Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 18117 18118 18119 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
lumos1
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Chaemy:
Alltså jag har såå tråkigt så att det vore lika bra att plugga .__. Men vet ni vad?
Spoiler:
Tryck här för att visa!jag gör det ändå inte.
Same

I feel u ppl samma här

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

11 okt, 2014 16:38

Borttagen

Avatar


VARFÖR börjar luciarepetitionerna på torsdag??? liksom alla kan ju redan de där låtarna
och nu har jag sagt till min musiklärare/mentor att jag ska vara med så då måste jag ju det
ugh

11 okt, 2014 16:56

Beben
Elev

Avatar


Jag har pluggat. Frivilligt. Det är faktiskt ganska fantastiskt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fpa1.narvii.com%2F6916%2F93abd7c45eef28b024ccfa571770d2d99666653fr1-600-338_hq.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FPastCalmIbizanhound-size_restricted.gif

11 okt, 2014 17:03

Borttagen

Avatar


Igår blev jag korthårig. Imorgon ska jag färga mitt hår igen.

11 okt, 2014 17:31

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av ingetledigt:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Kintsugi:
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHA
Vilka härliga i-landsproblem det finns ändå.
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/779690-goteborg-och-alla-ni-andra-som-sager-chex-bara-sluta

Jag har funderat länge på det där med kex och "chex" för jag tänker jämt att ett kex är torra/salta smörgåsbordskex som man kan mata papegojor med (det har väl att göra med barnprogram från barnsben när man snyggt skulle uttala kex "korrekt" .

Men jag växte alltid upp nära GöteborgsKex-fabrik. Och den uttalas då absolut inte med k-ljud vill jag lova. Chex var det här.

Varför jag har haft problem med att veta vad jag egentligen säger, är väl för att jag oftast säger kakor eller "något tilltugg till ostbrickan" eller andra ord för att få fram vad jag vill ha sagt. Men jag sa chex utan att tänka på det häromdagen och då livades dialogen upp igen runt lunchbordet. Såatteeh... 1-0 chex.

Säger också chex!


Vänta va? Det heter väl kech? :O

Kex låter... konstigt. Har alltid sagt chex.



Sedan heter det lakrits och inte lackrits. Kaviaar och inte kaviar med kort a.


Kex är ju det "normala" för mig iaf. Hade aldrig hört någon säga chex föränn jag gick på uni o fick en lärare som sa så. Och hon hade kex som exempel på tamefan allt i den där föreläsningen och det enda jag minns av den är hennes jäkla chex för jag störde mig så enormt på det.

Så det är väll helt enkelt vart man kommer ifrån o är van vid.

11 okt, 2014 17:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Igår blev jag korthårig. Imorgon ska jag färga mitt hår igen.
är du korthårig? :O ♥ du får skicka en bild jue

11 okt, 2014 17:40

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Igår blev jag korthårig. Imorgon ska jag färga mitt hår igen.
är du korthårig? :O ♥ du får skicka en bild jue

Såg du inte det på snapchatsen jag skickade? .__.♥

11 okt, 2014 17:44

Frivolt
Elev

Avatar


That SO makes sense....xD xD xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg-9gag-lol.9cache.com%2Fphoto%2Fa7KwNgb_700b_v1.jpg

11 okt, 2014 17:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Igår blev jag korthårig. Imorgon ska jag färga mitt hår igen.
är du korthårig? :O ♥ du får skicka en bild jue

Såg du inte det på snapchatsen jag skickade? .__.♥
vilken av dem ♥ och i så fall så kollade jag inte på ditt hår.. ;D

11 okt, 2014 17:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Zendaya:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Zendaya:
wä Skulle vara mugglisträff idag men verkar inte som att någon kommer. Vill inte åka till mitt landställe som inte är ett landställe, men som jag kallar det. wäwäwä
Åh vad kul :d skulle ha kommit om jag inte fyllde år idag! Släkten kommer och så^^
Skulle vara kul med en träff för det var ett tag sedan jag var på en.
Grattis på födelsedagen! Hoppas du har en bra dag!
Samma här:/
Tack så väldigt mycket♥♥♥♥

11 okt, 2014 17:46

1 2 3 ... 18117 18118 18119 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.