Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
"Jag vet inte om vi ska umana ödet, jag menar precis som McGonagall så så gillar de inte mig heller." suckade jag och vi lämnade uppehållsrummet.
"Picknik, picknik, picknik." sa jag glatt och nästan hoppade fram hela vägen till köket "Ni får ursäkta henne, hon är lite galen." sa Draco ursäktande och såg på mig, vi steg in i köket och ajg hoppade upp och ner i klappade händerna av glädje "Så vad vill vi ha med oss? jag vill ha varm choklad." skrattade jag ![]()
3 nov, 2011 13:53 |
|
Borttagen
|
- Varm chockald, äppelpaj, mackor, kladdkaka, sa jag och en husalf kom med det jag sa allt efter jag sa vad vi skulle ha.
- Nå, är ni färdiga?, sa jag och alla tog tag i mig och jag transfererade dem till en fin skog med ett porlande vattenfall bredvid där vi stod. - Vad tycker ni, sa jag glatt och såg på de andra. 3 nov, 2011 13:59 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag bara stirrade på skogen, det var så vackert.
"Jag tänker aldrig lämna den här platsen! någonsin!" sa jag och la mig ner i gräset och lekte med fingrarna i vattnet så det bildades ringar. "Draco jag vill ha ett hus här" sa jag glatt "Om du ska ha ett hus just där får du bli sjöjungfru" sa han retsamt och jag skvätte vatten på honom innan vi dukade upp maten och började äta. "När man är här så är det svårt att tro att världen ser ut som den gör." sa jag lyckligt och la huvudet i Dracos knä och log. "Jag tycker vi stannar här hela dagen." ![]()
3 nov, 2011 14:02 |
|
Borttagen
|
Vi satte oss ner i den fridfulla skogen och började äta.
Jag la mig ner på filten och lät solen lysa på mig, det var så skönt och Dean lade sig bredvid mej. - Om världen kunde vara så här så skulle det inte finnas någon ondska, sa jag melankoliskt och kisade mot solen. En fågel började kvittra och jag bara låg där och njöt av allt. 3 nov, 2011 14:10 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Eller hur, jag tror jag ska bli en sån är hippi eller vad de heter?" sa jag lätt och såg på träden
"Kan man bada här?" frågade jag Laura och såg på vattnet och sedan den varma solen ![]()
3 nov, 2011 14:16 |
|
Borttagen
|
- Ja det är jätteskönt att bada här, men det är nog lite kallt så här års, sa jag tveksamt och såg på vattnet.
- Men om vi badar så kan vi sitta framför lägerelden och värma oss sen, sa jag med ett leende. - Vilken eld?,sa Dean och såg sig om. - Den här sa jag och riktade staven mot ett par torra grenar och en mysig brasa uppenbarade sig. 3 nov, 2011 14:22 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Jag vill bada" skrattade jag och förvandlade mig sedan till en snöleopard eftersom de tål kyla och hoppade i. det var inte lika kallt som hade hade trott och jag simade runt lite och hoppade sedan upp på stranden och skakade av mig på mina vänner innan jag puttade i den i vattnet och satt nöjt på kanten och såg på dem.
![]()
3 nov, 2011 14:27 |
|
Borttagen
|
Jag blev iknuffad av Cara i det iskalla vattnet men hoppade strax upp.
- Du kunde åtmninståne låta oss förvandla oss först, vill du att vi ska få lunginflamation kenske?, sa jag irreterat och klev upp ur vattnet. 3 nov, 2011 14:32 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag såg på mina vänner och låg snart på marken och skrattade tills Draco drog i mig i vattnet och jag höll på att andas in vatten, jag flög upp och höstade till och såg sedan på honom och han log oskyldigt och jag stirrade argt på honom men la mig sedan framför brasan och blev snart torr. Draco förvndlade sig och la sig bredvid mig och jag kurrade mot honom. och såg sedan på de andra, Blaise kravlade sig upp och förvandlade sig till lodjur och de andra
"om man lever som animagus hela livet, blir man tillslut det djuret?" frågade jag nyfiket ![]()
3 nov, 2011 14:38 |
|
Borttagen
|
Jag och Dean förvandlade oss och la oss framför brasan och vi blev varm och torr.
- Det blir man nog, om man tar Fenrir som exempel hon har levt med vargar och blivit som en sånn även i sin mänskliga gestalt när han inte är varulv. - Så med animagusar är det nog samma sak, sa jag fundersamt. - Men jag skulle inte vela vara varg hela mitt liv, trivs bättre som människa, sa jag glatt vänd mot de andra. 3 nov, 2011 14:42 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen