@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Om jag inte hinner få 5SOS album innan jag åker så vet jag inte vad jag gör.
18 jun, 2014 11:18
Detta inlägg ändrades senast 2014-06-18 kl. 11:25
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag insåg just att sedan jag började jobba söndagar har jag börjat räkna veckor på amerikanskt vis, alltså från söndag-lördag! Intressant! Alltså jag fick typ lära mig för några veckor sedan att de gör så.. Och att mitt jobb räknar på det viset. :O Jag tycker egentligen att det känns väldigt ologiskt att veckorna ska börja på en söndag. Fast just nu känns det logiskt för mig för det känns lättare att tänka att jag jobbar fyra dagar i rad i veckan (sön-ons) än tre+en dag (mån-ons + sön) liksom. Vad rörigt detta blev xD Mjo, det är ju lite mer logiskt! Jag tror att veckorna räknas så för att de "vanliga" människorna, dvs konsumenterna, ska kunna räkna mån-sön. Ett bageri måste ju t.ex baka hela söndagnatten för att det ska gå att köpa bröd på måndagmorgon. Själv jobbar jag på en brevterminal och det säger ju sig självt att man måste sortera upp brev och sådant på söndagen så att det kan komma post på måndagen 18 jun, 2014 11:23 |
|
Borttagen
|
min bror skrek just från rummet bredvid: "SANNA!! Sover du!!!???"
... well not anymore 18 jun, 2014 11:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag insåg just att sedan jag började jobba söndagar har jag börjat räkna veckor på amerikanskt vis, alltså från söndag-lördag! Intressant! Alltså jag fick typ lära mig för några veckor sedan att de gör så.. Och att mitt jobb räknar på det viset. :O Jag tycker egentligen att det känns väldigt ologiskt att veckorna ska börja på en söndag. Fast just nu känns det logiskt för mig för det känns lättare att tänka att jag jobbar fyra dagar i rad i veckan (sön-ons) än tre+en dag (mån-ons + sön) liksom. Vad rörigt detta blev xD Mjo, det är ju lite mer logiskt! Jag tror att veckorna räknas så för att de "vanliga" människorna, dvs konsumenterna, ska kunna räkna mån-sön. Ett bageri måste ju t.ex baka hela söndagnatten för att det ska gå att köpa bröd på måndagmorgon. Själv jobbar jag på en brevterminal och det säger ju sig självt att man måste sortera upp brev och sådant på söndagen så att det kan komma post på måndagen Vad smart, det har jag aldrig tänkt på! 18 jun, 2014 11:40 |
|
Li
Biträdande rektor |
Tredje dagen på semestern och jag har tråkigt
without something there is no nothing 18 jun, 2014 12:06 |
|
Obliviate_
Elev |
jobbig dag idag..
18 jun, 2014 12:23 |
|
Borttagen
|
någon som vet när drakhandlaren kommer?
18 jun, 2014 12:44 |
|
Li
Biträdande rektor |
Saknar EmahS massor
without something there is no nothing 18 jun, 2014 13:28 |
|
EmahS
Elev |
18 jun, 2014 13:42 |
|
Li
Biträdande rektor |
Hahah jaaaa vi gööööör det!!! Vill!! without something there is no nothing 18 jun, 2014 13:48 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen