Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 16956 16957 16958 ... 30037 30038 30039
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Om jag inte hinner få 5SOS album innan jag åker så vet jag inte vad jag gör.

18 jun, 2014 11:18

Detta inlägg ändrades senast 2014-06-18 kl. 11:25
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Jag insåg just att sedan jag började jobba söndagar har jag börjat räkna veckor på amerikanskt vis, alltså från söndag-lördag! Intressant!


Alltså jag fick typ lära mig för några veckor sedan att de gör så.. Och att mitt jobb räknar på det viset. :O


Jag tycker egentligen att det känns väldigt ologiskt att veckorna ska börja på en söndag. Fast just nu känns det logiskt för mig för det känns lättare att tänka att jag jobbar fyra dagar i rad i veckan (sön-ons) än tre+en dag (mån-ons + sön) liksom. Vad rörigt detta blev xD


Mjo, det är ju lite mer logiskt!

Jag tror att veckorna räknas så för att de "vanliga" människorna, dvs konsumenterna, ska kunna räkna mån-sön. Ett bageri måste ju t.ex baka hela söndagnatten för att det ska gå att köpa bröd på måndagmorgon. Själv jobbar jag på en brevterminal och det säger ju sig självt att man måste sortera upp brev och sådant på söndagen så att det kan komma post på måndagen

18 jun, 2014 11:23

Borttagen

Avatar


min bror skrek just från rummet bredvid: "SANNA!! Sover du!!!???"

... well not anymore

18 jun, 2014 11:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Jag insåg just att sedan jag började jobba söndagar har jag börjat räkna veckor på amerikanskt vis, alltså från söndag-lördag! Intressant!


Alltså jag fick typ lära mig för några veckor sedan att de gör så.. Och att mitt jobb räknar på det viset. :O


Jag tycker egentligen att det känns väldigt ologiskt att veckorna ska börja på en söndag. Fast just nu känns det logiskt för mig för det känns lättare att tänka att jag jobbar fyra dagar i rad i veckan (sön-ons) än tre+en dag (mån-ons + sön) liksom. Vad rörigt detta blev xD


Mjo, det är ju lite mer logiskt!

Jag tror att veckorna räknas så för att de "vanliga" människorna, dvs konsumenterna, ska kunna räkna mån-sön. Ett bageri måste ju t.ex baka hela söndagnatten för att det ska gå att köpa bröd på måndagmorgon. Själv jobbar jag på en brevterminal och det säger ju sig självt att man måste sortera upp brev och sådant på söndagen så att det kan komma post på måndagen


Vad smart, det har jag aldrig tänkt på! Då blev det ju plötsligt mer logiskt!

18 jun, 2014 11:40

Li
Biträdande rektor

Avatar


Tredje dagen på semestern och jag har tråkigt

without something there is no nothing

18 jun, 2014 12:06

Obliviate_
Elev

Avatar


jobbig dag idag..

18 jun, 2014 12:23

Borttagen

Avatar


någon som vet när drakhandlaren kommer?

18 jun, 2014 12:44

Li
Biträdande rektor

Avatar


Saknar EmahS massor KOM HIT

without something there is no nothing

18 jun, 2014 13:28

EmahS
Elev

Avatar


Skrivet av Li:
Saknar EmahS massor KOM HIT


Kom hit! ELLER!
Så åker vi till Brighton tillsammans.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_me286fYtEh1ruzvefo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m7oekvYHbC1rc1gvjo3_r1_500.gif

18 jun, 2014 13:42

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av EmahS:
Skrivet av Li:
Saknar EmahS massor KOM HIT


Kom hit! ELLER!
Så åker vi till Brighton tillsammans.


Hahah jaaaa vi gööööör det!!! Vill!!

without something there is no nothing

18 jun, 2014 13:48

1 2 3 ... 16956 16957 16958 ... 30037 30038 30039

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.