Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Barnie och coolingen, prs

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

1 2 3 ... 17 18 19 ... 149 150 151
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag vaknar tidigt på morgonen och drar på uniformen. Sedan porstar jag mitt hår och ler över att det är ända ner till ryggslutet. Jag flätar håret i tre flätor och går ner till stora salen. Det är näst intill tomt då jag är så tidig och jag tar det som en fördel. Scheman delas ut när de första eleverna kommer in. Min första lektion är örtlära. Suck. Jag reser mig tungt upp och börjar gå mot glashusen.

28 okt, 2013 01:05

Borttagen

Avatar


"VAKNA!"
Eric kommer springande mot mig med en hink. Jag vet vad som är i hinken, kallt vatten blandat med pumpasaft, det är vår bästa väckningsmetod. Snabbt hoppar jag upp ur sängen och rakt på Sam som sover. Sam skriker till, jag hoppar undan och han får hela hinken på sig. Alla skriker av skratt, utom Sam. Sedan tar vi och klär på oss och kilar ner till Stora Salen.
Vi sätter oss i en stor grupp vid ena änden av bordet och vräker i oss mat.
"första lektionen är Trolldryckskonst", Maxwell är den som kollar på schemat.
"Kom igen, vi är snart sena."

28 okt, 2013 11:16

Borttagen

Avatar


Jag kommer ner till husen och suckar. Bara jag och läraren är där. "Hej, Linda eller hur?" säger han. Jag skakar på huvudet, "Nej. Adnil-Klubben. Men du kan kalla mig Pling."

28 okt, 2013 12:15

Borttagen

Avatar


Jag och Maxwell springer ner i fängelsehålorna. Som tur är vi i tid och kan andas ut mot en stenvägg i väntan på läraren.

30 okt, 2013 23:40

Borttagen

Avatar


Äntligen börjar lektionen. Direkt drar jag hem fem poäng till gryffindor. Vid lekionens slut har jag fått i, ytterligare tio och några andra i klassen ger mig vänskapliga klappar på ryggen.

30 okt, 2013 23:44

Borttagen

Avatar


Jag och Maxwell struntar i att kamma hem poäng genom handuppräckning, (seriöst, vem bryr sig?) men vinner tio var med våra (helt klart) AWESOME drycker.

3 nov, 2013 00:10

Borttagen

Avatar


Jag ler lätt och går mot fängelsehålorna och trolldryckskonsten. Det är mitt bästa ämne...intalar jag mig.
Jag får syn på Cornelia lite längre bort.

3 nov, 2013 11:30

Borttagen

Avatar


Vi går genom korridoren påväg till nästa lektion i spådomskonst.
"Spådomskonst suger"
"Varför läser du det då Eric?"
"Jag vill ju vara med er!"
Jag ser fundersamt på honom. är han lika dum som han ibland verkar?

3 nov, 2013 22:48

Borttagen

Avatar


- Cornelia! Skriker jag. Cornelia vinkar glatt till mig. Vi är grannar.

3 nov, 2013 22:49

Borttagen

Avatar


Jag väder mig om. Någon ropar Cornelias namn och hon svarar. Där är hon, en av tjejerna i min ålder i Gryffindor.
"Tjena Cornelia! Tjena Pling!"

3 nov, 2013 23:05

1 2 3 ... 17 18 19 ... 149 150 151

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

Du får inte svara på den här tråden.