Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
allealicia
Elev |
Nu blev det ett litet sent kapitel men här kommer det iallfall.
Kapitel 17 Denice Dagarna gick och blev sen till veckor. Allt frotsatte som vanligt,så vanligt som det nu kan bli mellan Marodörerna och oss. På fredag morgon väckte något som kittlade mig . Jag slog upp ögonen.Jag skrek genast till och det gjorde Mathilda med,som hade stått precis ovanför mig och stirrade på mitt ansikte med uppspärrade ögon. Det hade varit Mathildas hår som hade kittlat mig i ansiktet. - Vad håller du på med? frågade jag irriterande - Godmorgon,herregud vad du skrämde mig,men det var det att jag läste i en bok att man kunde se om någon annan drömde eller inte, sa hon. - Jag hatar dig, sa jag men både hon och jag visste att jag inte menade det på riktigt. Hon hjälpte mig upp och vi klädde på oss och tog förmiddagens läxor i händerna. - Vad är din första lektion, frågade hon mig när vi hade kommit ner till uppehållsrummet. - Trollformellära, sa jag. - Åhh, vad tråkigt,vi har trolldryckskonst. Lily hade sagt det. Hon hade kommit framskuttande till oss. - Vad har du sen? fortsatte Mathilda att fråga. - Trolldryckskonst,sa jag. - Justte , det har du efter oss, men vi ses på örtläran, sa Mathilda. - Aa, sa jag. - Synd att du har Trollformelläran själv, sa Mathilda. - nej, jag pratade med James nyss och han sa att Sirius skulle ha det också, sa Lily i ett försök att muntra upp mig. - Neeeeej, sa jag i slowmotion ( har ingen aning hur man stavar och detta är bara en gissning ). - Tja! Jag blev så rädd att jag tappade alla mina papper och vaknade ur min slowmotion ( stavning ) scen. Jag vände mig om och jag blev genast röd om kinderna. Sirius stod där. Jag hoppades innerligt att han inte hade sett min lilla scen. Han såg inte ut att ha så jag lugnade ner mig lite. Precis då gick han i en konstig slowmotion och började plocka upp mina papper. Jag gömde ansiktet i mina händer en liten stund men sedan hukade jag mig ner och började hjälpa Sirius att plocka upp papprena. När vi hade plockat upp dem så gav han sin hög till mig och sa: - Är det verkligen så farligt att dela samma lektion med mig? Jag log ett oskyldigt leende. Lily och Mathilda skrattade. - Kom nu, sa han och sträckte fram sin hand. - Du, vi ska inte gå på bal eller nått sånt ,sa jag och puttade bort Sirius hand. - Bra ide! Ska fråga Dumbledore om han kan anordna en bal... till jul kanske, sa han. Jag slog mig för pannan och han sträckte ut sin hand igen. - Ta den , befallde han på ett överdrivet sätt. - Nej! - Annars så kan jag ju alltid visa din lilla scen för alla..., började han och låtsades fundera. Jag bara gick därifrån och han sprang ikapp mig när jag var i korridoren. Några tjejer i min årskurs gick förbi och Sirius skrek: - Det här gjorde min fina kompis i uppehållsrummet. Han började med min scen. I vanliga fall hade de väll inte gått på och tyggt det var omoget men just nu var de här tjejerna besatta av Sirius. De tittade på mig som om jag var något mögligt smuts,även fast jag egentligen bara hade sagt "Nej" så överdrev Sirius väldigt mycket och han såg ut som en apa. När Sirius var klar gick de därifrån och Sirius sträckte på nytt ut handen. - Nåå.... Jag slog honom det hårdaste jag kunde. Precis när jag tänkte gå var det några påväg till Trollformelläran. Sirius drog bort handen och började knäcka fingrarna och stretcha ( stavning ) och det såg ut som om han förberedde sig för ett lopp men jag visste vad han gjorde. Eleverna kom närmare och närmare och Sirius sträckte fram handen igen och sa: - Sista chansen. Jag tog handen eftersom jag inte ville förödmjukas igen. - Tack, sa han och vi gick. Jag stirrade argt på honom. - Jag hatar dig, sa jag tyst och försökte krossa hans hand. Men han bara log hela vägen. När för och eftermiddagslektionerna var slut gick jag, Lily och Mathilda upp till Gryffindortornet. - Jag tycker faktiskt det är rätt så skönt att dagen är slut,tycker inte ni det? sa Mathilda när vi satt i sofforna. - Inte för mig, jag har Astronomi kl 22.00, sa jag. - Japp, det har du med Sirius, sa Lily. - Sluta plåga mig! sa jag i dramatisk ton. Lily log. När klockan var tio gick jag till Astronomi tornet. Jag mötte Sirius utanför dörren och vi gick sedan in. Efter en fem minuter ungefär hade alla samlats och våran Astronomi proffessor sa: - Vi ska genomskoda stjärnteckens hemligeheter idag,visserligen har vi redan gjort det ett antal gånger men nu vill jag att vi tittar efter deras färglada hemligheter.Om stjärnan är röd betyder det.. eller det ska ni förresten redan veta. Jag såg Sirius skaka på huvudet men proffessorn såg inte det. - Ni ska delas in i grupper, fortsatte han, vi kan ta Denice och Sirius, en grupp... Sen hörde jag inte mer. Inte Sirius! Men ändå, kanske. När alla hade samlats i sina grupper,två och två, delade proffessorn ut böcker. Han hjade fått hjälp av Dumbledore att förtrolla taket så att man såg sthärnorna. Men det var också lite mer speciellt eftersom att man såg allas stjärntecken. - Ditt stjärntecken? frågade jag uttråkat. - Stenbocken,du då? - Vattumannen, sa jag. Jag tittade upp i taket. Där var Stenbockens tecken. Några stjärnor var röda. - Du är kär, sa jag och tittade på honom,i hans ögon som glänste från stjärnornas ljus. - Du är lycklig, sa han och tittade i mina ögon. Han var fin,vacker. Varför gillade jag inte honom nu igen? Jag bröts av mina tankar av att proffessorn kom och frågade: - Hur går det här då? - Bra,bara bra , skyndade sig Sirius att säga. Vi forstatte resten av lektionen och det var kul att titta upp där i stjärnorna...med Sirius. När lektionen var slut gick vi tillsammans till Gryffindortornet. - Jahapp, sa jag och bröt en tystnad mellan oss. - Jahapp, sa han också. - Då.. ehm ... går jag upp, vi ses imorgon, sa jag långsamt och gick därifrån med bestämda steg. Någonting ikväll hade fått mig att ändra mig och jag visste att Sirius hade känt det också. - Ses, sa han och han gick upp till pojkarnas sovsal långsamt och samma sak gjorde jag fast till flickornas sovsal.
6 aug, 2011 21:36 |
|
marremusik
Elev |
GUD Så awsome!! Du stavade rätt på det du skrev (Stavning) bakom, men stavade fel på Färgglad... annars så hittade jag inga fel i stavning (letade egentligen inte heller xP) Sen så... SA JAG HUR GRYMT KAPITLET VAR??? LER SOM ETT TOK HÄR BORTA!!!!!!!!!
Fanfictions och marodörerna in my <3 6 aug, 2011 21:47 |
|
Elliee
Elev |
Skrivet av marremusik: GUD Så awsome!! Du stavade rätt på det du skrev (Stavning) bakom, men stavade fel på Färgglad... annars så hittade jag inga fel i stavning (letade egentligen inte heller xP) Sen så... SA JAG HUR GRYMT KAPITLET VAR??? LER SOM ETT TOK HÄR BORTA!!!!!!!!! erkänn, gud vad bra du är på att skriva är typ förttrollad Don' cry there always a reason to smile. 6 aug, 2011 21:59 |
|
Borttagen
|
sjukt awesome
Jag typ stalkar din berättelse 6 aug, 2011 22:00 |
|
Borttagen
|
Nu börjar jag faktist gilla Sirius.
6 aug, 2011 23:04 |
|
allealicia
Elev |
6 aug, 2011 23:24 |
|
Ginny02
Elev |
den är jätte bra
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 7 aug, 2011 09:40 |
|
allealicia
Elev |
7 aug, 2011 11:08 |
|
Ginny02
Elev |
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 7 aug, 2011 11:28 |
|
Borttagen
|
När tror du det blir mer?
7 aug, 2011 16:19 |
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen