Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
(sov så sött ås hörs vi i morgon ♥)
Jag log mot Laura "Ja han är lite speciell bara men det verkar ju vara såna personer som vi umgås med" skrattade ja goch tog i mot köttet "Så du är hans dotter, jag hade förväntat mig dig annorlunda" sa Kingsley och jag såg på honom "Varför säger folk alltid det?" sa jag med ett leende "För att folk inte förväntar sig en snäll, rolig och trevlig människa när de tänker på hans dotter" sa Draco och log "Malfoy har rätt. men det verkar som du inte är så hemsk?" sa han och åt lite "Jag är väll inte hemskare än var jag gör mig till." sa jag och ryckte på axlarna och såg på de andra "Jag är glad att du inte dödade Laura i alla fall" sa han och rufsade om hennes hår och jag log "Jag brukar inte springa runt och döda folk. jag är inte precis som min far." sa jag med en axelryckning "Nej du är bara hälften så galen, hälften så maktdömande och hälften så hemsk" sa Dean roat och jag såg på dem "Så hemsk är jag väll inte?" ![]()
4 nov, 2011 00:33 |
|
Borttagen
|
- Klart att du är, men du använder dig inte utav det, sa jag med ett leende.
Kingsley skrattade och såg på mig. - Jag är glad att du fått vänner även om det inte är den sorten du skulle få, sa han med ett flin. - Förresten Laura jag har hört att du har missköt dej på lektionerna, varför? - Äsch, det är bara på syskonens, och du vet ju hur de är, sa jag med ett flin. - Ja, ditt självförtroende har vuxit något enormt, sa Kingsley och log stort. - Ja, de är deras förtjänst, sa jag med ett brett leende mot de andra. 4 nov, 2011 16:56 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag log och nickade
"Finns det någon som inte har missköt sig på syskonenes lektioner? ja förutom Crabbe och Goyle då, men de räknas inte för de lyder ju bara order ändå" skrattade jag och log stort mot Laura "Jag trodde du skulle komma överrens med syskonen?" sa Kingsley och jag skrattade lite "Knappast, det hatar mig nästan lika mycket som Laura. men jag är van de flesta dödsätare gillar mig inte." sa jag med en axelryckning "Och vi gav dig bara en knuff i rätt riktning, du har ju egentligen byggt upp ditt självförtroende helt själv." sa jag vänligt till Laura "Men vad gör du här Kingsley?" sa Blaise och jag såg på auroren ![]()
4 nov, 2011 17:01 |
|
Borttagen
|
- Japp, jag är helt enkelt bäst, jag är king Arthur, sa jag med ett skratt och vände mig sedan till Kingsley efter Blaises fråga.
- Som sagt, jag vill komma bort från allt ett tag. Att vara Auror och skydda presidenten i dessa tider är ett hårt jobb. En annan man tog mitt jobb, så skulle jag ta det lugnt över dan, sa han med ett leende. - Vill du att vi ska gå då?, undrade jag. - Nä, trevligt sällskap har ingen dött av, sa han. - Och vad tänker ni bli efter skolan då?, jag kan hjälpa er om ni vill, jag hjälper ju Laura in på Aurorkontoret, sa han och log stort mot de andra och höll om mig i en omfamning. 4 nov, 2011 17:23 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Jag är fortfarande bäst eftersom jag är Merlin och kan förvandla dig till en padda" skrattade ja åt Laura
"Det måste vara jobbig att vara auror nu? jag menar hur är det egentligen på ministeriet efter du-vet-vem tog över" frågade Dean och Kinglsey såg lite på mig "Jag lägger mig inte i hans poeltik så vi brukar inte prata om det" sa jag lite ursäktande och log. och såg sedan på Kingsley och varandra "Jag vill bli journalist, om jag inte hamnar i fängelse eller måste diktera världen" sa jag lite trött och log "Jag tänker inte göra något alls, kanske quidditchspelare" sa Draco och jag slog honom lätt i magen "Du är så lat" skrattade jag och han la armen runt mig "Jag funderar på att bli mäklare" sa Blaise och jag såg lite förvånat på honom "Ja men det verkar kul. man får träffa en massa folk, resa en hel del och tjäna mycket pengar" skrattade han ochjag la huvudet på sned och nickade och såg sedan på Dean ![]()
4 nov, 2011 17:28 |
|
Borttagen
|
- Jo det är sant Dean, det är inte lätt, sa Kinksley och nickade.
- Du kommer inte hamna i fängelset Cara, det kommer jag och Kingsley se till, eller hur?, sa jag vänd mot Kingsley. - Självklart, hjälper jag dig, er om ni hamnar i trubbel efter kriget, sa han och log. - Jag vill bli Quidditch spelare, eller jobba inom magiska spel och sporter på ministeriet, sa Dean och log. - Ja Quidditch spelare vill jag också bli. Jag vill gå med i Holyhead Harpies, det är det ända laget på elitnivå där bara tjejer är med, sa jag glatt. - Fast Auror vill jag också bli, kanske båda, sa jag fundersamt. 4 nov, 2011 18:23 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Tack" sa jag vänligt och var faktiskt rörd över att de brydde sig så mycket.
"Men vad gör ni egentligen på ministeriet? jag menar, mörkrets herre vill väll knapast ha några aurorer längre?" sa Draco fundersamt "Jag kan verkligen inte tänka mig att du skulle jobba på minsteriet Dean, det känns inte så du" skrattade jag "Spelar Holyhead Harpies fortfarande?" sa Blaise retsamt och log sedan "Du får väll mixa jobben, jaga skurkar när du flyger på en kvast, Laura" sa jag fullt allvarligt ![]()
4 nov, 2011 18:30 |
|
Borttagen
|
- Fångar andra trollkarlar, mugglarfödde och andra som de vill ha ur vägen, sa Kingsley med en suck.
- Inte för att jag gör det, men ändå, det är hemskt, sa han sedan. - Ja, just ja jag har ju inte talat om för dig jag är halvkusin med Ginny och hennes bröder, så jag är halvbold, sa jag glatt. - Va? sen när? vad glad jag blir Laura, sa han och gav mig en björnkram av lycka. - Självklart spelar de fortfarande och när jag kommer med kommer vi vinna hela elitserien, sa jag glatt. - Ja jag får väll göra det, men strunta i skurkeriet och satsa på att bli journalist istället, sa jag glatt mot Cara medans Dean såg surt ut på henne för att hon hade skrattat åt honom. 4 nov, 2011 18:46 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Det är det dumaste jag hört. kan ni inte göra något vättigare? måste han vara en sån idiot?" sa jag lite irriterat och Kingsley såg på mig "Ja jag blir lite irriterad på pappa elelr jag mycket irriterad på honom i mellan åt."
"Ja o då kan man nästan tro att ni är en normal familj." sa Draco och jag himlade med ögone åt Laura men sa inget. "Jade kan ju knappast bli sämre än vad de redan är" sa Blaise retsamt och jag skratta lide. "Ja super skurk är inget för ig, jag får vara mörkrets herrskarinna på fritiden och torsdagar" sa jag roat. "Nej men seriöst så är det inte en kariär jag överväger, jag menar de värkar så tråkigt" Kingsley såg lite roat på mig över ordvalet ![]()
4 nov, 2011 18:51 |
|
Borttagen
|
- De ligger faktiskt i elitserien vilket alla inte gör, sa jag och förvandlade kottar så att de attakerade Blaise och Draco i ansiktet och skrattade.
- Ja var det du på fritiden och torsdagar, så tar jag mitt Auror skift då, sa jag glatt. Kingsley reste sig upp. - Nu kära vänner måste jag tillbaka till arbetet, ha de bra och det är bara att skicka en uggla om du behöver mig Laura, sa han glatt och transfererade sig därifrån. - Nå, vad tycker ni om honom? Förstår ni nu varför han borde bli minister?, sa jag glatt. 4 nov, 2011 19:18 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen