Betyg!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny_Power
Elev |
Skrivet av Dramione99: Skrivet av cikki: Men man räknar ju sedan bort det sämsta. Så man brukar säga att "fullt meritvärde" är 320p. För när man söker till gymnasiet räknas bara de 16 bästa ämnena. (16x20=320).Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c: Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? Ginny_Power A: 20p B: 17,5p C: 15p D: 12,5p E: 10 F: 0p Tack ^^
22 dec, 2013 17:02 |
|
ikka
Elev |
Jag läste tre kurser den här terminen; spanska, dinosauriernas tidsålder och allmän musiklära. Musikläran kunde man bara få G eller IG i och jag blev godkänd, resten vet jag inte än. Dinosaurieuppsatsen ska inte vara inlämnad förrän i mitten av januari c:
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
22 dec, 2013 17:36 |
|
Ginny_Power
Elev |
22 dec, 2013 18:13 |
|
bullen289
Elev |
Skrivet av Ginny_Power: Skrivet av Dramione99: Skrivet av cikki: Men man räknar ju sedan bort det sämsta. Så man brukar säga att "fullt meritvärde" är 320p. För när man söker till gymnasiet räknas bara de 16 bästa ämnena. (16x20=320).Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c: Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? Ginny_Power A: 20p B: 17,5p C: 15p D: 12,5p E: 10 F: 0p Tack ^^ Nej, 340 är det högsta man kan få om man läser språk 22 dec, 2013 18:22 |
|
Unik
Elev |
Imorgon ska betygen - förhoppningsvis - dimpa ner i brevlådan. Har galen ångest men får helt enkelt försöka höja mig i det jag inte får A i denna terminen nästa termin. c:
Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se 22 dec, 2013 18:27 |
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av bullen289: Detta står på indranet: "De 16 bästa betygen utgör din betygspoäng". ^^Skrivet av Ginny_Power: Skrivet av Dramione99: Skrivet av cikki: Men man räknar ju sedan bort det sämsta. Så man brukar säga att "fullt meritvärde" är 320p. För när man söker till gymnasiet räknas bara de 16 bästa ämnena. (16x20=320).Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c: Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? Ginny_Power A: 20p B: 17,5p C: 15p D: 12,5p E: 10 F: 0p Tack ^^ Nej, 340 är det högsta man kan få om man läser språk ![]()
22 dec, 2013 18:49 |
|
bullen289
Elev |
Skrivet av MissWentz: Skrivet av bullen289: Detta står på indranet: "De 16 bästa betygen utgör din betygspoäng". ^^ Skrivet av Ginny_Power: Skrivet av Dramione99: Skrivet av cikki: Men man räknar ju sedan bort det sämsta. Så man brukar säga att "fullt meritvärde" är 320p. För när man söker till gymnasiet räknas bara de 16 bästa ämnena. (16x20=320).Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c: Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? Ginny_Power A: 20p B: 17,5p C: 15p D: 12,5p E: 10 F: 0p Tack ^^ Nej, 340 är det högsta man kan få om man läser språk Från och med 2014, dvs nästa intagning så får samtliga ämnen räknas med. 22 dec, 2013 18:52 |
|
Dramione99
Elev |
bullen289 jaha. Jag har hört att det inte är så i vilket fall. Men aja. Min lärare sa att vi 99:or blir de sista som får göra så så än sålänge får man nog det. Och när jag räknade meritvärde på gymnasieguiden.se så stod det till och med att två eller ett av ämnena räknats bort. Tror det var moderna språk.
22 dec, 2013 19:01 |
|
bullen289
Elev |
Skrivet av Dramione99: jag räknade också på den nya gymnasieguiden, dvs den som mailats ut till oss som ska söka till våren. Där står det att från och med 2014 så kommer samtliga ämnen att räknas med. Dessutom så står det i all den gymnasieinformation som gått ut till oss via post och mail osv. bullen289 jaha. Jag har hört att det inte är så i vilket fall. Men aja. Min lärare sa att vi 99:or blir de sista som får göra så så än sålänge får man nog det. Och när jag räknade meritvärde på gymnasieguiden.se så stod det till och med att två eller ett av ämnena räknats bort. Tror det var moderna språk. Och med gamla systemet så kan vilket ämne som räknas bort (inte kärnämnena då) och då blir det det man har lägst betyg i. 22 dec, 2013 22:07 |
|
Amaanda
Elev |
Jag får verkligen ångest av den här tråden. Alla har ju så sjukt höga betyg. (Och jag ska föreställa en ravenclaware hallå?!)
22 dec, 2013 22:13 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen