Hogwarts nyhetsbrev
Forum > Harry Potter > Hogwarts nyhetsbrev
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alicedor
Elev |
1 maj, 2011 09:40 |
|
Santi
Elev |
Vad får jag vara reserv för då?
"love is the most powerful thing of all." - JK Rowling 1 maj, 2011 09:42 |
|
seamus
Elev |
Jag vill va reserv för dagenos häxa och trollkarl.
Kom igen nu hogwarts. Vi är bättre än andra skolor.
1 maj, 2011 09:44 |
|
Alicedor
Elev |
1 maj, 2011 09:47 |
|
Borttagen
|
Jag vill va reserv för rawenclav´s sällskapsrum.
1 maj, 2011 11:38 |
|
Pixie
Elev |
maximilian intervjuade Santi den här veckan.
Hej! Jag heter Santi Severus Black, Alias. Långben. Det glädjer mig väldigt mycket att ni valde mig som veckans person att intervjua. -Så vad har ni på hjärtat? - Långben, hmm, hur fick du det namnet Santi? Har det något med din patronus att göra? - Nej, faktiskt inte, min patronus är formad som en noshörning. - Åh, det är ju en mycket ovanlig skepnad för en patronus, visst? - För oss i nord är det faktiskt ganska ovanligt men för trollkarlar uppväxta i sydliga breddgrader, främst savannerna i Afrika så är en sådan skepnad mycket vanlig. - Okej, jag förstår, men varifrån fick du smeknamnet Långben? - Jo, min fader var även han en trollkarl, en mycket framgångsrik en. Han var en Auror och jobbade på trolldomsministeriet, hans animagus var en spindel vilket är en animagus som ärvts genom hela min släkt. Detta har dock bidragit att alla i vår släkt har något längre ben än andra. - Det var en mycket intressant historia. Några av dina lokala fans skrev in till oss och undrade vilken din favorit färg är. Det rycktas om att det är blå då du alltid bär en slängkapa i denna färg. - Det stämmer att jag tycker om blå, dock så föredrar jag färgen grå. - Min sista fråga lyder, Vilket är dit favorit djur? - Mitt favorit djur är örnen, den majestätiska fågel som kan flyga utan kvast eller trollformler. - Tack så mycket för att du ställde upp på intervjun med oss från Hogwarts nyhetsbrev!
1 maj, 2011 11:56 |
|
Santi
Elev |
PS: jag skrev lite fel, det ska vara norden och inte nord* Haha hade lite små tråkigt så lät fantasin löpa, rätt knäppa svar dock "love is the most powerful thing of all." - JK Rowling 1 maj, 2011 11:59
Detta inlägg ändrades senast 2011-05- 1 kl. 12:03
|
|
Pixie
Elev |
1 maj, 2011 12:00 |
|
Katla
Elev |
Bra!
♏︎ 1 maj, 2011 12:01 |
|
Pixie
Elev |
1 maj, 2011 12:02 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen