@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Afturelding
Elev |
23 maj, 2014 07:27 |
|
Ginny00
Elev |
Plätt/pannkakediskussionen ger mig huvudvärk.
23 maj, 2014 07:28 |
|
MizzNina
Elev |
Jag skulle vilja flika in i Pannkakor vs plättar- diskussionen med att det beror på var i landet man bor.
I min del av landet (söderut) har det alltid varit: Tillagas i ugn - UgnsPANNKAKA Tillagas i stekpanna - Pannkaka Tillagas i plättjärn (eller görs väldigt små i stekpanna) - plättar. Tydligen är pannkakor här nere plättar högre upp i landet. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 23 maj, 2014 08:42 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Ithrenniel: Skillnaden mellan plättar och pannkakor... Är det bara storleken? nej plättar är såna där runda man steker i panna ![]() och pannkaka är sån som man sätter på plåt i ugnen ![]() Ehm, noope! Det här är plättar: Det här är pannkakor: ![]() Och det här är ungspannkaka ![]() Så, nu vet du Frivolt har rätt ^^ Länge leve Norrland, där vet vi skillnaden xD Så är det där jag bor också. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 maj, 2014 09:01 |
|
Qlql
Elev |
23 maj, 2014 09:11 |
|
Afturelding
Elev |
23 maj, 2014 09:12 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av MizzNina: Jag skulle vilja flika in i Pannkakor vs plättar- diskussionen med att det beror på var i landet man bor. I min del av landet (söderut) har det alltid varit: Tillagas i ugn - UgnsPANNKAKA Tillagas i stekpanna - Pannkaka Tillagas i plättjärn (eller görs väldigt små i stekpanna) - plättar. Tydligen är pannkakor här nere plättar högre upp i landet. Fast jag som bor mitten av landet och Frivolt som bor i övre delen av landet säger som du Hedwig96 bor i Åland/Finland om jag inte blandat ihop någon xD "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 23 maj, 2014 09:37 |
|
MizzNina
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Skrivet av MizzNina: Jag skulle vilja flika in i Pannkakor vs plättar- diskussionen med att det beror på var i landet man bor. I min del av landet (söderut) har det alltid varit: Tillagas i ugn - UgnsPANNKAKA Tillagas i stekpanna - Pannkaka Tillagas i plättjärn (eller görs väldigt små i stekpanna) - plättar. Tydligen är pannkakor här nere plättar högre upp i landet. Fast jag som bor mitten av landet och Frivolt som bor i övre delen av landet säger som du Hedwig96 bor i Åland/Finland om jag inte blandat ihop någon xD Överstrykningar och tillrättningar blev lite förvirrande, jag läste bara inlägget/n på förra sidan så. Men nu är jag med. Och ja. Ni har rätt. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 23 maj, 2014 09:49
Detta inlägg ändrades senast 2014-05-23 kl. 10:01
|
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av MizzNina: Skrivet av Vildvittra: Skrivet av MizzNina: Jag skulle vilja flika in i Pannkakor vs plättar- diskussionen med att det beror på var i landet man bor. I min del av landet (söderut) har det alltid varit: Tillagas i ugn - UgnsPANNKAKA Tillagas i stekpanna - Pannkaka Tillagas i plättjärn (eller görs väldigt små i stekpanna) - plättar. Tydligen är pannkakor här nere plättar högre upp i landet. Fast jag som bor mitten av landet och Frivolt som bor i övre delen av landet säger som du Hedwig96 bor i Åland/Finland om jag inte blandat ihop någon xD Överstrykningar och tillrättningar blev lite förvirrande, jag läste bara inlägget/n på förra sidan så. Men nu är jag med. Och ja. Ni har rätt. Denna pannkakasdiskussion är mycket förvirrande xD "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 23 maj, 2014 09:56 |
|
MizzNina
Elev |
Vildvittra Men det har den väl alltid varit. Och evig, detta är en diskussion som kommer fortgå långt efter att vår tid är slut.
"I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 23 maj, 2014 10:02 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen