Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 17106 17107 17108 ... 30034 30035 30036
Användare Inlägg
Anne Potter
Elev

Avatar


Duellera med mig!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F67.media.tumblr.com%2F20838430fc0aefcfb9513863a8b9bc5d%2Ftumblr_inline_ni5jraMrun1smxto4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F20%2F8c%2F5e%2F208c5ef5302c1884d3f04813f1c23732.gif

4 jul, 2014 16:09

cikki
Elev

Avatar


Skrivet av Anne Potter:
Duellera med mig!
Okej C:

4 jul, 2014 16:47

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
woah, jag har fått 6 besökare på min blogg idag, amazing :O det är seriöst ett rekord


En gång i tiden hade jag över 100! Det visade sig dock att jag vunnit en tävling på en annan blogg där man var tvungen att klicka på länkar för att se om man vunnit, dvs den länkade vidare till den vinnande bloggen. Jag fick aldrig mitt pris

Nu har jag mina stadiga 2 besökare om dagen

4 jul, 2014 16:49

Vildvittra
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
woah, jag har fått 6 besökare på min blogg idag, amazing :O det är seriöst ett rekord


En gång i tiden hade jag över 100! Det visade sig dock att jag vunnit en tävling på en annan blogg där man var tvungen att klicka på länkar för att se om man vunnit, dvs den länkade vidare till den vinnande bloggen. Jag fick aldrig mitt pris

Nu har jag mina stadiga 2 besökare om dagen


Om ni har blogg.se, vad är det för skillnad på sidhänvisningar och unika besökare? Det som visas i statistiken längst ner

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

4 jul, 2014 16:52

Ithrenniel
Elev

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
woah, jag har fått 6 besökare på min blogg idag, amazing :O det är seriöst ett rekord


En gång i tiden hade jag över 100! Det visade sig dock att jag vunnit en tävling på en annan blogg där man var tvungen att klicka på länkar för att se om man vunnit, dvs den länkade vidare till den vinnande bloggen. Jag fick aldrig mitt pris

Nu har jag mina stadiga 2 besökare om dagen


Om ni har blogg.se, vad är det för skillnad på sidhänvisningar och unika besökare? Det som visas i statistiken längst ner


Unika besökare är besök från olika IP nummer, sidhänvisningar är antalet gånger någon klickat sig in på din blogg.

Så om till exempel jag och tre andra varit på din blogg har du fyra unika besökare. Men jag kanske var inne fem gånger idag, då har du nio sidhänvisningar. Förstår du?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Ftumblr_lroj8p7dNh1r3rbvro1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2F94dae36941bbda2702310643e73903fb%2F4qnj1d8%2FJctoilxki%2Ftumblr_static_etiq67ngr94wo8444kwgw88g0_640_v2.gif

4 jul, 2014 16:55

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
woah, jag har fått 6 besökare på min blogg idag, amazing :O det är seriöst ett rekord


En gång i tiden hade jag över 100! Det visade sig dock att jag vunnit en tävling på en annan blogg där man var tvungen att klicka på länkar för att se om man vunnit, dvs den länkade vidare till den vinnande bloggen. Jag fick aldrig mitt pris

Nu har jag mina stadiga 2 besökare om dagen


Om ni har blogg.se, vad är det för skillnad på sidhänvisningar och unika besökare? Det som visas i statistiken längst ner


Unika besökare är unika IP-adresser. Om någon besöker din blogg flera gånger per dag eller kollar flera olika sidor i bloggen från samma IP-adress ökar endast antalet sidhänvisningar Så om man en dag har 2 unika besökare men 40 sidhänvisningar vet man att de har kollat runt ordentligt ^^ Jag tror iaf att det är så. Min sidhänvisning sköt iaf i höjden när jag designade om min blogg och kollade varje minut hur det såg ut

4 jul, 2014 16:56

Vildvittra
Elev

Avatar


Okej, då är jag med
Tack, Ithrenniel och Kelpie

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

4 jul, 2014 17:02

Fiuq
Elev

Avatar


Vill blogga men vet inte om vad =/ Har lista på idéer men jag behöver fota/förbereda dem en hel del först.

Do you dare to trust me? Well send me an owl and we'll see ;)

4 jul, 2014 17:05

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Vildvittra:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
woah, jag har fått 6 besökare på min blogg idag, amazing :O det är seriöst ett rekord


En gång i tiden hade jag över 100! Det visade sig dock att jag vunnit en tävling på en annan blogg där man var tvungen att klicka på länkar för att se om man vunnit, dvs den länkade vidare till den vinnande bloggen. Jag fick aldrig mitt pris

Nu har jag mina stadiga 2 besökare om dagen


Om ni har blogg.se, vad är det för skillnad på sidhänvisningar och unika besökare? Det som visas i statistiken längst ner


Unika besökare är unika IP-adresser. Om någon besöker din blogg flera gånger per dag eller kollar flera olika sidor i bloggen från samma IP-adress ökar endast antalet sidhänvisningar Så om man en dag har 2 unika besökare men 40 sidhänvisningar vet man att de har kollat runt ordentligt ^^ Jag tror iaf att det är så. Min sidhänvisning sköt iaf i höjden när jag designade om min blogg och kollade varje minut hur det såg ut


Jag rekommenderar FeedJit.com
Man kan sätta in den som en widget på sin blogg och sen kan man kolla live-uppdateringen av folk som besöker. Jag har med min blogg i Googles listningar så jag får mest besökare från folk som trillat in via Google. Men man kan se när någon kommit direkt till bloggen (alltså haft den bokmärkt eller skrivit in adressen) eller om de kommit via Facebook eller Mugglis eller via någon annan blogg där jag kommenterat etc Sjukt praktiskt Bara idag har jag haft 12 besökare. De flesta från Google, men en som kommit in direkt.

4 jul, 2014 17:07

Borttagen

Avatar


Secchan, det var ett bra tips!

Dock är jag något kluven när det gäller min blogg. Vill egentligen bara ha den för de närmaste och knappt det. När jag skrev ett kärleksfullt grattisinlägg till min syster som läser den blev min mamma så rörd att hon delade inlägget på Facebook.. Vips 50 besökare och jag panikade och lösenordskyddade den tills hon tagit bort det på facebook. Haha. Egentligen borde man kanske hålla sig till en vanlig dagbok..

4 jul, 2014 17:25

1 2 3 ... 17106 17107 17108 ... 30034 30035 30036

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.