~Prs Med Remus Granger~
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~Prs Med Remus Granger~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Holytail
Elev |
"Jag ska inte jag lovar!" Säger jag och jag känner att jag menar det.
((Kan vi hoppa fram några dar när dom ska välja dom som ska tävla?))
14 jun, 2015 21:06 |
|
Borttagen
|
Jag sitter nervös för att veta vilka som ska delta. Men jag vet att varken jag eller Alice kommer delta för vi inte hade anmält oss. Remus håller min vänstra hand och jag kan känna hans värme.
((Du får fixa vilka som ska delta orkar inte skriva det 14 jun, 2015 21:51 |
|
Holytail
Elev |
((Okej :p ))
"Och dom som ska tävla för Sverige är...." Det blir tyst en stund. Bägaren hostar upp en lapp. "Maja Anderson!" Säger Dumbledore och Maja springer snabbt upp med ett glatt uttryck i ansiktet. Jag applåderar. "Och den som ska tävla för Hogwarts är..." Koppen hostar upp ännu en Lapp. "Alice Sun!!" Mitt glada humör försvinner på ett ögonblick. Jenn tittar förkrossande på mig. Applåder hörs i hela salen. Jag ställer mig upp på darriga ben och går fram till Maja. Och den som ska tävla för Frankrike är...." ((Kan vi ta att Maxime inte är rektor)) ännu en gång hostar koppen upp en lapp. Dumbledore blir tyst en låååång stund sen säger han: "Jennifer OrJones!"
14 jun, 2015 22:04 |
|
Borttagen
|
((HAHA nu är jag frannnnsss!)
Jag stirrar omkring. Flera stirrar på mig. Remus släpper sakta min hand och viskar att jag måste gå fram. Jag reser mig på darriga ben och går fram, långsamt. De från frankrike ropar att jag är en fuskare och ingen från Frankrike. Jag ställer mig bredvid Alice . 14 jun, 2015 22:07 |
|
Holytail
Elev |
14 jun, 2015 22:10 |
|
Borttagen
|
((Hoppar till nästa dag efter lektionerna))
Jag går en runda med Remus. "Hur kunde jag, JAG hamna med i det här?" frågar jag. "Jag anmälde mig inte ens och så hamnar jag, JAG med!" "Ta det lugnt jag är här, jag är mest fundersam hur den trodde hur du var en frans", sa Remus. 14 jun, 2015 22:12 |
|
Holytail
Elev |
"Jaha... Jenn vill du öva på trollformler till den första uttmaningen?" Frågor jag och tillägger "Maja vill också öva!"
Jenn nickar nedstämt och vi går till Flitwicks klassrum.
14 jun, 2015 22:18 |
|
Borttagen
|
Vi tre står i Flitwicks klassrum och övar.
"Jag klarar inte det här", säger jag och en tår rinner nedför min kind. "Ta det lugnt, här rova dena trollformel den är rätt bra", säger Remus snabbt och visar någon ifall vi skulle behöva ha något (Accio) 14 jun, 2015 22:20 |
|
Holytail
Elev |
Sirius hjälper mig med det mesta. Han hämtar saker och om jag inte fattar så förklarar han. En varm känsla stiger inom mig när jag ser honom.
14 jun, 2015 22:23 |
|
Borttagen
|
En timme senare har det gått lite framåt. Det mesta har vart att jag vart nära att gråta av oro. När vi skulle gå och lägga oss (eller gå till uppehållsrummen) så krama jag om Remus.
14 jun, 2015 22:31 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen