Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 17 18 19 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag suckade åt henne.
"Mika du måste berätta allt du vet så att de kan ta fast honom" sa jag och tittade på henne. Jag tror att jag såg en blixt av ilska i hennes ögon. Hon ställde sig upp.
"Men han gjorde ju inget?! Jag står ju för fan här nu" skrek hon och sprang upp på sitt gamla rum där det nu var ett kontorsrum. Polisen pratade med hennes pappa om Mikas tidigare 'brott'.
"Mika kanske fejkade att någon tog henne för att få, jag vet inte... Uppmärksamhet?" frågade polisen med ett stelt ansikte. Nu får det vara nog, denna gången hoppade jag på polisen istället för Mika.
"Va fan pratar du om? Går du runt och säger att hon fejkar att vara i fara? Säger du att hon ljuger!?" skrek jag och slog honom. Mikas pappa var snabbt där och tog tag i min arm som jag just skulle slänga mot polisens ynkliga huvud. Han stod upptryckt mot en vägg och såg livrädd ut. Modigt... Mikas pappa gick med mig till Jack som tog min hand och tog med mig upp på hans rum.
"Kan vi inte gå in till Mika?" frågade jag honom och gick mot hennes dörr. Jack stannade mig och skakade på huvudet.
"Hon vill nog vara ifred just nu" suckade han och tog med mig in på hans rum. Jag satte mig ner på hans säng och gäspade. Klockan var halv tre nu.
"Vill du sova en stund till? Du sov bara i typ tre timmar" sa han och satte sig bredvid mig på sängen. Jag skakade på huvudet.
"Jag kan inte sova nu, polisen är här och Mika har kommit hem och vägrar att berätta något och..." jag hann inte avsluta meningen för Mika kom in i Jacks rum, utan att knacka.
"Öhh... Hej" sa hon kort och satte sig i hans skrivbordstol. Vi stirrade på henne.
"Vadå?" mumlade hon, men hon visste vad.
"Varför berättade du inte för polisen vad som hände?" frågade Jack och tittade på henne med en sorgsen blick. Jag tittade på henne och såg att hon var ledsen.
"Mika, du måste" suckade jag "det finns inget annat sätt, mannen kan komma tillbaka om vi inte får tag på honom"
"Men han har ju egentligen inte gjort något!" utbrast Mika och ställde sig upp. Jag suckade, ljög hon igen? Hade han kanske gjort något som var ganska pinsamt? Jag tittade på henne.
"Mika, svara ärligt nu..." jag väntade på svar men hon var bara tyst så jag fortsatte "den där mannen, gjorde han något... Du vet, äckligt med dig?" mumlade jag och rodnade och tittade generat ner i golvet. Mika svarade inte utan sprang bara ut genom rummet. När hon var ute skrek hon genom dörren.
"Jag säger ju att inget hände!" skrek hon och jag hörde hur hon stormade ut ur huset. Jag suckade.
"Jack, vad ska vi göra?" frågade jag honom och lutade mig mot hans axel.
"Det bästa är nog att inte göra något alls..." suckade han och höll armen om mig.

that's all I got to say

5 dec, 2013 15:43

Borttagen

Avatar




Jag smällde dörren efter mig och gick snabbt ut från trädgården. Jag visste att det verkligen var en dålig ide att gå ut när det var så här mörkt och att Colin tog mig förut... Men jag ville inte vara kvar i det jäkla huset. Poliserna var idioter... egentligen var alla idioter just nu. Jag suckade och gick till skogen där Colin hade dragit med mig. Jag såg en skugga längre in. Jag hörde hur någon kom närmare.
"Så sa du något till polisen?" flinade någon och kom fram mot mig. Det var Colin... han hade antagligen varit kvar här och kollat på poliserna.
"Nej, det gjorde jag inte. " muttrade jag. "Dom kommer nog försöka få det ur mig flera gånger..." suckade jag. Han nickade.
"Klart dom kommer. Det är ju inte varje dag någon tar med någon tjej som du ut i skogen." flinade han.
"Jaja, herrå." muttrade jag och gick bort från honom. Jag gick till mitt och Kims rum. Jag gick in till vardagsrummet och såg att Anton satt där.
"Tjo lillkusin." flinade han. "Jag märkte poliserna... Och jag såg Colin. Vad sa du till dom?" frågade han med ett flin.
"Det har inte du med att göra. sa jag och satte mig i soffan.
"Nänä. Jag ska ju inte bry mig om när min kusin nästan blir kidnappad?" sa han med ironi i rösten.
"Jaja, men du får lova att inte berätta för någon." Anton nickade. Jag berättade det som hänt och att jag ljugit för polisen. Anton var faktiskt den ända som KUNDE lyssna på mig just nu. Anton nickade och tittade på mig.
"Okej, jag lovade att inte säga det till någon. Så jag tänker inte göra det. Men... varför ljög du för polisen?" frågade han med ett flin.
"För att Colin inte ska hamna i fängelse!" sa jag irriterat.
"Colin är femton, han kan inte hamna i fängelse." flinade Anton.
"Men jag har för i helvete hamnat hos polisen några flera gånger, och jag har fått skit många bestraffningar." muttrade jag. Anton nickade.
"Jag med... okej jag säger inget." sa han och log.
"Nej, det ska du inte." mumlade jag.

5 dec, 2013 16:03

Kola
Elev

Avatar


Jag kunde ju inte bara sitta där och inte göra någonting, något kanske händer henne medan ingen är i närhet. Den här gången kanske 'mannen' hinner få tag i henne! Jag ryste till av tanken. Jag ställde mig upp och tittade ut genom fönstret och såg Mika gå in i vårt hus. Jag suckade lättat och satte mig hos Jack igen.
"Hon gick hem" sa jag och han log mot mig.
"Du ser, allt kommer att bli bra" sa han och la mig ner i sängen och la sig bredvid "du behöver lite sömn bara.."
"Ja jag måste se för hemsk ut!" utbrast jag och fnissade. Han skakade på huvudet.
"Du ser alltid bra ut" mumlade han och kysste mig. Jag log och somnade tryggt i hans armar, glad att allt var bra.

that's all I got to say

5 dec, 2013 20:57

Borttagen

Avatar



"Hur kom du in hit egentligen?" frågade jag och tittade irriterat på honom och hans flin.
"Eh, jag har levt i sjutton år. Man lär sig." log han och gick mot tv:n. "Vad ska vi se på?" frågade han.
"Jag har inte sagt att vi ska se på en film!"
"Nej, men säg det då." flinade han och satte på Hunger games. Jag satte mig i soffan och la benen på bordet.

5 dec, 2013 21:04

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade klockan halv sex på morgonen och tittade på Jack som fortfarande sov. Jag fnissade och tittade ut genom fönstret. Jag tänkte på vad vi skulle göra idag när jag kom på att det var skola.. Fan. Jag skakade Jack och han öppnade sakta ögonen.
"Mhm" mumlade han och blundade igen "klockan är bara halv sex"
"Men det är skola! Jag måste ha kläder" väste jag för att inte väcka någon annan.
"Visst fan, skolan.." suckade han och satte sig upp. Han var så söt när han precis hade vaknat. Jag log och ställde mig upp i sängen och räckte fram handen.
"Kom då" flinade jag. Han nickade och tog min hand och ställde sig upp. Vi gick ner i hallen och jag tog på mig mina skor. Jag hade fortfarande mina kläder på mig så jag kunde bara gå hem. Jag kramade Jack och sprang till vårt hus. Jag öppnade dörren och tog av mig skorna.
"Mika!" ropade jag genom huset. Jag hörde ett grymtande från soffan. Jag fnissade och smög in. Där låg Mika och Anton och sov skavfötter. Jag skakade om Mika och log mot henne.
"Skola" sa jag bara och gick sedan in på mitt rum. Jag tog fram kläder (du vet vilka) och gick sedan in på toan. Jag borstade tänderna och duschade. Sedan borstade jag håret och satte på lite mascara. Jag tog på mig kläderna och gick ut i köket och tog en espresso. Jag tog på mig mina Doc Martin skor och tog min väska över axeln. Klockan hade hunnit bli kvart över åtta. Mika låg fortfarande i soffan.
"Mika, jag går! Gå upp nu!" ropade jag och hon satte sig upp i soffan och sparkade ner Anton och la sig över hela soffan.
"Va fan..." mumlade Anton och satte sig upp på golvet och flinade när han såg vad Mika hade gjort. Jag skakade på huvudet och gick leende ut ur huset. Jag gick mot bussen och satte mig och väntade. Jag tog fram min mobil och gick in på Twitter och kollade Instagram. Inget kul alls...

that's all I got to say

6 dec, 2013 14:55

Borttagen

Avatar



"Varför gjorde du så för?" frågade Anton irriterat med ett flin.
"DET ÄR DAGS ATT VAKNA ANTON." mumlade jag och begravde huvudet i soffan.
"Ja! Jag vet. Men jag ska inte till någon jäkla skola." flinade han och drog mig i mitt ben så att jag också ramlade ner från soffan.
"NEEEEEEJ! JAG VILL SOOOOOVA!!!" muttrade jag och försökte ta mig upp på soffan igen. Men Anton tog ett hårt grepp om mitt smalben.
"Synd för dig." flinade han. Jag sjönk ner trött.
"JAAAG VEEEEET." sa jag och svajade med huvudet och föll ner på golvet igen.
"Det verkar som att du åt för lite igår." flinade han.
"Vad menar du med det????" muttrade jag och försökte ta mig upp med armarna på vardagsrumsbordet (du vet hur). Anton flinade bredare.
"JAG SKOLKAR IDAG." sa jag och kom äntligen upp och slängde mig på soffan igen.
"Jaja, vad sägs som att gå på Catching Fire?"

6 dec, 2013 15:11

Kola
Elev

Avatar


Jag satte och väntade på bussen när Milton kom på sin cykel.
"Hej" sa jag och log "åker du redan nu?" frågade jag och han stannade.
"Ja, jag måste hinna plugga, du vet" sa han. Jag skrattade.
"Såklart" sa jag och han log.
"Men varför är du så tidig då?" frågade han och jag ryckte på axlarna.
"Jag sov hos Jaa... en kompis" svarade jag "så jag gick hem vid typ sex imorse"
"Jaså, vem var denna 'kompis' då?" frågade Milton nyfiket och ställde ifrån sig cykeln. Jag rodnade och tittade generat bort.
"Nej men, en kompis bara" sa jag kort och tog fram mobilen och låtsades svara i telefon.
"Ja hej Mika.." sa jag högt för att han skulle höra. Samtidigt som jag låtsades prata i telefonen ringde den. Milton log triumferande mot mig. Jag tittade ner på mina skor och svarade.
"Hej gumman" sa en kvinnlig röst när jag svarade.
"Hej mamma..." mumlade jag i luren.
"Har du det bra? Vi fick höra om det med Mika, hur mår ni? Vem var det? Är ni säkra?" hon pratade och pratade och pratade!.
"Ja, bra, vet inte och ja" rabblade jag upp och Milton stod bredvid och flinade. "Jag måste lägga på nu, puss" sa jag snabbt och la på innan hon hann säga något. Milton tittade på mig med en menande blick.
"Så, säg nu vem du sov hos" sa han och kom närmare "var det Jack?" viskade han. Jag rodnade och skakade på huvudet.
"Nej, Mika" svarade jag och tittade ner i marken.
"Kim, du bor med henne...!" utbrast han och skrattade. "Det är Jack! Jag visste det!!" ropade han högt. Jag tog tag om hans mun och väste åt honom.
"Tyst med dig!" fräste jag och han nickade men log och fortsatte hoppa runt och dansa sin 'glädjedans'. Jag suckade och skakade leende på huvudet. *Herre gud, mina kompisar kan vara väldigt konstiga...* tänkte jag och tog tag i Miltons arm och dansade hans 'glädjedans' med honom. Vi såg nog ut som idioter, men jag brydde mig inte.

that's all I got to say

6 dec, 2013 16:42

Borttagen

Avatar




"MEN DEN BÖRJAR VID FEM!" Stönade jag och tittade på Anton.
"Haha, du har inte varit på bio med mig så många gånger!" Skrattade Anton och log. Ta av dig din ankpyjamas och sått på dig några kläder." Flinade han. Jag stönade men gick till mitt rum. Jag gick mot garderoben och tog fram en svart och röd rutig kjol med kedjor på sidorna. Jag satte på mig ett par trasiga tajts och ett svart linne med en röd döskalle. Jag satte upp mitt rosa hår i en tofs och gick sedan tillbaka till Anton.
"Sååååååååå." Muttrade jag.Han nickade och gick till hallen och jag följde efter. Jag satte på mig mina långa svarta Converse. Vi gick ut till Antons motorcykel och jag satte mig bakom honom. Han gav mig hjälmen och jag satte på mig den. Han Började köra till bion.

6 dec, 2013 19:18

Kola
Elev

Avatar


Bussen kom och flera elever också. Bland annat Gracie.
"Nämen, Kim, gumman!" utbrast hon och 'kysste' mig i luften. Jag stod bara där och stirrade på henne. Hon verkade inte bry sig utan fortsatte bara prata.
"Jo, jag har hört att de ska flytta fram balen, den blir på fredag!" sa hon lyckligt. Jag backade och (du vet vad jag gjorde, lol) tittade på henne.
"Och? Varför pratar du om det med mig?" frågade jag henne förvånat. Vad var hon ute efter?
"Jooo... Jag gillar ju Jack, det vet du?" började hon. Jag suckade, men eftersom Milton stod bredvid kunde jag inte säga att han faktiskt var min pojkvän. Milton tittade på mig och det gjorde Gracie också.
"Så jag undrar om du kan fixa så att han blir min dejt till balen" sa hon och fnissade generat. Om man inte kände henne skulle man tro att hon var en snäll oskyldig liten tjej. Men jag såg på hennes ögon hur nöjd hon var med att jag inte kunde säga emot nu. Jag suckade igen.
"Alltså... " började jag men tystnade när Jack kom.
"Jacki" utbrast Gracie och kramade honom. Jag kände hur jag rodnade och blev alldeles varm. Jag ville gärna slå henne nu... Men jag kan inte.
"Gracie... Ehh, du vet väl att jag inte sing... Hej Milton" avbröt han sig genast och skakade av sig Gracie som log oavbrutet. Herre gud, slutar den tjejen aldrig le? Jag himlade med ögonen och vände mig mot Jack.
"Så, eh, Gracie undrar om du vill gå på balen med henne" sa jag sammanbitet. Jack spärrade upp ögonen och såg ut att inte veta vad han skulle göra. Gracie stod där och fnissade och lekte med en hårlock. Jag blev så sjukt irriterad av hur hon betedde sig. Jack tittade på Milton som stod där tyst och iakttog oss. Jerry och Eddie kom också gående på gatan.
"Tjo" sa Jerry och hälsade på Jack (som killar brukar du vet) han klappade Milton på axeln, han ville väl inte skada honom.
"Så vill du det Jack?" frågade Gracie och alla tittade på henne.
"Vill vad mannen?" frågade Jerry och vände sig mot Jack. Gracie svarade snabbt.
"Gå med mig på balen såklart" fnissade hon och lekte med sitt hår.
"Men vi skulle väl gå på balen?" frågade Eddie sorgset.
"Tyst" väste hon åt honom. Han backade och jag såg hur hans ögon tårades men han blinkade snabbt bort de. Jag tittade på Jack och nickade.
"Nej" sa han och tog ett djupt andetag och tittade på killarna "jag är tillsammans med Kim och ska gå med henne" sa han och tog min hand.

that's all I got to say

6 dec, 2013 20:02

Borttagen

Avatar



När vi kom fram så hoppade jag av mopeden.
"Hur ska vi göra? Bion börjar vid fem och det är mitt på morgonen." fnös jag mot Anton. Han flinade.
"Jag känner dom som jobbar här... du vet tidigare händelser." log han och drog med mig in i 'salen'. Vi gick mot kassan och där stod ett par killar i ett led. Vi ställde sig bakom dom samtidigt som jag insåg att det var Colin som stod näst längst fram. Jag viskade det till Anton och han tittade mot honom. Anton suckade och la händerna i hans fickor. När Colin vände sig om såg han mig. Han tittade osäkert på mig och sedan på Anton.
"Oh... vad gör ni här?" frågade han och några ut av hans polare vände sig om.
"Vi ska se på en film idiot." muttrade jag och gick förbi honom och drog med mig Anton.
"Vilken då?" frågade han med ett flin. Anton tittade ilsket på honom.
"Catching Fire." flinade han sedan. Colin höjde på ena ögonbrynet.
"Den börjar vid fem idioter." flinade han.
"Och vem kallar du idiot, idiot?" frågade Anton ilsket och gick ett steg fram mot Colin. Jag tittade försiktigt på dom.
"Alltså, ni ska se på en film som inte ens går nu? Hur tänker ni?"
"Det kommer du aldrig få reda på." fnös jag och tittade på honom. Han sneglade mot mig och log. Jag visste att han tänkte på det som hände igår kväll och han visste att jag visste. Anton vände sig mot kassan och började prata med mannen som stod där. Mannen såg skraj ut.
"Jag bryr mig inte om det börjar vid fem. Vi ska för i helvete se den nu." fnös han. Mannen nickade.
"Okej, det här blir sista gången Anton." log han. Anton skakade på huvudet.
"Vi får väl se." muttrade han och tog två biljetter.
"Åh, jag tänker också se på Catching Fire. Ge mig en biljett." flinade Colin och tog en från mannen i kassan. "Haha!" Skrattade han. Hans vänner flinade men brydde sig inte så mycket.
"Vi ska i alla fall se på den andra filmen Colin." flinade dom. Colin såg ogillat på dom.
"Som ni vill. Gör det... vi ses sen då." flinade han och tog en popcorn från en ut av sina polare. Han gick mot ingången och sneglade mot mig och Anton.
"Han skrämmer mig." sa jag enkelt.
"Jag förstår det. Men jag tror inte att han är så farlig egentligen."
*host* hostade mannen ironiskt. "Jag sätter igång filmen nu Anton. Ni får skynda er." sa han. Jag och Anton tog en snask och gick in till bion. Det var mörkt och man kunde inte se sätena. Man kunde inte heller se Colin. Jag satte mig i mitten av salongen. Det kom några fler tonåringar som antagligen också skolade. Dom hade nog fått reda på att Anton fixat bion igen, så att dom kunde byta. Jag suckade djupt och tittade på filmen.
"Jag måste sticka. Du vet att jag hade sovmorgon idag men att jag fortfarande måste till skolan. Jag börjar om en halvtimme så vi ses." log han och ställde sig upp. Jag nickade bara och såg när han gick ut från bion.
När filmen var klar gick jag ut ur biosalongen och suckade. Jag tittade på klockan som visade att den var några minuter över elva. Jag bet mig i läppen och funderade på hur jag skulle ta mig hem. Jag muttrade när jag såg Colin och skyndade mig ut ur 'huset'. Jag tittade mig omkring och gick åt det hållet jag och Anton kommit ifrån. Jag la armarna på huvudet medan jag gick. Det var höst och jag hade bara linne, en kjol och tajts på mig. Jag fattade inte hur jag tänkte i morse. När jag kom fram mot en kiosk köpte jag en glass. Jag satte mig på en bänk och tittade ut över staden. Jag log för mig själv. Men när jag fick syn på några tonårspojkar som höll på att putta en yngre kille blev jag skit arg. Jag ställde mig upp och började gå mot dom.
"Vad i helvete håller ni på med?" frågade jag ironiskt. Killarna tittade på mig och flinade.
"Det har väl du för i helvete inget att göra med?" sa en ut av dom surt. Jag flinade.
"Nej, det har jag inte." mumlade jag.
"Stick då." sa en ut av killarna som höll i lill killen.
"Nej." sa jag kort och fortsatte flina. Jag tog ett hårt grepp om glassen.
"Såja, vi är fem stycken killar. Du kan inte slå oss själv."
"Kan jag inte?" frågade jag med ett brett flin. En ut av killarna log osäkert. En ut av dom kom mot mig och jag höjde glassen. Jag tryckte glassen i ansiktet på honom.
"Vad fan!" röt han. Jag flinade ännu en gång.
"Det där skulle du för i helvete inte ha gjort!" fnös en annan ut av dom. Jag nickade. Jag visste att jag skulle vara tvungen att slås. Vi började slås och som förväntat så slog jag lätt ner dom. Men när alla fem ut av dom hade kommit på taktiken för att kunna trycka ner mig så såg jag oroligt på dom. Dom visste att dom måste anfalla samtidigt. Allihopa kom mot mig... två ut av dom bakifrån, en annan framifrån och en på vardera sida. Just då kände jag smärtan i mitt knä så jag böjde mig ner. Nu var jag ett lätt offer. Men jag märkte att alla hade stannat. Dom bakom mig låg ner på marken och de andra stod förstenade omkring mig. Jag tittade mig omkring och såg Colin stå på en ut av killarnas ryggar. Jag log svagt. Han tittade på mig med ett litet leende.
"Nu kan du sticka." sa han till lillgrabben. Han sprang därifrån och jag började skratta. Jag ställde mig upp och tittade på killarna som försökte komma lås från Colins grepp.
"Varsågod." flinade han. "Du blir överfallen rätt många gånger hörru." log han och släppte taget om killarna som sprang därifrån.
"Tack." mumlade jag och gick mot honom. Jag kunde inte hindra mig själv utan kramade genast om honom. Jag såg hans blick och började skratta åt den. Men jag kände hur röd jag blev om kinderna medan jag höll om honom. Han la händerna på mina axlar.
"Du är stark." skrattade han. Jag kände hur det började regna. Jag tittade upp mot himlen och släppte generat taget om honom. Jag såg hans flin.
"Sluta!" sa jag och slog honom svagt på armen. Han skrattade till. Jag backade bakåt.
"ååååh, ska vi köpa en ny glass åt dig lillaflicka?" retades han och la sig finger på min näsa. Jag backade ännu ett steg.
"Jag bryr mig inte om min jäkla glass! Killen förtjänade den." log jag och kände det alla regnet mot mitt ansikte.

6 dec, 2013 20:45

1 2 3 ... 17 18 19 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.