Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
jag tänkte igenom Lauras ide och log. "Det låter som en toppen ide. vi tar såklart deras stavar med." sa jag
"Ni kan inte göra så!" protesterade Alecto "tunglås" sa Blaise och jag nickade "Kan vi inte? vi ska bevisa motsatsen." sa jag och gav dem en kall blick. "Visa vägen Laura" ![]()
3 nov, 2011 19:57 |
|
Borttagen
|
- Har redan stavarna, alltid bra att ha ett par extra, ta de andras med, sa jag glatt och Dean tog de fyra männens stavar.
Jag viftade ved staven och de gjorde de andra med och kropparna svävade upp i luften och da andra gick efter mig. Jag visade dem till en liten grotta djupt inne i skogen och vi la in dem där. Lamslog och tunglåste dem. Sen gick vi ut och la de tunga stenblocken förbi. - Vi borde nog göra, mugglarförtrållningar på dem. Jag vill inte att några mugglare eller andra ska hitta dem och råka illa ut, sa jag och såg på de andra. 3 nov, 2011 20:20 |
|
Cara Riddle
Elev |
"det låter som en bra ide" sa jag och vi började vifta med staven och snart var grottan osynlig för mugglare
"Det här kändes så bra. vi borde gjort det för länge sedan. varför låser man inte in folk oftare i grottor?" sa Draco och ajg skrattade och vi gick tillbaka till platsen där den fjärde personen låg "Vad ska vi göra emd honom?" frågade Dean och jag trollade bort honom. "Så nu är han inget problem längre." sa jag och satte mig ner och de stirrade på mig. "Vad är det nu då?" ![]()
3 nov, 2011 20:27 |
|
Borttagen
|
- Ja, vi låser mer folk in i grottor, sa Dean glatt och Blaise nickade instämmande.
- Borde vi inte begrava honom?, han är ju ändå död, sa jag och såg på Cara ibland förstod jag mig inte på henne. Vi satte oss ner vid Cara och väntade. 3 nov, 2011 20:33 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Vi kan ju låsa in mörkrets herre." sa Draco glatt "Ja och Bella med" sa han när han slog sig ner
"Varför ska vi begrava honom? vi känner honom inte, nej jag är inget monster bara praktisk, men om n vill gräva en grav åt honom så varsågod" sa jag kallt och ryckte sedan till. "Förlåt, jag vet inte vad som flög i mig. vad hände egentligen? jag dödade honom" sa jag förskräckt och Draco la armen runt mig. "du blev lite mycket, mörkrets herskrinna bara." sa han mjukt och jag nickade försiktigt, o kände tårarna rinna "Det här är varför ni inte ska döda folk!" sa jag till dem ![]()
3 nov, 2011 20:42 |
|
Borttagen
|
Jag såg på Cara och log mot henne.
- Nej jag ska inte döda, det förstår jag nu, sa jag leende. - Men kan du inte trolla tillbaka honom? Han borde få en värdig begravning även för det han gjorde, sa ja och log vänligt mot henne. 3 nov, 2011 20:49 |
|
Cara Riddle
Elev |
ja såg på mina vänenr glad över att de förstod det.
"Visst. men jag tänker inte begrava honom. jag är ingen ängel. jag tker inte visa sympati mot någon som försökte döda oss, han kanske inte förtjänade att dö, mn ändå." sa jag och trollade tillbaka honom. och såg på de andra och kände mig lite som ett monster ochhoppades att de inte skulle hata mig jag la huvudet ner i filyen och sa inget ![]()
3 nov, 2011 21:00 |
|
Borttagen
|
- Det gör inget Cara, sa jag och riktade staven mot en plats och det blev en djup grop.
Sen la Dean i honom med hjälp av en förtrållning. Draco och Blaise la över resten av jorden. Sen trollade jag fram ett kors och skrev. Okänd man vilar här på denna plats. Må han vila i frid. Och sedan dödsdatum inunder. Sen trollade jag fram en blomsterkrans och vi såg sedan på graven en stund innan vi gick och satte oss vid Cara. - Tycker du jag är dum? att jag begraver honom?, sa jag och såg på Cara. 3 nov, 2011 21:12 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag hörde hur de begravde mannen men lyfte inte bicken fören Laura pratade med mig
"Nej det tycker jag inte, du är bara mänsklig" sa jag och log "Det är väll bara jag som är helt utan kännslor ibland" suckade jag och tänkte på all min träning. "Men det var fint gjort" jag såg på graven och tog sedan en bit kladdkaka "Jag vill bli begraven i en pyramid när jag dör." sa jag roat och såg sedan på de andra ![]()
3 nov, 2011 21:19 |
|
Borttagen
|
Jag log mot Cara, skulle jag någonsin förstå henne helt och hållet?
- Jasså men det är bara faraoer som blir begravna där, sa jag med ett leende. - För mig funkar nog en vanlig grav, sa jag och log och tog den sista Kladdkakan innan Draco och jag flinade åt honom. 3 nov, 2011 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen