Prs(Elinthemagicwitch)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Prs(Elinthemagicwitch)
|
Borttagen
|
Lei nickade. "Får jag dela trappan med dig?" frågade hon snällt och log.
23 jan, 2014 09:33
|
|
Borttagen
|
Texas log. Han brukade faktiskt känna sig lite ensam om kvällarna.
" Absolut!, sa han högt.
Han tittade djupt in i hennes vackra ögon och log.
23 jan, 2014 09:36
|
|
Borttagen
|
"Bäst för dig!" hotade Lei men brast ut i skratt genast. Hon suckade glatt och lade sig med huvudet i Texas knä. Hon såg upp på honom. "Varför är du en tjuv?" frågade hon nyfiket.
23 jan, 2014 09:38
|
|
Borttagen
|
Texas log snett. Han gillade hennes kaxighet.
Hon la sig med huvudet i hans knä.
" Mina föräldrar slängde ut mig när jag var femton år, dem sa att jag var ett hopplöst fall och att det hade varit mycket lättare för dem om jag aldrig hade fötts. Jag irrade omkring här i stan, då mötte jag en man som kallas för hjulle. Hjulle lärde mig att bli ficktjuv. Det var så han försörjde sig. Efter ett år var jag proffs och kunde ta mer och mer saker.Jag hittade den här trappan, nu har jag bott här i två år, sa han tyst.
23 jan, 2014 09:43
|
|
Borttagen
|
Lei lyssnade intresserat på Texas medan hon ritade krumelurer på hans händer. Lei snörpte på munnen. "Vilka idiotiska föräldrar alltså. Leta upp dem åt mig så ska de få ett rejält kok stryk!"
23 jan, 2014 09:50
|
|
Borttagen
|
" Dem är döda, sa han tyst.
Han tittade på henne.
" Fast jag har klarat mig rätt bra, tycker jag, sa han.
23 jan, 2014 09:53
|
|
Borttagen
|
"Åh..." Lei tystnade och såg besvärat på Texas. "Ja, du har klarat dig bra."
23 jan, 2014 10:03
|
|
Borttagen
|
" ska du inte försöka sova lite?, frågade han.
Han reste sig upp.
" Jag ska gå och fixa en sak, sa han
23 jan, 2014 10:06
|
|
Borttagen
|
Lei grymtade lite. "Visst." muttrade hon. Hon satte sig upp med armarna i kors och blundade.
23 jan, 2014 10:08
|
|
Borttagen
|
" vi ses sen, viskade han.
Han kröp fram ur utrymmet under trappan och började gå ner längst gatan. Han gick bort mot ett grått hus. Det var övergivet, men låst. Men Texas hade en hemlig ingång på baksidan. Han öppnade dörren. Det var kallt och mörkt inuti huset, inte var det stort heller. Men det han var där för var och tvätta sig, det fanns nämligen ett stort badkar på mitten av golvet. Det enda vatten som gick och få fram var visserligen iskallt. Men han var van vid det här laget. På ena badkarskanten låg en gammal tvål.
Texas klädde av sig alla kläder och satte sig i badkaret. Han började pumpa igång vattnet, han rös till när det iskalla vattnet nådde hans kropp. Han tog upp tvålen och började smörja in kroppen. han tvättade igenom sitt mörka hår och sköljde sedan bort all tvål. Han reste sig upp ur badkaret och gick längre in i huset. På golvet låg en gammal urtvättad filt som han torkade sig med. Han brukar gå hit när han behövde tvätta sig eller raka sig. Det fanns nämligen en gammal rakkniv i huset. Den låg på ett av dem förfallna borden. Den var rostig, men den funkade utmärkt att raka sig med. Han tog upp rakkniven och gick sedan fram till ena fönstret. Gatlyktorna utanför gjorde att han kunde se sin spegelbild i glaset. Han höjde rakkniven och började raka bort det lilla skägg han hade. När han var klar så var han silkeslen. Han log för sig själv.
Han tog på sig sina gamla byxor och skor och gick sedan tillbaka mot trappan. Kappan låg kvar hemma så han huttrade lite när den kalla vinden nådde hans bara överkropp. Men nu var han ren och det var huvudsaken.
23 jan, 2014 10:24
|
Du får inte svara på den här tråden.