Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Violet lyckades snart komma ut på en smal stenbro som ledde över till ett annat berg.
Yetin var efter henne och hon förstod att hon kunde inte komma undan den utan att någon av dem dog. "Backa", sa Violet och drog fram sin dolk.
30 nov, 2013 20:54 |
|
Borttagen
|
Mika gick dit lugnt. "Jag gillar den..." flinade hon."Fast, lite synd att den måste mörda" 30 nov, 2013 20:56 |
|
Fellrendión
Elev |
Yetin morrade åt henne och fortsatte rakt emot henne.
Violet tyckte inte om att döda men då hon insåg att det inte tjänade något till att fly så högg hon yetin rakt i hjärtat med dolken när den minst anade det. Yetin föll sedan rakt bakåt mot stenbron och det blev sprickor i bron. Det såg ut som att den skulle kollapsa närsomhelst. "MIKA! SPRING"! Ropade Violet som såg att Mika inte ens hade kommit upp på bron.
30 nov, 2013 20:59 |
|
Borttagen
|
Mika började springa snabbt.
"Okej, okej!" sa hon och log Hon tittade på bron som alldeles strax skulle kollapsa. 30 nov, 2013 21:01 |
|
Fellrendión
Elev |
Precis när Mika var precis mot den punkten som snart skulle rasa samman tog Violet hårt tag om Mikas hand och skyndade sig framåt, iväg från bron.
30 nov, 2013 21:05 |
|
Borttagen
|
Dom sprang bort från bron och kunde äntligen andas. "Jag har aldrig gillat broar." 30 nov, 2013 21:10 |
|
Fellrendión
Elev |
Efter det lilla missödet med bron så hade Violet på något sätt fått en sten i skon. Hon fick ont, men frös tillräckligt mycket för att inte ta av sig skon.
De fortsatte fram tills de konstigt nog såg en liten granskog med snövita träd som växte en bit bort. Violet tyckte naturligtvis att det var ologiskt att träd växte häruppe...men vad var inte ologiskt här?
30 nov, 2013 21:19 |
|
Borttagen
|
Mika tittade mot granskogen. "Konstigt. Jag trodde att inget kunde växa här förutom snö." flinade hon. 30 nov, 2013 21:21 |
|
Fellrendión
Elev |
"Men snö växer inte... eller... hur ska jag veta, inte mycket här är som i vår värld", sa Violet.
Hon gick sedan in mot granskogen ända tills hon stoppades av röster. Därinne stod en mycket stor svart gryta som var ungefär en meter hög som stod på en eld. Nere i grytan kokade det på, förfullt. Runt den stod tre troll. De var alla gröngråa i huden och hade stora spetsiga öron och näsa, ganska platt runt ansikte och de hade feta kroppar med gråa och alldeles färglösa kläder. De hade gula tänder som gav dem underbett, gula ögon, långa träklubbor med piggar på och de hostade ganska ofta. Violet ville inte råka i trubbel med dessa trollen, men hon stannade ändå en stund till för att se ifall de kanske hade kristallen. ”… Xagior, häll i en nypa ödleägg och tillsätt några droppar ’Qwanajuice’”, sa ett av trollet med en grymtande röst till en annan av dem. En annan av dem hällde i några ödleögon som det tagit från en burk och gick sedan bort till ett rödbrunt tält en bit bort och tog ut en stor flaska med en bärnstensfärgad vätska inuti. Sedan hällde han i några droppar i grytan och det började tjuta och ryka ännu mer. ”Zagior, tillsätt ett Bombacusblad, men var försiktig, vi vill inte att… du vet vad, ska hända här, vi väntar tills vi når gnomernas grotta, då kan det roliga sätta igång”! Sa det troll som hämtat flaskan med Qwanajuicen till det första. Trollet gick in i tältet och hämtade en liten grön växt som påminde om en förminskad ormbunke. Trollet hämtade också en skärbräda och kniv och hackade löven i mycket små skivor och hällde i dem. Ett av trollen rörde om i grytan. ”Ni vet alla vilket som är den sista ingrediensen, människoblod”, sa en av dem och log. Sedan rusade de iväg ut ur skogen (på andra sidan där inte Violet var) för att leta reda på en människa. Violet var glad att de inte märkte hennes närvaro. Hon ville inte bli en del av deras soppa, eller vad det nu var de lagade. "Borde vi se ifall kristallen finns därinne"? Frågade Violet Mika.
30 nov, 2013 21:40 |
|
Borttagen
|
Mika nickade och gick in dit. "Jag förstår inte hur det kan finnas så många varelser här..." muttrade hon. 30 nov, 2013 21:43 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen