@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Vi har fått nytt schema. Tydligen så ska vi ha mer matte??? :C
... och gå fem tio minuter längre på måndagar nu finns det inte en enda dag jag slutar innan tre på uägh 11 okt, 2014 13:43 |
|
ingetledigt
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Kintsugi: HAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHA Vilka härliga i-landsproblem det finns ändå. http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/779690-goteborg-och-alla-ni-andra-som-sager-chex-bara-sluta Jag har funderat länge på det där med kex och "chex" för jag tänker jämt att ett kex är torra/salta smörgåsbordskex som man kan mata papegojor med (det har väl att göra med barnprogram från barnsben när man snyggt skulle uttala kex "korrekt" Men jag växte alltid upp nära GöteborgsKex-fabrik. Och den uttalas då absolut inte med k-ljud vill jag lova. Chex var det här. Varför jag har haft problem med att veta vad jag egentligen säger, är väl för att jag oftast säger kakor eller "något tilltugg till ostbrickan" eller andra ord för att få fram vad jag vill ha sagt. Men jag sa chex utan att tänka på det häromdagen och då livades dialogen upp igen runt lunchbordet. Såatteeh... 1-0 chex. Säger också chex! Vänta va? Det heter väl kech? :O 11 okt, 2014 13:57 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av ingetledigt: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Kintsugi: HAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHA Vilka härliga i-landsproblem det finns ändå. http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/779690-goteborg-och-alla-ni-andra-som-sager-chex-bara-sluta Jag har funderat länge på det där med kex och "chex" för jag tänker jämt att ett kex är torra/salta smörgåsbordskex som man kan mata papegojor med (det har väl att göra med barnprogram från barnsben när man snyggt skulle uttala kex "korrekt" Men jag växte alltid upp nära GöteborgsKex-fabrik. Och den uttalas då absolut inte med k-ljud vill jag lova. Chex var det här. Varför jag har haft problem med att veta vad jag egentligen säger, är väl för att jag oftast säger kakor eller "något tilltugg till ostbrickan" eller andra ord för att få fram vad jag vill ha sagt. Men jag sa chex utan att tänka på det häromdagen och då livades dialogen upp igen runt lunchbordet. Såatteeh... 1-0 chex. Säger också chex! Vänta va? Det heter väl kech? :O Kex låter... konstigt. Har alltid sagt chex. Sedan heter det lakrits och inte lackrits. Kaviaar och inte kaviar med kort a. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 okt, 2014 14:04 |
|
Beben
Elev |
Skrivet av Borttagen: När jag fick mitt nya schema så sa dom att alla tider var likadana.Vi har fått nytt schema. Tydligen så ska vi ha mer matte??? :C ... och gå fem tio minuter längre på måndagar nu finns det inte en enda dag jag slutar innan tre på uägh Börjar 15 min tidigare på torsdagar (så att vi kan byta om till idrotten) och slutar 10 min senare på måndagar. Sen är vår längsta rast precis efter idrotten, så att vi hinner typ bara byta om och sen springa till skåpen för att komma i tid till nästa lektion. 11 okt, 2014 14:08 |
|
Borttagen
|
Jag har just nu coolaste inläggsstatusen (checka min profil). Detta blir nog mitt sista inlägg här på mugglis på ett bra tag! Måste behålla statusen.
11 okt, 2014 14:15 |
|
ingetledigt
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av ingetledigt: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Kintsugi: HAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHA Vilka härliga i-landsproblem det finns ändå. http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/779690-goteborg-och-alla-ni-andra-som-sager-chex-bara-sluta Jag har funderat länge på det där med kex och "chex" för jag tänker jämt att ett kex är torra/salta smörgåsbordskex som man kan mata papegojor med (det har väl att göra med barnprogram från barnsben när man snyggt skulle uttala kex "korrekt" Men jag växte alltid upp nära GöteborgsKex-fabrik. Och den uttalas då absolut inte med k-ljud vill jag lova. Chex var det här. Varför jag har haft problem med att veta vad jag egentligen säger, är väl för att jag oftast säger kakor eller "något tilltugg till ostbrickan" eller andra ord för att få fram vad jag vill ha sagt. Men jag sa chex utan att tänka på det häromdagen och då livades dialogen upp igen runt lunchbordet. Såatteeh... 1-0 chex. Säger också chex! Vänta va? Det heter väl kech? :O Kex låter... konstigt. Har alltid sagt chex. Sedan heter det lakrits och inte lackrits. Kaviaar och inte kaviar med kort a. Både kex och chex låter ju superkonstigt. Kech däremot låter finfint enligt mig. Alltså med ett *shh* ljud på slutet. Precis! KaviAr låter också helt konstigt kaviaar heter det ju. Men lakrits heter laakrits alltså med a som i anka 11 okt, 2014 14:21 |
|
Beben
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hur fick du den? :oJag har just nu coolaste inläggsstatusen (checka min profil). Detta blir nog mitt sista inlägg här på mugglis på ett bra tag! Måste behålla statusen. 11 okt, 2014 14:37 |
|
Chaemy
Elev |
Alltså jag har såå tråkigt så att det vore lika bra att plugga .__. Men vet ni vad?
Spoiler: Tryck här för att visa!
11 okt, 2014 14:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Chaemy: SameAlltså jag har såå tråkigt så att det vore lika bra att plugga .__. Men vet ni vad? Spoiler: Tryck här för att visa! 11 okt, 2014 14:49 |
|
Ithrenniel
Elev |
Jag vill till tyskland den 6:e eller 7:e November!!! Snälla rara moder, låt mig åka - köp en biljett åt oss var så åker vi tillsammans! Det är så värt det, vi älskar honom båda två!
![]()
11 okt, 2014 14:55 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen