Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Inte jag heller"! Sa Violet.
Hon gick snart fram till grytan. Grytan bubblade och värmen steg. Hon värmde sig, men hade inte tänkt att stanna länge. Hon hade hört att människoblod var det sista man behövde hälla i och var mycket nyfiken på att veta vad resultatet skulle bli. Sedan började hon fundera över ifall en yetis blod skulle göra någon skillnad, men en yeti var säkert en nära släkting till människan. Så hon hällde i några droppar yetiblod från den blodiga dolken. Sedan började innehållet i grytan bubbla på för fullt. Sedan började grytan att frätas sönder. Hon förstod att det var något som inte stämde och man började bränna sig bara av luften så hon skyndade sig att springa därifrån. Precis när hon kom tillbaka till stenbron exploderade en stor del av detta berget och hon föll ner i en avgrund. Violet skrek. Hon tog tag i Mikas hand. De föll länge och trodde att de skulle krossas. Men i sista stund fångades de av någon, inte mindre än: Spoiler: Tryck här för att visa!
30 nov, 2013 21:46 |
|
Borttagen
|
Mika tittade förvånat på Daisy. "Tjena." sa hon och kramade henne snabbt. Daisy log. 30 nov, 2013 21:47 |
|
Fellrendión
Elev |
(Fuck! Förlåt för att jag sa det men det jag precis skrivit försvann för att jag råkade trycka på någon knapp så jag var tvungen att skriva om det.)
Daisy flög med dem till en säker yta. Där fick de dricka varm choklad och äta några rostade bröd. Daisy berättade att ända sen de fångades av lavinen så hade hon försökt leta efter dem. Det var tur att hon hittade dem innan det var för sent i alla fall! Violet berättade att hon och Mika hade hittat en till kristall. Daisy hade också hittat en. Men tyvärr inte mer än så! De var fortfarande tvungna att hitta den sista. Efter en stund hittade de en ny grotta som de kunde sova i. Strax före de skulle sova så tömde Violet sin sko för att det gjorde så fruktansvärt ont fortfarande. Och där var den! Den sista kristallen hade på något sätt hamnat i skon!?
30 nov, 2013 21:55 |
|
Borttagen
|
Mika såg häpet på henne. "Gömde du den sista kristallen i din sko?" frågade hon upprört. 30 nov, 2013 21:58 |
|
Fellrendión
Elev |
30 nov, 2013 22:01 |
|
Borttagen
|
Mika nickade. "Läskigt... det kanske var ett osynligt spöke som la det där när vi ramlade i snön." log hon. 30 nov, 2013 22:04 |
|
Fellrendión
Elev |
30 nov, 2013 22:18 |
|
Borttagen
|
Mika la sig ner och hade en annan tjocktröja som kudde. Hon somnade snabbt. 30 nov, 2013 22:19 |
|
Fellrendión
Elev |
Mot morgonen, efter frukost tog Daisy med flickorna på en flygtur tillbaka till det första berget där de efter en stund hittade en lucka av bark som syntes i snön.
"Det var inte så svårt att hitta portalen, va"? Sa Violet leendes och öppnade luckan. Sedan kom hon tillbaka till staden Cuaranthem och det första som hände var att hon föll rakt ner i gräset. Det var ljuvligt att vara tillbaka i en så vacker färgstark miljö igen. Och att vara tillbaka i värmen!
30 nov, 2013 22:22 |
|
Borttagen
|
Mika ramlade ner på marken ännu en gång. Men nu var luften härlig och hon frös inte. "Äntligen!" sa hon glatt. Hon tog av sig sina vantar, halsduk och mössa. 30 nov, 2013 22:24 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen