PRS (Luna_rav och Kola)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
När vi hade ätit upp yoghurten ställde jag mig upp. "Det går en buss om fem minuter, om vi skyndar oss hin-" började jag men avbröts av Jack. "Öhh..." muttrade han och tittade på klockan. "Kan vi inte gå till någon affär så länge?" frågade han och jag tittade på honom. "Jack, föreslår du att vi ska shoppa?" frågade jag roat och han räckte ut tungan åt mig. "Jamen, vad som helst för dig" flinade han och jag himlade med ögonen. "Oj, vilken gentleman" suckade jag och började gå mot skoaffären med Jack hack i häl. ~ "Jack, klockan är tjugo i sex, kan vi åka hem nu?" frågade jag när vi kom ut från den sjunde affären idag. "Snart.. Vi måste bara.." sa han och tittade sig desperat omkring efter ännu en affär. Han lyste upp och log mot mig. "Vi måste bara till sportaffären." "Okej då" suckade jag och gick mot den. Jag tittade igenom olika joggingskor och tittade på prisen. "Jack! Kolla det finns skor för 1500:-" sa jag förbluffat. Han tittade på prislappen och suckade. "Kim, det står 150... Det där sista är smuts" sa han och borstade bort det. Jag tittade och mycket riktigt. "Jaja.." sa jag och tittade på klockan. "Den är tio i sex, kan vi åka?" frågade jag och han nickade. "Visst" sa han och log. that's all I got to say 18 mar, 2014 16:36 |
|
Borttagen
|
"När skulle de komma?" frågade Eddie som just ställt fram några glas och läsk på bordet framför tv:n. "Klockan sex" svarade jag och gick fram mot dörren och låste den. "Den är kvart över fem. Klockan fem i får vi gömma oss." sa jag och de nickade. Så länge ställde vi fram ett spel som vi hittade och spelade en omgång. Milton blev sjukt sur när Colin vann... spelet var ett kunskapspel och jag måste säga att jag blev väldigt förvånad. När vi hörde hur några gick upp på terrassen fick vi alla panik och la fort undan spelet och gömde oss på olika ställen. Jag hörde hur Kim fifflade lite med nyckeln och jag såg Jack stå och bita sig i läppen medan han väntade genom fönstret i köket.. Jag tog fram min mobil vid mitt gömställe och skrev ett snabbt sms till honom *Vi är klara, oroa dig inte så himla mycket.* skrev jag och skickade det. Jag såg Jack ta upp sin mobil och han såg med ens lite lättad ut. Kim fick upp dörren och de steg in i huset. Jack tittade sig omkring med ett flin. "Jag kom inte ihåg att det var så himla mörkt här när jag gick här ifrån..." sa Kim och släppte ner något vitt på golvet och den började skälla. *Fan... hennes hund* tänkte jag och bet mig i läppen. 18 mar, 2014 19:51 |
|
Kola
Elev |
Jag log mot Fuzzball som sprang fram till soffan. "Vad är det gubben?" frågade jag och Jack flinade. "Du borde kanske tända och se efter?" sa han och jag nickade. Jag gick mot lysknappen och tände och, vips, där stod mina vänner. "ÖVERRASKNING!" skrek de i mun på varandra. Eller ja, typ. Jerry hade godis i munnen och hamnade lite efter. "Övasking..." sa han med godis i munnen. Jag skrattade och tittade mig omkring. Det stod muffins, godis, ostbågar, chips och mycket mer på soffbordet och soffan var bäddad med kuddar, täcken och filtar. Fuzzball sprang fram till Mika som såg livrädd ut och hoppade genast upp på soffan när han kom mot henne. "Mika, han tror bara att du vill leka när du gör så" fnissade jag när Fuzzball skällande hoppade upp på soffan och viftade på svansen. Mika sprang ner från soffan och gömde sig bakom Jerry som stod längst bort från hunden. Jag tog upp Fuzzball i famnen och gick in med honom i köket där jag satte dit ett litet stängsel gjort av metall. Jag gick tillbaka till mina vänner och kramade om de allihop, även Colin. Han log svagt mot mig och Mika log. "Välkommen i gänget" fnissade jag och han nickade. "Du är nu officiellt en Wasabi krigare" sa Jerry och knöt handen. "Vi svär på draken att skydda vår grupp. Var lojal och ärlig och ge aldrig upp. WASABI!" skrek vi alla och ramlade skrattande ihop på soffan. that's all I got to say 19 mar, 2014 16:55 |
|
Borttagen
|
Jag gäspade tungt och vi satte på tv:n. "När bestämde ni det här?" frågade Kim och tittade på oss allihop. "Samma dag som jag bad om dina nycklar" svarade jag och stoppade in ett chips i munnen. Vi fortsatte att prata om lite vad som helst och ändå ingenting. När vi pratat ett ganska långt tag hörde vi ett ljud från tv:n och Jerry stönade och tog upp kudden och tryckte den mot öronen. "Vad" frågade Milton förvirrat och Jerry pekade mot tv:n... Mello hade antagligen börjat. Jag stönade ja också och gjorde samma sak som Jerry, tog upp en kudde och tryckte den mot öronen. ------------------- Det blev lite kort, men orkar inte skriva mer just nu 19 mar, 2014 18:19 |
|
Kola
Elev |
Jag suckade åt de och höjde volymen bara för att plåga de. "Men, stäng av!" röt Jerry och kastade en utav kuddarna på mig, men ångrade sig genast när han märkte att han inte skulle få tillbaka den. Han höll händerna för öronen och gick ut i köket. Jag skrattade bara åt de och Mika tog bort kudden. Hon tittade stumt på skärmen och hennes ögon vidgades. "Vad är det?" frågade Jack och vi tittade alla på henne. Hon pekade bara på skärmen och där stod några killar med svarta kläder och kedjor. "Men snälla" suckade jag. "Är det sånt här som vi ska behöva titta på?" frågade Milton och tog fjärrkontrollen. "Jag byter till djurkana-" började han men Mika tog kontrollen ur hans händer. "Du. Gör. Ingenting." sa hon och höll hårt i kontrollen. Jag ryckte på axlarna och tog en näve chips. ~ "Vilka ska vinna, enligt er?" frågade jag de andra efter en halvtimmes tittande. Mika och Colin tittade menande på varandra. "Serpentine" sa de i mun på varandra. Jag log mot de och vände mig mot Jerry. "Vad tycker du?" frågade jag och han ryckte på axlarna. "Vem bryr sig.." suckade han och tog en godisbit.-------------------------------------------------- Serpentine är rockgruppen c: that's all I got to say 20 mar, 2014 09:38 |
|
Borttagen
|
Fattade det c: ---------------------- Jag kröp i hopp till en liten boll och tittade med stora ögon på skärmen medan de räknade upp rösterna. Allvarligt var det en tyst stämning och ingen sa nästan ingenting... men efter en stund kom Jack med: "Men kom igen, säg bara vem du tycker ska vinna" sa han med ett leende och tittade på Jerry. "Ingen ut av dom!" muttrade Jerry "Jag bryr mig inte, vem hejar du på då, Jack?" "Linda Bengtzing såklart" flinade han och skakade på huvudet och jag gav honom en mördande blick och Colin höjde äcklat på ögonbrynen. "Jag bara skämtar, klart jag inte gör" flinade han. "Vem hejar du på Kim?" frågade Milton och tittade på henne. "Kanske den där Ace..." svarade hon. Jag tog en godisbit och stoppade den i munnen men höll fortfarande blicken mot tv:n. "Sverige, vi har ett resultat" sa en ut av programledarna. Det var helt tyst medan Jerry höll för öronen och skrek *lalalalalala* för att inte höra vad de sa. Jag började glida ner från soffan när de visade alla deltagare. "Sanna Nielsen!" ropade dom i högtalarna och jag spärrade upp ögonen och gled ännu längre ner från soffan. "Hon var väl rätt..." började Kim men avbröt sig själv. 20 mar, 2014 09:51 |
|
Kola
Elev |
Jag tittade på Mika som glidit ner på golvet och låg ihop krupen som en liten boll. "Mika... Vad gör du?" frågade jag men hon lyssnade inte. Hon tittade bara argt på tv:n som om det kunde ändra något. Jag ryckte på axlarna och tog den tomma chipsskålen med mig in till köket och stoppade ner den i diskmaskinen. När jag kom tillbaka låg Mika kvar på golvet under soffbordet. ~ "Hej då" log jag mot Jack, Jerry, Colin och Milton när de gick hem. Jag vände mig mot Mika som låg på soffan och tittade upp i taket. "Vill du hjälpa mig städa undan?" frågade jag och hon skakade sakta på huvudet. Jag suckade och tog alla skålar med mig in i köket. Det som blev kvar stoppade jag i påsar, vilket var bara godis. Jag kastade det sista av popcornen och ostbågarna och la ner skålarna i diskmaskinen och satte igång den. Jag tog två glas och fyllde de med mjölk och gick in i vardagsrummet. "Här" sa jag och räckte Mika det ena glaset. Hon satte sig upp och log tacksamt mot mig. "Var fick ni alla kuddar ifrån?" frågade jag och kastade ner de på golvet. Det var rent och prydligt här nu när killarna hade stuckit, men kuddarna låg kvar. "Din pappas rum" flinade hon och jag nickade. Vi tog båda varsin klunk och jag vände mig mot henne. "Mika... På balen, när jag gick ut, såg jag dig och..." jag gjorde en dramatisk paus. "Colin" "Öhh..." muttrade Mika och tog en till klunk mjölk. that's all I got to say 20 mar, 2014 10:01 |
|
Borttagen
|
"När då?" frågade jag och sneglade mot henne. "När du var på väg att gå, hände det något?" frågade hon oroligt. "Nej, inget speciellt" ljög jag och tog en till klunk av mjölken. "Du, jag såg dig med Jack då också." log jag svagt. "Va?" frågade hon och jag nickade sakta. "Ja... ni snackade och tittade upp mot stjärnorna..." "Mika, försöker du byta ämne?" frågade hon och jag tittade på henne. "Neeeej" svarade jag tyst. "vi snackade bara." "Får jag fråga om vad?" frågade Kim och jag sneglade mot henne. "Ja..." svarade jag "Men jag vet inte om jag kommer svara på det." Kim log mot mig. "Okej, så vad pratade ni om?" frågade hon och jag fortsatte att titta upp i taket. "Bland annat dig" svarade jag och det blev tyst. "Sååå, varför pratade ni om mig?" frågade hon och tittade på mig. "Om det som hände i skolan för någon vecka sedan... du vet du och C.." "Jag vet, men du behöver inte vara ledsen över det... jag är ju med.. ja du vet" sa hon coh jag sneglade mot henne. "Jag är inte ledsen över det. Jag är bara sur." sa jag och la armarna i kors. "Varför?" frågade hon och jag tog ett djupt andetag. *Jag var faktiskt riktigt nära att glömma bort det som hände. För Colin... överraskade mig lite men när vi väl gick ut och skulle snacka om det som hade hänt mellan dig och honom och jag frågade varför han kittlade dig var det tyst. Han hade ingen anledning, så jag vet inte vad jag ska tro om det* tänkte jag som svar för mig själv. "Varför?" upprepade Kim och tittade på mig. Jag ryckte på axlarna. "Jag har ingen anledning." svarade jag och log mot Kim. Min mobil plingade till och jag tog upp den. "Måste sticka..." sa jag och ställde mig upp från soffan. "Hejdå" svarade Kim och hon följde mig ut till hallen. Jag satte på mig skorna och gick ut ur huset. Jag vinkade mot Kim och började springa hem. 20 mar, 2014 10:20 |
|
Kola
Elev |
Jag log mot Mika och stängde dörren efter henne. Jag gick in i vardagsrummet och tog undan kuddarna och städade undan allt. Klockan var lite över tio och jag var trött så jag gick upp på mitt rum och bytte snabbt om till pyjamas och la prydligt in kläderna i garderoben. Jag gick sedan ner till köket och tog bort stängslet och ställde tillbaka det där det pappa hade ställt det, i städskåpet. "Kom Fuzzball" sa jag och klappade i händerna och gick upp för trappan. Han följde raskt efter mig och sprang in på mitt rum och la sig i sin säng. Jag gick in på toaletten och borstade tänderna och gick på toa. Sedan satte jag upp håret i två flätor och gick sedan in till mitt rum och satte mig i sängen. Jag tog upp mobilen och gick in på meddelanden. Jag öppnade min senaste konversation, med Mika, och skickade ett nytt sms. 'Glöm det där c:' skrev jag. Jag hade skrivit att jag ville ha tillbaka nyckeln eftersom jag var arg på henne för att hon hade ljugit om varför hon skulle ha den. Men nu var allt redan gjort och jag hade fått tillbaka nyckeln som nu vilade i en skål i hallen. Jag stängde av mobilen och la den på nattduksbordet och släckte lampan. Jag låg och tänkte på hela dagen en stund innan jag kunde sova. Jack hade kysst mig framför Gracie, så ryktet att vi var ihop skulle spridas snabbt. Gracie, skvallerbitchen. Jag satte mig käpprak upp i sängen och spärrade upp ögonen. Fan. "Killarna kommer få reda på det.." mumlade jag för mig själv och tog snabbt upp mobilen. 'Gracie såg när vi kysstes, hon kommer skvallra och killarna kommer få reda på det' skrev jag snabbt till Jack och la mig sedan ner i sängen med mobilen bredvid mig i väntan på att han skulle svara. that's all I got to say 21 mar, 2014 14:47 |
|
Borttagen
|
Helt plötsligt hörde jag hur en hund skällde bakom mig och ramlade ner på vägen. Jag fick ett skrubbsår på knät och det började blöda. Jag suckade djupt och tittade mot det hållet hunden hade låtit. "Woof woof, på dig själv!" ropade argt till hunden och ställde mig upp på ena foten. Jag hoppade sakta hem och öppnade dörren. "Hallå?!" ropade jag och stängde dörren efter mig. "Yo" hörde jag Felix säga ifrån vardagsrummet. Jag hoppade in till köket och rotade i lådorna efter plåstren. "Vad letar du efter?" frågade Anton som kom in i köket med sina långa pyjamas byxor och en vanlig svart T-shirt på sig. Hans blåa hår låg blött över ansiktet. "Jag letar efter plåstren." svarade jag och visade mitt knä. Anton nickade och gick till vardagsrummet. Jag fann tillslut två lagom stora plåstren. Jag satte fast dom på knäna och hoppade sedan till vardagsrummet där Felix och Anton satt. "Jag går och lägger mig" sa jag och log svagt. Felix nickade mot mig och jag hoppade in till mitt rum. Jag bytte om till min pyjamas och la mig på rygg i sängen. Jag tittade på mina väggar och efter en stund somnade jag. - Jag vaknade av att Felix slog upp dörren. Jag satte mig raskt upp och tittade på honom. "Upp med dig" sa han och jag skakade på huvudet och la mig ner igen. "Upp med dig ungjävel" flinade han och jag skakade på huvudet igen. "Snygg morgonfrisyr." sa han kort och jag log. "Visst är den" sa jag och satte mig upp igen. Jag slängde med huvudet så att året åkte åt alla håll. Han skakade bara på huvudet åt mig. "Men jag sticker ut" sa han och jag nickade. Han stängde min dörr och efter en stund hörde jag hur ytterdörren stängdes. Jag gick ut ur mitt rum och in till köket. Jag gjorde en kopp varm choklad och tog en macka. Jag gick sedan till vardagsrummet och satte på tv:n där det var Simpsons. Jag tittade på det och när jag var klar med frukosten ställde jag mig upp och stängde av tv:n. På väg till köket med koppen i handen öppnades Felix dörr och jag tappade koppen på golvet så att den gick sönder. "Va fan gör du?" frågade Anton och tittade på mig. "Det var du som skrämde mig!" utbrast jag och tittade ner på koppen. Anton applåderade och jag himlade med ögonen. "Skulle inte ni ut?" frågade jag och Anton skakade på huvudet med ett flin. "Nej, Felix skulle ut." svarade han och hämtade något att ta upp koppen med. När de var gjort tittade jag upp på honom. "Du brukar alltid hänga med honom, har ni bråkat?" frågade jag och han skakade på huvudet. "Nej, tror han skulle träffa..." "Sin flickvän?" frågade jag och log. Anton började skratta och skakade på huvudet. "Nej, han skulle träffa någon som kan hjälpa hono... er pappa att skicka pengar till er." flinade Anton. "Man kan ju alltid hoppas." sa jag och Anton skakade på huvudet. "Nej, inte när det gäller honom." svarade han och nu var det min tur att skratta. Jag gick in till mitt rum och stängde dörren. Jag bytte om och gick sedan till badrummet. Jag tvättade ansiktet och borstade sedan noggrant tänderna. Jag gick tillbaks till mitt rum och kammade igenom håret och plattade ena halvan av mitt hår och andra lockade jag. Den delen jag hade lockat satte jag upp i en högtofs och den andra platta delen lät jag ligga. Plus ett svart linne. 21 mar, 2014 16:06 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen