Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1891 1892 1893 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Obliviate_
Exakt så!
Eller så kommer det någon, från ingenstans, som inte pratat med dig på evigheter, och för en stund tror du att någon kanske kom ihåg dig, men det visar sig efter en kort stunds konversation att de bara vill något (hjälp med nåt/you name it), ugh

4 jun, 2016 22:02

Borttagen

Avatar


Obliviate_
Jag måste medge att det är lite intressant att följa detta.. Jag känner igen det där så väl.

4 jun, 2016 22:05

Obliviate_
Elev

Avatar


InspiredPsycho Känns skönt att man inte är ensam om o ha det såhär iaf Verkar vara så jävla enkelt o självklart för alla..

Kattuggla Okej ;o har du testat ngt liknande nån gång?

4 jun, 2016 22:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:


Kattuggla Okej ;o har du testat ngt liknande nån gång?



I have, för några år sedan.

154 dagar. Sedan skrev en.
Hon behövde låna pengar. :3

4 jun, 2016 22:19

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Obliviate_:


Kattuggla Okej ;o har du testat ngt liknande nån gång?



I have, för några år sedan.

154 dagar. Sedan skrev en.
Hon behövde låna pengar. :3


haha. ouch. Inte mkt vän där :<
Äsch, man klarar sig. Jag saknar att ha nån att smsa om random saker som bara dyker upp men annars så saknar jag inte dom så mkt faktiskt.

4 jun, 2016 22:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Obliviate_:


Kattuggla Okej ;o har du testat ngt liknande nån gång?



I have, för några år sedan.

154 dagar. Sedan skrev en.
Hon behövde låna pengar. :3


haha. ouch. Inte mkt vän där :<
Äsch, man klarar sig. Jag saknar att ha nån att smsa om random saker som bara dyker upp men annars så saknar jag inte dom så mkt faktiskt.



I know right?
Hon fick låna av någon annan.. Hade bara sådana "vänner" förut, men sen fick jag fan nog och sa upp kontakten med alla jävla energivampyrer. Bland det bästa jag har gjort.

Har inte samma problem med vänner längre, så det känns fint.. Efter ett tag lär man sig vilka som är äkta och vilka som inte är det.

4 jun, 2016 22:26

Holytail
Elev

Avatar


Jag tror jag aldrig haft en sån här stor ångest attack förut i hela mitt liv.

Jag vill prata med nån, men jag har ingen som skulle förstå hur jag känner mig....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F736x%2F99%2F30%2F53%2F993053600bbc0f6b4e1a19e3459ca0b9.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F40b89217530f2db59d2c40e9dfae3683%2Ftumblr_inline_o5qjmhWYTT1rmm4e0_500.gif

4 jun, 2016 23:37

Borttagen

Avatar


Nu är det inte "hjärnspöken", inte det psykiska. Utan det fysiska. Och jag hatar det. Hatar det så mycket.

Fick precis en smärtattack - som jag iofs är ganska van vid efter nästan 4 år (redan?) med trigeminusneuralgi - men... på fel sida av ansiktet.
Jag vill inte att den ska bli bilateral... Räcker väl med att ena sidan är påverkad? Eller?

Medicin har inte hjälpt hittills, läkare ignorerar mig för det mesta då jag är "för ung" för att ha det, och nu när sommaren kommer får jag nog för det mesta hålla mig inne, då solen & värme påverkar smärtan något fruktansvärt.

Eh. Vet verkligen inte vad jag ska göra...
Har ju inte ens någon att prata med, egentligen. Alla säger att de "förstår", men de lever inte med en smärtsam kronisk sjukdom. De känner inte smärtorna, de ligger inte i soffan i några timmar under en TN-attack och gråter pga smärtan, fast det gör saken värre om man gråter.
De kan sitta ute i solen längre stunder utan att deras ansikte svullnar upp. De vaknar inte vissa dagar med äckliga smärtor, som man inte vet hur länge de kommer hålla.
De behöver inte oroa sig för plötsliga temperatursskillnader, när man på vintern kommer in i det varma & det känns som att någon knivhugger en i ansiktet.
När man tuggar försiktigt, ifall det skulle trigga igång en attack. När man inte kan borsta tänderna ordentligt, för att det kan trigga igång en attack. När värme, kyla, vind & minsta beröring kan trigga igång en attack.

I don't know what to do.
Jag vill inte klaga, eller gnälla, osv. Men ibland känns det bara så jävla ensamt. Och jobbigt. Unbearable, even.
Självklart undrar man, varför just jag? Jag har inga svar. Det bara hände. Kom från ingenstans, och förstörde för mig.
Och det gör mig så satans ledsen. Jag önskar jag kunde få något svar på varför - är det något som trycker på nerven? Eller någon gammal skada?
Av det vi fått veta hittills, så finns det ingen orsak i mitt fall.
Well, fuck it then...

/ inte alls bitter

5 jun, 2016 23:13

Hedwig96
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Oktober förra året gick jag med i skolstyrelsen i min nya skola. Där fanns bland annat en kille (J) som just hade gått med. Ja de var väl inge speciellt med honom då

En dag i November när jag var på en "middag" i skolan kom han plötsligt dit. Ensam, och satt sig med oss tjejer. Det var då det började. Vi började umgås med honom mer och mer (speciellt jag och min bästis (I)).

Och plötsligt en dag kläckte hon och en annan kompis (S ) sin briljanta idé om att jag o J skulle passa jättebra ihop. Dom började försöka så där smått och det uppstod en del pinsamma stunder. Och så hittade dom på ett shipnamn till oss. Vilket jag egentligen inte hade nåt emot, för jag hade i hemlighet en crush på honom.

December och Januari var de värsta månaderna. Alla i tjejgänget fick höra om planen och alla var med på den. Men ingen sa aldrig nåt direkt till J.

Från Februari och framåt började det tona ut och det var inte så mycket tal om det mera. Visst kom det några fina planer eller kommentarer lite då och då men de blev allt mer sällsynta. Samtidigt började vi umgås med J bara mera och mera. Lärde känna honom bättre. Och han är på riktigt världens bästa människa.

Vi fick också veta att han har väldigt högt EQ vilket innebär att han ser känslor. De gjorde mej rädd och jag vågade i princip inte möta hans blick sen mer efter det med rädsla för vad han skulle se. I nåt skede vid den här tiden berättade jag till I om att jag hade känslor för honom, vilket hon hade anat.

Sen kommer vi till helgen för två veckor sen. Vi var till Helsingfors på en kryssning med studerandekåren. Han var då med, och sen några andra. På lördag kväll när vi var påväg tillbaka blev dock de andra i vinbaren medan han drog med mej till nattklubben och bjöd på en drink. Sen for vi till hytten... o plötsligt säger han: "hur kan vi ens hålla oss från att hångla?"
Och jag håller på att sätta drickan jag dricker i halsen. Och sen frågar jag hur full han egentligen är. Det visar sig senare att han nog inte var så full ändå. Men det var min första reaktion på en så udda fråga...

Och det hände sedan... har aldrig varit i ett förhållande med någon eller ens kysst någon förut men plötsligt hände det ändå.. Och så åker mittiallt hyttdörren upp och utanför står hela resten av styrelsen och glor med stora ögon, de var så pinsamt (kan nämna att ingen vågade komma in i den hytten sen mera och att alla sov i den andra)

Vi sov däremot inte alls. Så fort vi vågade röra på oss flydde vi från hytten (ifall de skulle komma tillbaka, de hade trots allt sina saker där) och sen satt vi längst bak i båten hela resten av resan..
Han sa också under kvällen att han väldigt länge har sett att jag har känslor för honom.
Just före vi skulle vara i land smög vi ner till hytten och var jättenervösa för att nån skulle vara där när vi hämtade våra saker. Men som sagt var allt som vi hade lämnat det och ingen annan hade ens vågat komma in för att hämta sina grejer. Stackarna fick sova med det de hade haft på sig hela dagen. Haha :|

Vi steg av klockan 04:25, han gick hem och jag fick sätta mej i bilen med de andra och typ dö.

Det har hänt lite sen dess, men nu vet jag inte vad han egentligen känner. Allting är så konstigt. Imorgon ska jag fara och tala med honom om det och är typ nervös för vad han har att säga. Tänk om han inte vill eller tänk om han gör. Vad kommer hända med oss? O vad har allt de här som har hänt egentligen för betydelse??
äääh
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.amz.mshcdn.com%2FaC_TIAInaReUlCKsPZ5jJj8wy78%3D%2Ffit-in%2F1200x9600%2Fhttp%253A%252F%252Fmashable.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F06%252FBrave1.gif

Behövde skriva av mej lite

5 jun, 2016 23:57

Borttagen

Avatar


Min farfar var violinist och musiker. Han och min far turnerade runt på stadstorg och festivaler runt om i hela landet för längesen, och alla såg så jävla mycket upp till dem. Det spelar ingen roll var i Blekinge man än mumlar deras förbannade artistnamn/namn överhuvudtaget, så nog fan är det alltid nån sate som vet vilka man pratar om.
"Åh men GUD ja, vilken nostalgi! SOM vi dansade och hade roligt när de spelade!"

Men nu har jag fått reda på att min ack så högaktade gamla bortgångna farfar som alla såg så förbannat mycket upp till som det "geniet" han var, inte alls skrev alla de där valserna och sångerna som folk har dansat till.
Det var min farmor som gjorde det. Min timida, vackra farmor som aldrig gjorde något väsen av sig och som kunde förlora sig helt och hållet vid pianotangenterna.. Det var hon som skrev Skärgårdsvalsen som var så uppskattad..

..Men farfar tog åt sig äran för den och allt annat, när det i själva verket var farmors förtjänst.

Jag blir spyfärdig bara jag tänker på det. Vill bara slå något varje gång de där jävla gubbjävlarna kommer på tal. Min far och farfar.. som är så satans jävla bra och så förbannat talangfulla, och folk frågar gång på gång hur det är med farsan så fort de får nys om att vi råkar vara släkt.
Hur fan ska jag veta hur han mår, och varför skulle jag överhuvudtaget bry mig? Hans faderskap är lika jävla falskt som precis allt annat som har med honom att göra.
Han förkastade mig och mina syskons musikaliska intressen och vägrade lära oss för att han är rädd att vi ska gå förbi honom. Så jävla bisarrt. Så förbannat dysfunktionellt..
..och därför känns det så jävla underbart att både jag och mina två andra syskon som har samma far, redan har gått om honom och att vi är helt och hållet självlärda, också.

Jag har aldrig spelat inför folk förut, varken på fiolen eller på gitarren. Men fiolen och jag är riktigt goda vänner nu och jag sätter många klassiska stycken som en smäck.

En dag ska jag bara plocka upp fiolen, och helt casual ställa mig och dra något av Boccherini, Vivaldi, Bach eller Schubert - så kan han sitta där bredvid sin satkärring till sambo och våndas.



Vänta bara.

Gubbjävel.

6 jun, 2016 11:22

1 2 3 ... 1891 1892 1893 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.