gillar ni någon ond?
Forum > Harry Potter > gillar ni någon ond?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
gurrapotter
Elev |
yaxley är rätt soft asså
30 jun, 2012 23:59 |
|
Borttagen
|
Jag gillar Vildemort.
Han är jättesnäll ju. 1 jul, 2012 00:26 |
|
Borttagen
|
Dracko och belatrix!!
24 jul, 2012 16:24 |
|
Julia Gullö
Elev |
Draco, fast han är ju inte ricktigt ond
24 jul, 2012 16:45 |
|
PureSlytherin
Elev |
24 jul, 2012 16:47 |
|
BlondaHermione
Elev |
Bellatrix, absolut! Men jag gillar inte Malfoy's, av någon anledning.. Och Voldemort.. Give me the Dark Lord! c:< ♥♥
24 jul, 2012 16:50 |
|
.:Elise:.
Elev |
24 jul, 2012 17:15 |
|
Borttagen
|
Jag gillar Snape och Narcissa
24 jul, 2012 17:48 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag gillar inte direkt någon av de onda eftersom jag tycker att det känns lite motsägelsefullt (just eftersom det är meningen att de ska vara onda).
Samtidigt är "ondska" en väldigt komplex defintionsfråga, och vad som är ondskefullt eller en ond människa enligt någon behöver inte vara för den andra. Om Snape räknas som "ond" (han gör ju en del hemska saker, även om hans anledningar för det mesta är goda), så väljer jag helt klart honom. Annars skulle jag kunna välja Narcissa eller Malfoy, för att det, i själva verket, mest är synd om dem och eftersom de nog mest är där de är p.g.a. osäkerhet och dåliga kontakter, så att säga. 24 jul, 2012 19:07 |
|
Borttagen
|
Barty Crouch Jr, Antonin Dolochov och några andra Dödsätare
24 jul, 2012 19:39 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen