Ron tänker tillbaka
Forum > Fanfiction > Ron tänker tillbaka
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ron
Elev |
Jag får se, ska försöka få den längre men hade tänk börja komma in på action nu lite men det får vänta lite.. hehe
Kanske 10 kapitel, det är nog så mycket jag kan komma på just nu men vem vet We're all wizards, even Ron. 9 jan, 2011 18:58 |
|
Hermione00
Elev |
Okej...Meer!
__________________________________________ Gryffindor Severus Snape, the bravest man we've ever knew.. One Direction <3 9 jan, 2011 21:53 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Skrivet av Ron: Ok! Jag får se, ska försöka få den längre men hade tänk börja komma in på action nu lite men det får vänta lite.. hehe Kanske 10 kapitel, det är nog så mycket jag kan komma på just nu men vem vet ♥ 10 jan, 2011 11:49 |
|
Olwa
Elev |
Skrivet av Ron: Jag får se, ska försöka få den längre men hade tänk börja komma in på action nu lite men det får vänta lite.. hehe Kanske 10 kapitel, det är nog så mycket jag kan komma på just nu men vem vet Det blir säkert bra! Du behöver inte säga mer Granger, säg mig, vem av er ska dö i år? 10 jan, 2011 18:23 |
|
SockerMus
Elev |
Jättebra :]
Jag tror att det kommer bli jättebra!! Pennan är och kommer alltid att vara vårat starkaste vapen. 11 jan, 2011 17:02 |
|
Hogwarts Stolthet
Elev |
Mera!
Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall 11 jan, 2011 19:40 |
|
Borttagen
|
Jag kan knappt vänta!
11 jan, 2011 19:41 |
|
jan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag kan knappt vänta! sama här Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
12 jan, 2011 17:28 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Olwa: Skrivet av Ron: Jag får se, ska försöka få den längre men hade tänk börja komma in på action nu lite men det får vänta lite.. hehe Kanske 10 kapitel, det är nog så mycket jag kan komma på just nu men vem vet Det blir säkert bra! Jepp 12 jan, 2011 18:29 |
|
Ron
Elev |
Kapitel 16 - En okänd man
Martin slungades bak och slog huvudet i en sten. Ron drog snabbt fram sin trollstav men såg att mannen tog ner sin när han såg dom alla fem framför sig. - Vilka är ni? sa han och backade lite. Han var fortfarande osäker på om han kunde lita på dessa främlingar. - Eh.. Ronald Weasley. sa Ron och betraktade mannen misstänksamt. - Jaså, vad har fått er att komma hit? frågade mannen som nu verkade lite lugnare. - Min fru, Hermione har försvunnit. Vi tror hon blivit kidnappad och tagen till "de mörka slottet", svarade Ron och såg nervöst på mannen. - Om hon har blivit tagen dit så tror jag ni kan vända och ge upp nu. sa mannen kort och stoppade ner sin trollstav i innerfickan på sin kappa. Han gick för att hjälpa Martin upp men Ginny hann före honom. - Vad menar ni med det? frågade Ron lite irriterat. - Jag menar att själv har min bästa vän blivit kidnappad och är fast där inne. Jag har själv försökt komma dit men närme än så här kommer ni inte, tro mig. Jag var en sekund ifrån att bli mördad där ute. Ni vet inte hur många som vaktar slottet. sa han och såg besvärad ut. - Det spelar ingen roll om jag blir mördad. Jag tänker iallafall försöka. svarade Ron envist. - Visst, kasta bort ditt liv om det är det du vill. sa mannen och ryckte på axlarna. Ron blänge på honom och han ogillade främligen automatiskt utan att egentligen känna honom speciellt bra. Han hade en kaxig uppsyn och verkade inte riktigt förstå att det var Ron Weasley han pratade med, han som hade hjälpt till att övervinna Voldemort en gång för alla. Han verkade kolla på Ron som Draco kollade på honom första året på Hogwarts. Med blicken som betyder; jag är bättre än dig. - Vilka är dina vänner? frågade mannen och nickade mot dom fyra bakom Ron. - Harry, Harry Potter. sa Harry och gick fram emot mannen. Dom skakade hand men mannen verkade inte speciellt imponerad av att höra namnet Harry Potter. - Jaså, det är alltså den Hermione som är borta. sa mannen och lyfte ena ögonbrynet. - Ja, just den Hermione. svarade Ron och kände hatet mot den okände mannen växa. Harry försökte lätta stämningen lite och bad om att få höra mannens egen historia. Om hur han kommit hit och vad som hände när han kommit närmare slottet. Ron orkade inte ens lyssna utan gjorde i ordning tältet för natten istället. Han var irriterad och trött. Förbannad på den där killen som trodde han var någon speciell och bättre. Ron somnade långt före alla andra men sov även denna natt oroligt. We're all wizards, even Ron. 12 jan, 2011 21:21 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen