Vamäxan Sarah
Forum > Fanfiction > Vamäxan Sarah
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Måntass
Elev |
22 apr, 2012 19:22 |
|
Lemon
Elev |
Jättebra!
Jag tror kompisarna är sånna som ibland kan lura andra människor på olika sätt. Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 22 apr, 2012 20:10 |
|
Hermia
Elev |
Jättebra!
Hm... Sarahs nya kompisar verkar vara "da-tjejer" Once a MADling, always a MADling 23 apr, 2012 15:58 |
|
Lills
Elev |
UNDERBARISAR! ♥
Nu kommer det ett kapitel, men jag vet inte tills när jag lovade, kan ha varit till idag. Kapitel. 13. 3/3 ”Bokstavligt talat” svarade jag och försökte se mammas ansikte när hon skulle få veta vad jag i misstag avslöjat. ”Men det är en... Eh, hemlighet...” försökte jag förklara och gav Ashley en menande blick. Hon nickade och satte igång ett samtal med Miley om något band som tydligen hette Systrarna Spök. ”Men det är ju knappast någon hemlighet nu mera” mumlade Cate. Och hon hade rätt, precis alla de som hade satt närmast oss hade suttit och lyssnat. Men nu när vi hade märkt det, hade de börjat prata igen. ”Så, du kan ju berätta mera...?” det var inte egentligen en fråga, utan en uppmaning från Cate. ”Min mamma skulle döda mig om hon ens visste vad jag hade sagt” mumlade jag tyst. Konstigt nog verkade Cate ha hört det även fast jag varit så tyst, för hon fick plötsligt en skrattattack. Sedan började jag lyssna på vad Ashley och Miley sa. Och de pratade tydligen om kläder och musik. Nått jag aldrig i hela mitt liv hade pratat om, så jag satt och lyssnade på hela deras samtal. Och upptäckte att Miley alltid höll med om vad Ashley sa, som om det vore en katastrof om hon inte, eller som om att allt Ashley sa alltid var det som räknades. ”Jo, om man vill klara sig bra i en skola, måste man ju ha vänner. Och för att få vänner måste man vara snygg, så jag gjorde en makeover.” Mammas ord ekade i mitt huvud. Så det var det här hon menade. Jag studerade Ashley en stund, inte en rynka i ansiktet, perfekt och vackra ögon, blont långt hår, med lockar, som studsade när hon rörde på huvudet. Ashley var som jag hade trott, ledaren. Det kunde man tydligt se, och nu förstod jag varför Miley höll med på allt som Ashley sa, man måste ha mycket vänner för att klara sig i skolan, och om man har en populär och snygg vän, får man fler vänner för det. Gratis vänner för en speciell vän. ”Åh, jag börja bli sugen på något gott” utbrast Ashley mitt i ett samtal om Systrarna Spöks nya sångare. Den gamla hade tydligen brutit benet efter ”Kriget” som alla verkade kalla det. ”Ska vi gå till kafeterian och köpa något gott?” frågade Miley och tittade längtande på en groda i choklad som var synlig enda här ifrån. ”Jo, visst. Kommer du med Cate?” frågade Ashley vänligt och tittade på samma gång frågande på mig. ”Och du då... Sarah?” frågade hon och mindes just och just mitt namn. ”Nja, jag tror inte att jag vill ha något” sa Cate före jag hann svara. Något jag lärt mig om Cate var att hon inte var den där ”Jag pratar om kläder och smink -typen” utan mer ”tysta och ensamma – typen”. Hon var inte heller så jätte mycket med i gänget, utan mer utanför. Ärligt talat vet jag inte ens varför hon var med i deras gäng. Hon var också inte så förstjust i mig, inte i Ashley heller. ”Jo, jag kan komma med” svarade jag och både Ashley och Miley väntade på mig. Vi gick tyst fram till disken av kafeterian och tittade på allt de sålde. Där fanns chokladgrodor –grodor i choklad- Bertie Botts bönor i alla smaker, kola stänger och massa mer. Jag hade fått lite pengar av mamma som jag skulle få köpa mat till, men jag tvivlade på att det skulle räcka till en av varje, så jag tog en Bertie Botts bönor i alla smaker, och en kola stång. Ashley och Miley tog varsin chokladgroda och vi gick tillbaka till vår plats. ”Åh, vi missade starten” suckade Ashley och tittade missnöjt ner på bordet. Alla vi de andra –Förutom jag, som inte visste vad hon menade – vände sig mot fönstret för att titta på något. Och som en magnet vände jag mig mot fönstret. Först kom en chock. Sedan lutade jag mig närmare fönstret och tittade längre ut. Just nu flög vi! Vi flög! Men hur kunde vagnen kommit ut? ”Öh, Ashley, hur kom vagnen ut från det stora huset?” frågade jag osäkert, och undrade om jag skulle få ett svar till min korkade fråga. Ashley vände sig mot mig, och funderade. ”Jag vet inte riktigt. Min syster säger att taket öppnar sig och att man annars inte känner något när den lyfter. De flesta missar det” förklarade hon och rynkade sina perfekta ögonbryn. Jag satt länge och bara stirrade ut genom fönstret, och lyssnade lite halvt på vad Ashley och Miley pratade om. Och försökte ju sätta det på minnet, så att jag senare kan vara lite mer beredd. Och jag lärde mig bland annat att Systrarna Spök var bra, och man ska ha fina och snygga kläder på sig, Jack McCollin var en kille man skulle vara extra trevlig mot, var säkert också väldigt populär. Och ja, sen har vi det att Ashley hade en rik och ytterst viktig familj. Och känd. Och den var inte så stor, mamma, pappa, stora syster. Häxor eller trollkarlar. Och de var alla väldigt speciella. Mamman jobbade på trollkarlsministeriet (Det blev pinsamt när jag frågade ut om det till Ashley...), visst gjorde alla det, men hon hade en väldigt stor plats. Andra ordförande. Stora syster, vars namn var Natalie, hade en stor begåvning inom konstens väggar. Hon var också populär som Ashley, bara på ett annat sätt. Och sen hade vi pappan, den av de som hade klarat sig minst bra. Han hade egentligen ingen speciell plats på ministeriet, men eftersom han tillhörde den begåvade familjen tycktes alla se upp till honom ändå, även om han bara hade ett jobb inom Quidditch på ministeriet. Det var då alltså det viktigaste man skulle veta om man ville bli populär, sånt som man pratade ofta om. Det kunde jag snart lära mig, snart kommer jag bli lika populär dom Ashley. Det är jag säker på. Och så över till resan igen. Jag hade redan ätit upp min kola stång, och dessutom frågat Ashley hur länge vi skulle vara på denna vagn. Och tydligen skulle vi vara här i cirka 4 timmar. Och eftersom vi startade klockan 11 så skulle vi vara framme klockan 17.00 egentligen. Så resan gick allmänt ganska fort, och det enda vi gjorde var väll att prata, för det mesta. Och jag hade ingen aning om vart vagnen skulle föra oss, hur kunde jag veta det? Jag hade ju inte direkt fått studera geografi heller! Men efter ett tag skulle vi tydligen byta om till våra skolklädnader. Först blev jag jätte nervös, och visste inte vad jag skulle göra, men sen började jag rota i min koffert och hittade en blå skjorta med en blå kjol till. Och kom på att mamma säkert hade hämtat den i smyg. Men varför vet jag inte riktigt. Alla andra hade tydligen också likadana kläder, förutom pojkarna, som hade blå dräkter i stället. Sedan började vagnen mitt i allt fara neråt. ”Alla elever ska sätta sig ner på bänkarna. Vi förbereder landning” sa en röst som verkade komma från främre delen av vagnen, från en högtalare. Och 10 minuter senare – alla hade lydigt satt sig ner – kände vi en stöt och förstod att vi hade landat. Vad tycker ni NU om Ashley, Miley och Cate? ^^ ![]()
26 apr, 2012 19:35 |
|
Hermia
Elev |
Tja, jag gillar fortfarande inte Cate, Miley är helt okej och Ashley är fortfarande en da-tjej.
Jättebra kapitel Once a MADling, always a MADling 26 apr, 2012 19:46 |
|
Ingis
Elev |
SUUUUUUPEEEER!
Miley är väl okej, Ashley är... neäe, jag gillar inte henne, och Cate, henne gillar jag nog mest. ![]() ![]()
26 apr, 2012 19:51 |
|
Lemon
Elev |
J
Ä T T E B R A ! Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 26 apr, 2012 20:22 |
|
Borttagen
|
JätteBra!
När kommer nästa kapitel! Dom är väl schysta, Ashley, Miley och Cate asså! 26 apr, 2012 20:32 |
|
Ginny.T
Elev |
superbra
jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem. kanske kan bestämma mig till nästa kapitel! "We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 26 apr, 2012 21:17 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Hermia: Tja, jag gillar fortfarande inte Cate, Miley är helt okej och Ashley är fortfarande en da-tjej. Jättebra kapitel Samma här, men Cate verkar liiiite "bättre" nu....
27 apr, 2012 07:33 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen