@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Skrivet av Borttagen: Okej, hittar seriöst ingenting positivt med den här dagen:/ Du är fortfarande här, det är positivt♥ om du vill skriva av dig så kan du gå in på "Skriva av sig" tråden, vi finns alltid och hjälper och stöttar om det behövs. that's all I got to say 11 sep, 2014 20:02 |
|
Borttagen
|
sitter och lyssnar på nirvana
11 sep, 2014 20:03 |
|
The Noble Lion
Elev |
Skrivet av Nordanhym: Skrivet av The Noble Lion: Orkar inte med mig själv, har skjutit upp alla mina läxor till idag som är sista dagen för dem att bli klara (det är ca 4 stycken läxor), och nu är jag superstressad! Men istället för att göra dem sitter jag nu här.... Vad är det för läxor? Kanske du kommer underfund med att det är bättre att göra skiten på en gång nästa gång Det är svenska med en komplicerad text som man ska läsa och sedan svara på frågor, en bok jag behöver läsa ca 50 sidor ur samt skriva noteringar, engelska där jag ska analysera en novell men vi fick inte texten med oss så man får ta allt från minner, och till slut måste jag titta på en video på spanska och sedan skriva om den. Att läsa boken och att titta på videon är inte särskilt jobbigt men de andra är väldigt svåra. Jag går i tvåan på gymnasiet, och ja jag lär nog inte skjuta upp det till sista dagen nästa gång....
11 sep, 2014 20:05 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Hedwig96: Alltså Allvarligt jag undrar vad lärarna talar om oss egentligen. Min klass. Hela det här året har vi fått höra "Ni är en sån underbar klass.." "Det är så trevligt att jobba tillsammans med er" Igår efter maten (ja vi brukar bli lite vad ska man kalla det vilda/ hoppsiga när vi har ätit) sa en lärare: "hej lugna ner nu, jag har hört att ni är skolans bästa klass" och idag frågade vi en lärare som gick förbi om han kunde släppa in oss i klassrummet medan vi väntade så att vi kunde börja jobba. Han tittade sig omkring o så sa han: " Jag litar på er, ni har ett bra rykte" Visst är det ju kul, men de är på nåt sätt konstigt. O jag håller ju med, vi är en bra klass, alla håller ihop och gör sina uppgifter, hjälper varandra. Skämtar och gnabbar men har humor och det gör skoldagarna roliga. Min klass på högstadiet var totalt tvärtom, den värsta ;P Tror vi hade sämst rykte på hela skolan..det va till och med på tal om att splittra klassen för att vi va så jobbiga Blev lite ledsen när de bestämde sig för att ha kvar klassen..jag tyckte inte om den xD Naw Skrivet av Syrup: Skrivet av Hedwig96: Alltså Allvarligt jag undrar vad lärarna talar om oss egentligen. Min klass. Hela det här året har vi fått höra "Ni är en sån underbar klass.." "Det är så trevligt att jobba tillsammans med er" Igår efter maten (ja vi brukar bli lite vad ska man kalla det vilda/ hoppsiga när vi har ätit) sa en lärare: "hej lugna ner nu, jag har hört att ni är skolans bästa klass" och idag frågade vi en lärare som gick förbi om han kunde släppa in oss i klassrummet medan vi väntade så att vi kunde börja jobba. Han tittade sig omkring o så sa han: " Jag litar på er, ni har ett bra rykte" Visst är det ju kul, men de är på nåt sätt konstigt. O jag håller ju med, vi är en bra klass, alla håller ihop och gör sina uppgifter, hjälper varandra. Skämtar och gnabbar men har humor och det gör skoldagarna roliga. Sådär är det om vår klass också, alla älskar oss för att vi sköter oss. Men det gör så att bara vi gör NÅGOT fel, typ pratar utan att räcka upp handen, så får alla lärare kalabalik och tar till stormöte och allt, medan parallellklassen ALLTID är sådan, och väldigt mycket stökigare och allt, och de får belöningar varje gång som de sköter sig, men vi får ingenting... bara skäll om vi missköter oss någon enstaka gång.. Ja, det har inte hänt till oss att lärarna får kalabalik, vi talar hela tiden utan att räcka upp handen. Faktiskt så gör någon sällan det, om inte läraren säger nåt som att den som vill säga nåt räcker upp handen typ. Då kan det hända. O vi brukar inte få någon skäll heller, bara blickar som säger ganska mycket 11 sep, 2014 20:13 |
|
Solkatten
Elev |
Jaha haha. xD "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 sep, 2014 20:19 |
|
Beben
Elev |
11 sep, 2014 20:21 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Beben: Det är kanske inte så smart att prata om det in public.. XD Det är okej blev bara lite förvirrad, om det var något som hänt nyligen som jag missat. x3 "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 sep, 2014 20:22 |
|
Beben
Elev |
Haha, nejdå, inte vad jag vet iallafall xD
11 sep, 2014 20:25 |
|
Kola
Elev |
OMG I LOVE THIS
Och https://www.youtube.com/watch?v=xoUVtthd7gY och https://www.youtube.com/watch?v=RoeNmSmyOok och till sist https://www.youtube.com/watch?v=WJ2gVtGkGnw ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ that's all I got to say 11 sep, 2014 20:29 |
|
Caius
Elev |
Vad jag blir ledsen på mig själv, har fått läxor att göra för första gången sedan jag slutade i gymnasiet (yes, ska börja i skolan igen, yey, måndag är min första dag och fyfan vad utanför jag kommer vara, för alla andra i klassen känner redan varran och jag vägrar försöka bli vän med någon eftersom de alla redan har sina vänner-grupper och jag har redan gjort misstaget en gång i mitt liv att försöka bli vän med människor som redan känner varran)...
Men iaf, grejen med min läxa är att jag inte kan den och behöver hjälp, men jag har ingen att be om hjälp för ingen som jag känner kan det som jag behöver hjälp med... En av de svåraste och längsta dikterna i världshistorien, "Självbiografi (replik till Ferlinghetti)" skriven av Sonja Åkesson, ska jag försöka hitta mönstret i och beskriva vad hon har härmat och vad hon har skapat själv... Och visst, jag förstår den mer eller mindre på djupet och vet att den nog är menad att handla om diktjagets liv, från början till nutid. Vet att det handlar om att diktjaget inte vill vara en kvinna enligt normen, men ändå blev det, men önskar att denne inte var det och att denne inte var så ensam i väntan på döden pga cancern... Men ja.. Jag har jätte svårt att hitta mönstret... Jag har försökt bryta ned dikten hela dagen och försöka se det... Men jag får inte grepp om det och även om jag skulle lyckas få det så vet jag inte hur jag ska beskriva det... (hejsan, det har bara vart typ mer än ett halvår sedan jag var här sist. jag lever än...) Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha. 11 sep, 2014 20:32 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen