Hogwarts första årselever med Essi99
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"åh, lektion? Hade jag helt glömt", jag skrattar och drar upp mitt schema.
"Vi har.... Örtlära!" Fred fnissar. "Vill ni dit?" 24 nov, 2013 12:16 |
|
Isse99
Elev |
"Ehh, vi borde väl gå dit", säger jag långsamt. "Även om Örtlära inte låter som det roligaste ämnet man kan ha."
skriver ord som mord i handen 24 nov, 2013 13:37 |
|
Borttagen
|
Fred log
"Ja, ni är ju förstisar, och antagligen inte lika coola som oss, inte sant käre broder?" "Ack, så sant som sagt, nej nu måste ni nog vidare, vi ses!", killarna springer iväg. Jag skrattar och vänder mig mot April. "Vi har tur, jag vet vart vi ska nu!" 24 nov, 2013 21:18 |
|
Isse99
Elev |
"Så bra", svarar jag, "För jag har verkligen ingen aning om hur man hittar på det här enorma slottet."
skriver ord som mord i handen 25 nov, 2013 15:49 |
|
Borttagen
|
"Enkelt, kom", jag gick ut ur slottet och ner mot några växthus.
"Här är det, och vi är inte sena än, skynda!" 25 nov, 2013 16:44 |
|
Isse99
Elev |
Vi ska ha lektionen med några hufflepuffare som redan står och hänger vid dörren. De hälsar och presenterar sig när vi kommer fram till dem och strax efter det kommer läraren och låser upp dörren.
"Välkomna till er första lektion i Örtlära!", säger hon när alla har kommit in i klassrummet. "Jag är professor Sprout och det är jag som är er lärare!" skriver ord som mord i handen 25 nov, 2013 17:35 |
|
Borttagen
|
"Det här ska vara så häftigt!", jag hamnade bredvid en alldeles för glad Hufflepuff kille. Jag ler mot honom men suckar inombords. Den senaste halvtimmen har vi bara sett på olika växter, tråkigt.
25 nov, 2013 20:42 |
|
Isse99
Elev |
Efter ytterligare en halvtimme ropar professor Sprout att det är dags att packa ihop. Jag borstar bort lite jord från min bok och stoppar sedan ner den i väskan.
skriver ord som mord i handen 27 nov, 2013 08:19 |
|
Borttagen
|
Jag ler snabbt mot Hufflepuff killen innan jag plockar upp min bok och går fram till April.
"En lektion kvar!" 27 nov, 2013 17:09 |
|
Isse99
Elev |
"Vad skönt!" suckar jag och slänger upp väskan på axeln? "Förresten, vad är det för lektion?" frågar jag när vi lämnat salen bakom oss.
skriver ord som mord i handen 27 nov, 2013 17:36 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen