Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corazon
Elev |
Skrivet av jännii: Skrivet av Corazon: Skrivet av TheFifthMarauder: Skrivet av Corazon: Skrivet av TheFifthMarauder: Skrivet av Corazon: Skrivet av TheFifthMarauder: Känslan att alltid vara ett andrahandsval : - ))))) Den känslan beskriver mitt liv... vi kan bilda klubb Yes, klubben för alla andrahandsval. Klubben skulle säkert bli ett andrahandval, den med.... Ja... Får man joina andrahandsval klubben eller Jodå
2 apr, 2015 12:06 |
|
Borttagen
|
Jag är vill inte att min syster ska komma in till Handelshögskolan i Stockholm, för att
1. Hon flyttar till Stockholm medan jag är kvar i Finland 2. Det är det ultimata beviset att hon är bättre än mig eftersom jag inte hade tillräckligt höga betyg för att kunna söka dit Jag hatar att vara tvilling. Fy fan. 2 apr, 2015 14:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag är vill inte att min syster ska komma in till Handelshögskolan i Stockholm, för att 1. Hon flyttar till Stockholm medan jag är kvar i Finland 2. Det är det ultimata beviset att hon är bättre än mig eftersom jag inte hade tillräckligt höga betyg för att kunna söka dit Jag hatar att vara tvilling. Fy fan. Jag förstår att det känns jobbigt, utan att ens ha en tvilling. Men samtidigt kan du ju se det som att när hon väl flyttat, så behöver du inte tävla längre eftersom hon inte är där. Och vad är det som säger att du kommer att bli kvar i Finland för evigt? 2 apr, 2015 17:03 |
|
Borttagen
|
Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta?
2 apr, 2015 17:11 |
|
AuroraAlexius
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det ~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~ 2 apr, 2015 17:20 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det Jag sökte på "gå ur kyrkan" via google, skrev ut en blankett och skickade in. 2 apr, 2015 17:32 |
|
AuroraAlexius
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det Jag sökte på "gå ur kyrkan" via google, skrev ut en blankett och skickade in. Precis, det är väldigt lätt! Borde kanske göra det nu när vi ändå talar om det Jag tror att man måste ha målsmans underskrift om man är omyndig, ska inte säga att jag är säker dock. Men jag såg nu att om ens målsman vill att man ska gå ut ur kyrkan så måste man ha en underskrift från barnet om det är över 12 för samtycke. Alltså att barnet samtycker att hens vårdnadshavare tar ut hen ur kyrkan. Så kanske måste man inte vara 18 för att gå ur kyrkan själv! ~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~ 2 apr, 2015 17:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det Jag sökte på "gå ur kyrkan" via google, skrev ut en blankett och skickade in. Precis, det är väldigt lätt! Borde kanske göra det nu när vi ändå talar om det Jag tror att man måste ha målsmans underskrift om man är omyndig, ska inte säga att jag är säker dock. Men jag såg nu att om ens målsman vill att man ska gå ut ur kyrkan så måste man ha en underskrift från barnet om det är över 12 för samtycke. Alltså att barnet samtycker att hens vårdnadshavare tar ut hen ur kyrkan. Så kanske måste man inte vara 18 för att gå ur kyrkan själv! Jaaa, gör det nu så du inte glömmer bort det Det där sista lät bra! Ibland har föräldrar lite skrämmande mycket makt över sina barn, de känns nästan som en ägodel.. barn är faktiskt tänkande individer och kan bestämma själv över sin tro. 2 apr, 2015 18:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det Jag sökte på "gå ur kyrkan" via google, skrev ut en blankett och skickade in. Precis, det är väldigt lätt! Borde kanske göra det nu när vi ändå talar om det Jag tror att man måste ha målsmans underskrift om man är omyndig, ska inte säga att jag är säker dock. Men jag såg nu att om ens målsman vill att man ska gå ut ur kyrkan så måste man ha en underskrift från barnet om det är över 12 för samtycke. Alltså att barnet samtycker att hens vårdnadshavare tar ut hen ur kyrkan. Så kanske måste man inte vara 18 för att gå ur kyrkan själv! Jaaa, gör det nu så du inte glömmer bort det Det där sista lät bra! Ibland har föräldrar lite skrämmande mycket makt över sina barn, de känns nästan som en ägodel.. barn är faktiskt tänkande individer och kan bestämma själv över sin tro. Tack för stöttande ord! Förväntade mig inte en sån respons 2 apr, 2015 20:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Jag vill gå ur den svenska kyrkan då jag blev döpt som barn, mot min vilja. Jag vägrar att tro på Gud och mår psykiskt dåligt ibland pga jag är kristen. Men på blanketten står det att jag kommer inte få begravningstjänst, vigsel i kyrkan osv. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut, är det värt att gå ur eller inte? Kommer min familj att skriva under och godkänna detta? Men om du inte tror så är du väl inte kristen? Man är inte automatiskt kristen bara för att man är döpt. Jag är döpt och jag är så ateistisk som man kan bli. Jag har planerat jättelänge på att gå ut ur kyrkan, men har bara inte tagit för mig att göra det än (av ren lathet). När du fyllt 18 så kan du själv gå ut kyrkan utan problem, din familjs godkännande behöver du bara så länge du är omyndig. Vigsel och begravningstjänst kan du få ändå, bara inte via kyrkan, men man kan till exempel gifta sig borgligt, så det är absolut inga problem. Så om du mår dåligt av att vara med i kyrkan, så gå ur. Om din familj inte vill skriva under, så vänta tills du är 18 och kan gå ut själv. Kom bara ihåg att om du inte tror på kristendomen, så är du inte kristen och behöver inte må dåligt över det Jag sökte på "gå ur kyrkan" via google, skrev ut en blankett och skickade in. Precis, det är väldigt lätt! Borde kanske göra det nu när vi ändå talar om det Jag tror att man måste ha målsmans underskrift om man är omyndig, ska inte säga att jag är säker dock. Men jag såg nu att om ens målsman vill att man ska gå ut ur kyrkan så måste man ha en underskrift från barnet om det är över 12 för samtycke. Alltså att barnet samtycker att hens vårdnadshavare tar ut hen ur kyrkan. Så kanske måste man inte vara 18 för att gå ur kyrkan själv! Jaaa, gör det nu så du inte glömmer bort det Det där sista lät bra! Ibland har föräldrar lite skrämmande mycket makt över sina barn, de känns nästan som en ägodel.. barn är faktiskt tänkande individer och kan bestämma själv över sin tro. Tack för stöttande ord! Förväntade mig inte en sån respons Det var tråkigt att höra 2 apr, 2015 21:21 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen