Barnie och coolingen, prs
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Barnie och coolingen, prs
|
Borttagen
|
"Börja du!" flinar jag kort.
28 okt, 2013 00:34
|
|
Borttagen
|
Jag tar ett av mina kort och lägger det på bordet.
"Du måste vända"
28 okt, 2013 00:34
|
|
Borttagen
|
Jag nickar och ska precis ta ett kort när jag får syn på något som bekymrar mig. Några äldre tjejer står och häller äggulor i en yngres hår. Den yngre sitter med ett skrämt uttryck och de äldre skrattar bara hånfullt.
"Usch!" muttrar jag, lägger ifrån,mig allt jag håller och går bort till flickorna.
28 okt, 2013 00:38
|
|
Borttagen
|
Jag vänder blicken åt samma håll. Hayley och Jill från 6:an står och häller äggulpr i en yngres hår.
"HAyley, Jill LÄGG AV!", de vänder sig om och ser förvånade ut.
"Låt han va."
28 okt, 2013 00:41
|
|
Borttagen
|
"Låt bli det där är ni snälla?" ber jag vänligt. Flickorna som tydligen heter Hayley och Jill flinar elakt mot mig. Jag gör inte ens något åt det när de börjar kasta äggen mot mig. Med en suck och tyngda axlar går jag mot flickornas sovsalar.
28 okt, 2013 00:43
|
|
Borttagen
|
"VAD ÄR ERT PROBLEM, LÄGG NER!"
Nu får jag även backup av Dan, Eric, Maxwell, Sam och några andra äldre killar.
Jill och Hayley bara flinar men går därifrån.
"Linda?", jag står utanför hennes sovsal.
28 okt, 2013 00:46
|
|
Borttagen
|
"Mm?" mumlar jag tyst från min säng. Innan jag
öppnar dörren till sovsalen ser jag till att jag inte har gråtit eller kommer göra det.
28 okt, 2013 00:49
|
|
Borttagen
|
"Ska vi fortsätta, eller ger du upp?", det hörs på min röst att jag flinar.
28 okt, 2013 00:50
|
|
Borttagen
|
"Jag ger upp." säger jag så lungt jag förmår och smäller igen dörren framför Brian. Senare, när jag står i duschen gråter jag en skvätt, innan jag går och lägger mig.
28 okt, 2013 00:52
|
|
Borttagen
|
Bra försök, men jag suger på att trösta. Jag sukar och går ner till killarna.
"Så, när blir det inflyttningsfest i ny sovsal?", jag ler och damper ner bredvid Sam.
"Imorgon tänkte vi, så kan vi fixa lite saker först."
"Bara det blir av så", Erric reser sig surmulen upp och går till några äldre killar.
"Han ville bjuda in Jill och ha det ikväll", Dan visskar.
Vi sukar och stannar uppe ett tag och snackar.
Senare på kvällen står jag i duschen. Jag sjunger, som vanligt.
"There once was a boy named Harry, destined to be a star."
Dan fnittrar på andra sidan väggen och jag blir lätt arg.
"DAN SLUTA TJUVLYSSNA!"
Alla sjunger i duschen utom Dan, han brukar dock lyssna på oss andra. Och restas efteråt.
När jag är klar blöter jag en handduk och gömmer den i Dans säng.
Sen lägger jag mig lycklig i sängen och sover.
28 okt, 2013 01:00
|
Du får inte svara på den här tråden.