men den är inte klar!


Aha, just det. Ska försöka komma på förlag! Kanske Rabén Och Sjögren?

Lycka till med boken!!! Den kommer säkert att bli jättebra!! ^^

Elina Weasley din syster kan släppa den på hemsidan. Vulkan.se den hemsidan kostar det bara 39 kronor att få hem sin bok med pärm O allt.
Dessutom kan dom som är på sidan köpa ens bok för en summa pengar...
Kanske något för din syster?

12 mar, 2013 15:50

1 2 3 ... 18 19 20 ... 24 25 26

Forum > Fanfiction > Efter kriget, Efter allt.

Du får inte svara på den här tråden.