gillar ni någon ond?
Forum > Harry Potter > gillar ni någon ond?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Regulus
Elev |
24 jul, 2012 19:40 |
|
Borttagen
|
Lord Voldemort, Bellatrix Lestrange och Barty Crouch Jr.
24 jul, 2012 19:41 |
|
Dragonflies
Elev |
Skrivet av Ladusvalan: Jag gillar inte direkt någon av de onda eftersom jag tycker att det känns lite motsägelsefullt (just eftersom det är meningen att de ska vara onda). Samtidigt är "ondska" en väldigt komplex defintionsfråga, och vad som är ondskefullt eller en ond människa enligt någon behöver inte vara för den andra. Om Snape räknas som "ond" (han gör ju en del hemska saker, även om hans anledningar för det mesta är goda), så väljer jag helt klart honom. Annars skulle jag kunna välja Narcissa eller Malfoy, för att det, i själva verket, mest är synd om dem och eftersom de nog mest är där de är p.g.a. osäkerhet och dåliga kontakter, så att säga. Jo, fast om det inte finns några "onda" så kan det ju inte heller finnas några "goda". Och om man tycker om en ond så gör man det nog för att man tycker att det är en bra och viktig karaktär som tillför mycket till historien eller så. Inte för att den har så bra åsikter och gör saker som man tycker är bra. Själv gillar jag Bellatrix 24 jul, 2012 19:42 |
|
Borttagen
|
Bellatrix Lestrange, hon må vara ond men hon är cool. ϟ
24 jul, 2012 19:45 |
|
Ms.Markus
Elev |
Skrivet av Borttagen: Bellatrix Lestrange, hon må vara ond men hon är cool. ϟ Håller med! Hon är genial och helt galen ![]()
24 jul, 2012 20:42 |
|
potter_fan
Elev |
Är jag konstig om jag gillar Voldemort? En Harry Potter-film är inte riktigt bra utan Voldemort!
Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 24 jul, 2012 20:45 |
|
LauraE
Elev |
24 jul, 2012 21:16 |
|
lisa311
Elev |
Bellartix
Don't Worry, Be Happy 24 jul, 2012 21:18 |
|
Miss D Malfoy
Elev |
Jao, favoriserar de onda
Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö. 24 jul, 2012 21:21 |
|
saganda
Elev |
Jag tycker att de flesta onda karaktärer i HP är fascinerande, och somliga är väldigt awesome
Lyssna inte på det jag säger, ni kommer bli lika fördärvade som jag! STOLT MEDLEM I 000 24 jul, 2012 21:30 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen