PRS (Kim Potter&Trädkatten&Choppa)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Kim Potter&Trädkatten&Choppa)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luna~lovegood
Elev |
Skrivet av Trädkatten: Skrivet av Fröken Operfekt: yay kort men bra! :3 vems tur? Det är väl Kim Potters tur? tack! nja för vi har ju hoppat över choppa ☂ 11 feb, 2014 15:24 |
|
Borttagen
|
Skrivet av luna~lovegood: Skrivet av Trädkatten: Skrivet av Fröken Operfekt: yay kort men bra! :3 vems tur? Det är väl Kim Potters tur? tack! nja för vi har ju hoppat över choppa Det var meningen. 11 feb, 2014 15:27 |
|
luna~lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av luna~lovegood: Skrivet av Trädkatten: Skrivet av Fröken Operfekt: yay kort men bra! :3 vems tur? Det är väl Kim Potters tur? tack! nja för vi har ju hoppat över choppa Det var meningen. men vill du inte skriva så att du kommer ifatt ☂ 11 feb, 2014 15:32 |
|
Kim Potter
Elev |
Alicia:
Det kändes som ett hårt slag i bakhuvudet när den ena tjejen sa att jag var galen. Jag rätade på mig och gav henne en kylig och mörk blick. Sedan log jag ett nonchalant leende även om jag kände mig rädd och eländig inombords. "Akta så jag inte läser dina smutsiga hemligheter innan du ens hunnit lära känna den här skitstan, det skulle säkert bli skvaller ett bra tag", även om jag visste att jag inte kunde kontrollera mina 'förmågor' så accepterade jag inte att någon förtryckte mig och kom undan med det. "Har ni andra på något vis... Känt, sett eller drömt om något konstigt?", frågade Nicolaus försiktigt.
11 feb, 2014 17:00 |
|
LIA15
Elev |
Ines:
"Min krukväxt började växa jättefort, och så har jag drömt...", började Ines. "Om en tjej från förr som typ var i ett fängelse eller något", avbröt Isabelle. Några av de andra nickade och började förklara om sina "krafter". 11 feb, 2014 19:10 |
|
Trädkatten
Elev |
Abril blev plötsligt knäpptyst. Hon började nästan bli lite rädd för den andra flickan, hon såg så oskyldig ut där i sitt mörkbruna vågiga hår och stora blåa ögon. Men ur hennes mun kunde tydligen sådana kaxiga ord komma ut hur lätt som helst. Fast Abril hade ju faktiskt själv sagt att flickan var galen så det kanske inte var någon stor skillnad när man väl tänkte efter. Abril mumlade ett nästan ohörbart "förlåt" till den andra flickan och tittade snabbt ner i marken för att sedan mötas av hennes smutsiga fötter. De hade lite sår och grus på sig från vägen hit, om Abril inte hade blivit styrd av någon helt annan så hade hon varit betydligt försiktigare och inte haft så många skrapsår. Och om hon skulle vart i sin egen kropp skulle hon först satt på sig skor innan hon gick ut. När hon väl tänkte efter så skulle hon nog inte ens gått ut mitt i natten om hon vore sitt rätta jag!
"Har ni andra på något vis... Känt, sett eller drömt om något konstigt?", frågade plötsligt Nicolaus försiktigt. Abril var tvungen att tänka efter lite. Hon tyckte att hennes liv hade varit normalt ända fram tills nu, så inget konstigt hade egentligen hänt för ens idag. Eller inatt. Plötsligt sa en tjej med rödbrunt axellångt hår, "Min krukväxt började växa jättefort, och så har jag drömt..." hon tog en liten paus innan hon fortsatte igen. "Om en tjej från förr som typ var i ett fängelse eller något" Abril kom plötsligt ihåg hur hon hade drömt samma dröm, inte direkt för att hon hade tyckt att drömmen var så konstig. För egentligen kan man ju drömma om vad som helst, men det konstiga var att hon hade drömt detsamma. Och så hade hon fått en obehaglig känsla precis när hon vaknat.
11 feb, 2014 20:06 |
|
Borttagen
|
"Jag har faktiskt blivit osynlig. Och drömt sådana drömmar. När jag vaknade luktade mitt hår brandrök", sade Isabelle.
11 feb, 2014 20:31 |
|
Kim Potter
Elev |
12 feb, 2014 16:37 |
|
Fröken Operfekt
Elev |
"En gång när jag målade och släppte penseln för att ta upp lite färg från golvet så fortsatte den måla. Men alltså.. Jag vet inte." Jag mådde illa. Det hade bara hänt en gång och jag hade stått still i flera minuter efteråt och bara sätt penseln fortsätta måla. Tillslut tittade jag bort och när jag sedan kollade igen låg penseln på marken. Det var något som jag helst hade förträngt. Och det här med drömmarna.. Visst hade hon också kännt brandröken varje morgon hela den här ceckan.
"kan vi inte bara gå hem? jag menar varför är vi ens här?"
12 feb, 2014 18:28 |
|
luna~lovegood
Elev |
ur Alice perspektiv
Hon hade hört frågan mycket väl. Hon kunde bara inte förstå den. Det var som att ett vakum fyllt hennes huvud. Alice såg på vaktmästaren. Vad hette han nu igen? Hon borde kunna det. Men det var inte riktigt det hon funderade över. Vad hade han menat med "känt, sett, drömt något konstigt"? vad då för konstigt? Hon tog ett steg fram, för att kunna se vilka andra konstiga gestalter som stod gömda på dansbanans golv. Hon såg sig om. där stod 5 andra personer vars ansiktsuttryck liknande varandra, undrande. Några kunde hon urskilja som personer från skolan men bara en kunde hon sätta namn på. "Isabelle!" utropade Alice utan att tänka på vad hon gjorde. Isabelle tittade emot henne och det var en lättnad att se någon som hon faktiskt kände igen, även om de inte var precis bästisar så var de iaf kompisar. Alice tog ett steg mot Isabelle men längre kom hon inte. Något tog över henne och hon hann precis känna något blött droppa från hennes haka ner på bröstet innan allt blev svart och Alice förlorade medvetandet. gud, det blev långt. sorry, jag är dålig på att skriva kort ☂ 14 feb, 2014 21:08 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen