Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Miss Black
Elev |
~Cassie~
Väl uppe i so salen gick jag fram till min koffert. Jag tog rotade runt i den efter min extra skolklädnad. Efter att ha lyft upp en stjärkikare och askar med choklad rosor hittade jag den. Jag tog på mig skolklädnade med omsorg. Har man en pojkvän så måste man väl se bra ut? Tänkte jag. Jag trodde i alla fall att vi var ihop. Jag var inte helt säker men jag antog det. Förut hade jag inte behövt göra något extra för att se bra ut. Det hade kommit med sig själv. Men nu, när jag hadestoppat Vilie kraften så behövde jag det. Jag borstade håret och flätade det till en lång fläta som gick ända ner till midjan. Jag satte också på mig ett hårband som var rött med gula linjer. Ktty tittade på mig. - Du är ju snygg utan viie kraft också! sa hon lite surt. - Hur kan du veta? Jag menade att hon visste att jag inte använde magin längre. Men så kom jag på det. - Du gissade igen! Vad sjutton du är bra på sådant där! Hon log. Hennes leende var väldigt vackert. - Jag tycker att du ska säga till Jake att du gillar honom. Hon rodnade - Jag vet inte.... Jag skakade på huvudet. - Fegis! Det var ett skämt men Kitty såg ändå sårad ut. - Förlåt! Jag kramade henne försiktigt. - Du gör som du vill, okej? Hon nickade. - NU går vi ner och äter. Vi gick ner för trappan och där vid trappavsattsen stod han. Reamus. Jag log stort. - Hej på dig, du! sa jag glatt. Han log också. - Godmorgon, på er! Kitty flinaade brett. Jag tittade frågande på henne. - Det är bara det...började hon men tystnade t ärt när en ruffsig och jäspande Jake kom gående ner för trappan från killarnas sovsal. - God..jäsp...morgon! Kitty stirrade förtrållat på honom några sekunder och svarade sedan: Godmorgon.... AlexZz! Din tur. Det blev många stavfel men vi har ett konstigt rättsatvaningsprogram som gör orden konstiga. Min bokblogg
5 feb, 2012 11:29
Detta inlägg ändrades senast 2012-02- 5 kl. 11:32
|
|
Hope Potter
Elev |
Jättebra!!!
Ps. Använd Microsoft Word icke-kommersiellt bruk! Det gör jag och det fungerar för mig! Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
5 feb, 2012 11:31
Detta inlägg ändrades senast 2012-02- 5 kl. 11:40
|
|
AlexZz
Elev |
5 feb, 2012 11:31 |
|
Hope Potter
Elev |
5 feb, 2012 11:32 |
|
AlexZz
Elev |
--------------------------------- =Kitty= Jake var till och med snygg yrvaken, det är orättvist! Kitty försökte fixa till sitt hår som irriterande nog valt att vara vågigt och yvigt istället för hennes vanliga lockiga slappa hår. "Godmorgon, Kitty" Sa han och log förläget, Cassie kastade en menande blick på Remus som log och dem båda gick sin väg. "Cassie!" Tänkte Kitty uppgivet. Jasper kom förbi och bara 'råkade' knuffa till sin bror så han kom närmare henne. Jake verkade bli nervös. "Jag har en sak att berätta" sa både Kitty och Jake samtidigt. Kitty skrattade, detta var precis en sån sak som hände romantiska komedier. "Du har ett underbart skratt..." mumlade Jake tyst. "Uhm... tack." Svarade Kitty och Jake rodnade i ett par korta sekunder. "Erm..." Harklade han sig. "Jag... gillar dig, mycket." Sa Kitty innan han ens öppnade munnen. "Jag tror jag är kär i dig..." andades Kitty. "Och det är helt okej om du inte... är det i mig, jag ville bara..." Han kysste henne! Han kysste henne verkligen! Fy vad underbart det kändes! Han avslutade kyssen. "Du... är sååå elak!" Sa Kitty och kramade honom. "Vad har jag gjort?" frågade Jake tafatt och log. "Du FÅR inte överrumpla mig sådär!" Fortsätter Kitty, som egentligen inte är arg, utan överlycklig. Jake skrattade. "Kom igen vi måste sticka till frukosten." Han och Kitty gick till stora salen, där dem mötte upp med Cassie, Remus, Jasper och ett par andra. Kitty tog tag i Cassie och viskade: "Han kysste mig!" I hennes öra. "Visst har Remus kysst dig också??" frågade hon sedan. Och Cassie log. På andra sidan bordet sa Jake till Remus och Jasper. "Varför stack ni? Lämna mig ensam med en tjej är ju något ni inte fick göra!" Kitty som på något sätt var helt alert blev lite fundersam, men sedan. "Tack... Iallafall." Sa Jake och Kitty kunde knappt bärga sig till första lektionen för dagen, trolldryckskonst. Hon avskydde ämnet, men, Jake och hon hade ju iallafall samma lektion! ----------------------------------------- Awww!! *AlexZz made a love scene!* Remus/Hope Potters tur XD . .
5 feb, 2012 11:54 |
|
Miss Black
Elev |
5 feb, 2012 12:00 |
|
Hope Potter
Elev |
5 feb, 2012 12:01 |
|
AlexZz
Elev |
5 feb, 2012 12:02 |
|
Hope Potter
Elev |
Kapitel 30!!!
~ Remus Lupin ~ Jag satt på trolldomshistoria lektionen och dagdrömde bredvid Cassie, fast jag trodde starkt att hon sov. ”Det här var konstigt. Nästan som i Mugglarnas kärleksdrama i tv-burken. Jake hade berättat för mig om han och Kitty var ihop, de hade ju kyssts, sa Jake. (Det betyder att jag och Cassie också är ett par!),” Jag log när jag såg Cassie gäspa ganska högt. ”Ska jag bjuda henne på vinterbalen?” Undrade jag och tittade på Jake som satt vid bordet med Kitty bredvid mitt och Cassie´s bord. ” När är lektionen slut?” Viskade jag lågt till Cassie som äntligen hade vaknat. ” Vet inte och sluta väcka mig.” Sa hon och puttade bort mig. Efter lektionen var det lunch och jag som inte åt så mycket vid frukosten ville komma dit först. ”Kom igen nu!” Klagade jag på Cassie, som var ovanligt långsam på att komma ut från historian. De andra hade redan gått till maten och det var bara vi kvar. ”Jag kommer, Remus.” Sa hon, lite irriterad på mig. Men just då så tog jag min väska, hennes väska, alla hennes saker och rusade till maten med Cassie i släptåg. ”REMUS!! KOM TILLBAKA MED MINA SAKER!!!” Skrek hon argt efter mig. ”Bara om du fångar mig!” Ropade jag tillbaka men just då så sprang jag in i.. Gissa vem? Jo tack vare min otur så var det Argus Filtch, den elaka ynk vaktmästaren! Men ja… Tyvär så haninte Cassie gömma sig utan hon blev ”fångad” också! ”Ni kommer med mig.” Sa han argt och drog med oss till Minerva McGonagall´s kontor. ”Förlåt.” Mimade jag mot Cassie, allt var ju mitt fel! ”Det är okey.” Mimade hon tillbaka men jag såg att hon var orolig i hennes ögon. Efter ett långt samtal i McGonagall´s kontor så bestämde vi att vi ska hjälpa Hagrid, skogsvaktaren och läraren i skötsel i magiska djur med några saker. ”Nu får ni gå.” Sa hon efter ett tag och när vi kom ut så ville jag självklart gottgöra Cassie. ”Förlåt mig, snälla?” Frågade jag och hoppades att hon skulle förlåta mitt misstag. ”Jag förlåter dig. På ett villkor.” Sa hon och såg hemlighetsfull ut. ”Vad? Jag gör vad som helst!” ”Fråga mig om jag vill gå på vinterbalen med dig.” Sa hon och log så där hemlighetsfullt igen. Jag blev mållös, var det de enda hon ville att jag skulle göra? Jag trodde att det var något svårt. ” Vill du gå på vinterbalen med mig Cassie?” Frågade jag och log. ”Ja, Remus, det vill jag.” Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
5 feb, 2012 12:43 |
|
AlexZz
Elev |
5 feb, 2012 12:51 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen