Dagens citat av kompisar/bekanta
Forum > Off Topic > Dagens citat av kompisar/bekanta
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
illusionofcool
Elev |
"Jag känner mig elastisk."
- E "Elastisk?" - Jag "Ja, som en mask." - E "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 9 maj, 2016 15:50 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
"Det är två veckor och sju dagar sedan du var inne sist." - Jag
"Tre veckor alltså" - Luna_rav
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
9 maj, 2016 18:06 |
|
Vie
Elev |
När vi var i Stockholm tog jag med min lillasyster till en lekplats. Hon ville åka en jättelång rutchkana och jag väntade på henne vid botten av den för att hon skulle komma ned. Där stod det även andra mammor och pappor och väntade på sina barn. Det gick förbi en liten flicka, typ ett år, hon hade uppenbarligen nyss lärt sig gå och hon ramlade framlänges. Instingtivt böjde jag mig ned och ställde henne på fötter igen.
Då vände sig en av de andra mammorna mot mig och sa någonting i stil med: "Åh, din dotter lekte med min Emma i sandlådan tidigare! Brukar ni ofta komma hit?" ~ Mamman "Eh, va?" ~ Jag "Din dotter, var det Maja din man sa att hon hette?" ~ Mamman (här nickade hon mot den lilla flickan som hade ramlat och en man i tjugoårs åldern bredvid henne) "Vaa?" ~ Jag (fortfarande förvirrad, innan jag förstod) "Oh, nej! Jag är här med min lillasyster!" Tack och lov så kom min lillasyster ned från rutchkanan precis då... Det var lite udda! Men jag fick definitivt vuxenpoäng! ♥ Wishing for Paris. 9 maj, 2016 19:22 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
"Följa med strömmen? Men vi har ingen ström här, vi går omkring som blinda fiskar allihop. Som är berusade."
-klasskamrat 10 maj, 2016 12:41 |
|
kanelpumpa
Elev |
10 maj, 2016 16:54 |
|
Emmi
Prefekt |
-Föddes unt hande Jesus i Nasaret elä va vittu?- // klasskompis när vi försökte komma på en sång med föddes i xD
10 maj, 2016 18:29 |
|
Missy The Timelady
Elev |
*en i klassen sitter och pratar hela lektionen istället för att jobba på presentationen*
"Oj 7 minuter kvar... Vi borde få lite gjort" *Jag i mina tankar; Säger du ja .-.* ![]()
11 maj, 2016 10:21 |
|
Borttagen
|
Okej så jag och några fler var i Danmark under långhelgen. Jag fick en hel del citat som jag själv tyckte var rätt roliga. xD
"Danmark behöver man ju inte tänka något om, det bara finns.. medan Norge vi hatar Norge!" -Mattias, som jämför Danmark med grannlandet Norge. "Förfan heller, vi är ju som storebröder åt Norge, Danmark är fan fruktansvärt." -Simon "Vad mycket danskar det är här.." - Farmor när vi sitter i en restaurang i Danmark. "Ja.. jag undrar varför de åker hit.." - Mattias. "Titta Matte, bilen heter turbosmurf och så är det en smurf på den!" -Pappa "Vad kul.." -Mattias "Jaa, det är jätteroligt" -Pappa Vi snackar om hundar, min farmor tycker helt klart att de ska ha en ledare. "Jamen hundar SKA ha en ledare" -Hon "Det ska ju folket också ha.." -Mattias. "Har någon en penna?" -Farmor "Aaa" - Mattias och tar fram en penna ur fickan. "Har någon vettig människa en penna?" -Farmor Min pappa och Mattias bråkar om de ska gå och äta eller inte. "Jamen vissa här är faktiskt hungriga." -Pappa och tittar på Oscar. "Visst fan är inte du hungrig nu?" -Mattias som också vände blicken mot Oscar. "Naej.." -Oscar med blicken fast i marken. "Mattias, vad håller du på med, kollar du på fåglar?" -Farmor "Aaha.." -Mattias "Matte... det där är en tvantenn." -Farmor "Vad håller du på med?" -Jag "Jag är lite jobbig mot min mamma.." -Simon "Men du är ju jobbig mot alla"-Jag "Touché" -Han 11 maj, 2016 10:21 |
|
illusionofcool
Elev |
"Jag trivs bäst på golvet."
- E "Nej, det är trevligt att stå och prat- konversera i kön." -F "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 12 maj, 2016 10:36 |
|
Missy The Timelady
Elev |
12 maj, 2016 14:33 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen