@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Måntass: 14 år, arbetslös och snart skyldig mina föräldrar 3000 kr. Kommer ju gå bra.. är du 14 år är dina föräldrar betalningsskyldiga för dig.
13 sep, 2014 15:46 |
|
IamAK
Elev |
13 sep, 2014 15:48 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Klaestron: Skrivet av Måntass: 14 år, arbetslös och snart skyldig mina föräldrar 3000 kr. Kommer ju gå bra.. är du 14 år är dina föräldrar betalningsskyldiga för dig. Enligt Familjebalken 7 kap. Om underhållsskyldighet 1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga. När föräldrarnas underhållsskyldighet bestäms skall hänsyn tas till barnets egna inkomster och tillgångar samt till barnets sociala förmåner under beaktande av vad som följer av föreskrifterna om dessa. Underhållsskyldigheten upphör när barnet fyller arton år. Går barnet i skolan efter denna tidpunkt, är föräldrarna underhållsskyldiga under den tid som skolgången pågår, dock längst intill dess barnet fyller tjugoett år. Till skolgång räknas studier i grundskolan eller gymnasieskolan och annan jämförlig grundutbildning. I kostnaderna för barnets underhåll skall föräldrarna sinsemellan ta del var och en efter sin förmåga. Lag (2001:1136).
13 sep, 2014 15:51 |
|
Måntass
Elev |
Skrivet av Klaestron: Skrivet av Måntass: 14 år, arbetslös och snart skyldig mina föräldrar 3000 kr. Kommer ju gå bra.. är du 14 år är dina föräldrar betalningsskyldiga för dig. Njea inte i det här fallet. Handlar om en dator som håller på att krascha, och de kan köpa en ny på ett villkor, jag betalar hälften. Dock är det pappa som väljer datorn för han kan sådant där och ja, jag ska betala 3000 kr x) ![]()
13 sep, 2014 15:54 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Måntass: Skrivet av Klaestron: Skrivet av Måntass: 14 år, arbetslös och snart skyldig mina föräldrar 3000 kr. Kommer ju gå bra.. är du 14 år är dina föräldrar betalningsskyldiga för dig. Njea inte i det här fallet. Handlar om en dator som håller på att krascha, och de kan köpa en ny på ett villkor, jag betalar hälften. Dock är det pappa som väljer datorn för han kan sådant där och ja, jag ska betala 3000 kr x) Hmm förklara att om du ska vara med och betala vill du ha en annan sorts dator?
13 sep, 2014 15:56 |
|
Hapo
Elev |
Är jag den enda som vloggar för mig själv? Haha
Asså när jag är ensam hemma så brukar jag bara ta fram kameran och berätta om min dag medan jag gör saker. Det är kul i alla fall 13 sep, 2014 15:57 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Hapo: Är jag den enda som vloggar för mig själv? Haha Asså när jag är ensam hemma så brukar jag bara ta fram kameran och berätta om min dag medan jag gör saker. Det är kul i alla fall jag vloggar inte, jag vet aldrig vad jag ska säga
13 sep, 2014 15:58 |
|
Måntass
Elev |
Skrivet av Klaestron: Skrivet av Måntass: Skrivet av Klaestron: Skrivet av Måntass: 14 år, arbetslös och snart skyldig mina föräldrar 3000 kr. Kommer ju gå bra.. är du 14 år är dina föräldrar betalningsskyldiga för dig. Njea inte i det här fallet. Handlar om en dator som håller på att krascha, och de kan köpa en ny på ett villkor, jag betalar hälften. Dock är det pappa som väljer datorn för han kan sådant där och ja, jag ska betala 3000 kr x) Hmm förklara att om du ska vara med och betala vill du ha en annan sorts dator? En billigare! ![]()
13 sep, 2014 15:59 |
|
Hapo
Elev |
Skrivet av Klaestron: Skrivet av Hapo: Är jag den enda som vloggar för mig själv? Haha Asså när jag är ensam hemma så brukar jag bara ta fram kameran och berätta om min dag medan jag gör saker. Det är kul i alla fall jag vloggar inte, jag vet aldrig vad jag ska säga Hahaha, jag bara babblar på, om typ vad som helst. 13 sep, 2014 16:04 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Hapo: Skrivet av Klaestron: Skrivet av Hapo: Är jag den enda som vloggar för mig själv? Haha Asså när jag är ensam hemma så brukar jag bara ta fram kameran och berätta om min dag medan jag gör saker. Det är kul i alla fall jag vloggar inte, jag vet aldrig vad jag ska säga Hahaha, jag bara babblar på, om typ vad som helst. Har funderat på det men vet inte hur det blir att filma med datorn(min kamera sjunger på sista versen)... kanske ksulle testa!
13 sep, 2014 16:09 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen