Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hade också velat leva så, för en tid i alla fall. Och med någon jag tyckte om att spendera tid med. Skulle det vara så att en akut situation uppstår och att man behöver sjukvård så hade man ju uppsökt läkare, för att vara på den säkra sidan. Men det hade bara varit underbart att slippa leva i den här samhällsmallen som finns nu. Ibland känner jag mig en aning förslavad. Samtidigt känner jag mig beroende av människor och teknologi ;C Mm, precis. Läkarbesök är ju såklart viktiga. Tänk att bo i skogen ändå... alla dagar man får att uppleva äventyr och massa kvällar vid en lägereld osvosvosv...♥ Min kusin och jag pratade faktiskt helt seriöst om det en gång och det var så jag kom på det. Att bo med någon/några man tycker om är ju viktigt. Annars skulle det nog bli ganska ensamt. Samhällsmallen </3 Det som är så surt är bara att om jag ska leva på mitt sätt betyder det att jag kommer att förlora Mugglis och mina vänner på distans skulle bli svårare att nå.
21 mar, 2015 17:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Hade också velat leva så, för en tid i alla fall. Och med någon jag tyckte om att spendera tid med. Skulle det vara så att en akut situation uppstår och att man behöver sjukvård så hade man ju uppsökt läkare, för att vara på den säkra sidan. Men det hade bara varit underbart att slippa leva i den här samhällsmallen som finns nu. Ibland känner jag mig en aning förslavad. Samtidigt känner jag mig beroende av människor och teknologi ;C Mm, precis. Läkarbesök är ju såklart viktiga. Tänk att bo i skogen ändå... alla dagar man får att uppleva äventyr och massa kvällar vid en lägereld osvosvosv...♥ Min kusin och jag pratade faktiskt helt seriöst om det en gång och det var så jag kom på det. Att bo med någon/några man tycker om är ju viktigt. Annars skulle det nog bli ganska ensamt. Samhällsmallen </3 Det som är så surt är bara att om jag ska leva på mitt sätt betyder det att jag kommer att förlora Mugglis och mina vänner på distans skulle bli svårare att nå. Som de är nu är jag beroende av sociala medier till den nivån att jag får ångest utan att ha dator/telefon tillgängligt - men att ha flera man tycker om runt sig kommer antagligen att lätta den ångesten och att man kan känna att det bara är för en tid, man kan ju faktiskt återvända om man skulle vilja det. Som sagt, man skulle varit rik - ha en lägenhet man hyrde ut några månader och så testa på det i alla fall. Det finns ju faktiskt folk som lever så här, tror att det var ett program i outsiders om det Det är orealistiskt att tänka att alla ska vilja leva efter vardagsnormen just som den ser ut idag, å ändå tycker folk att det är konstigt om man inte gör det Det säger väl sig själv att det inte passar alla ;S 21 mar, 2015 18:03 |
|
nymphglitter
Elev |
21 mar, 2015 18:41 |
|
Dream
Elev |
Skrivet av nymphglitter: Ska ta septum på onsdag!! Omgomgomg tänk om jag råkar nysa när han ska göra hålet Åh, det är så snyggt! ♥ Gud vad typiskt om man skulle nysa exakt i den stunden haha XD
21 mar, 2015 21:36 |
|
Kendra
Elev |
21 mar, 2015 22:35 |
|
baramin
Elev |
latin är så himla svårt och det går verkligen utför för mig. prov på tisdag, kan ingenting om det där skitspråket. kan fortfarande inte det vi lärde oss i början av läsåret, för att det bara har kommit nytt nytt nytt hela tiden. har typ 20 stycken olika böjningsmönster för verb och substantiv att plugga in på några få dagar. har dessutom ett italienska-prov samma dag, och en jättestor inlämning. OCH oförberett franska-prov. hur ska jag orka är frågan.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 21 mar, 2015 22:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av baramin: latin är så himla svårt och det går verkligen utför för mig. prov på tisdag, kan ingenting om det där skitspråket. kan fortfarande inte det vi lärde oss i början av läsåret, för att det bara har kommit nytt nytt nytt hela tiden. har typ 20 stycken olika böjningsmönster för verb och substantiv att plugga in på några få dagar. har dessutom ett italienska-prov samma dag, och en jättestor inlämning. OCH oförberett franska-prov. hur ska jag orka är frågan. Varför läser du så många språk? ..det måste vara jättesvårt : O 21 mar, 2015 23:03 |
|
AuroraAlexius
Elev |
Skrivet av baramin: latin är så himla svårt och det går verkligen utför för mig. prov på tisdag, kan ingenting om det där skitspråket. kan fortfarande inte det vi lärde oss i början av läsåret, för att det bara har kommit nytt nytt nytt hela tiden. har typ 20 stycken olika böjningsmönster för verb och substantiv att plugga in på några få dagar. har dessutom ett italienska-prov samma dag, och en jättestor inlämning. OCH oförberett franska-prov. hur ska jag orka är frågan. Åh, men latin som är så kul! Enda språket jag tyckt om att läsa, och haft relativt lätt för. Fast nu var det ju några år sen jag läste det, så skulle nog inte vara till nån hjälp... men ville bara önska lycka till med allt! Det går nog bra ska du se ^^ ~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~ 22 mar, 2015 01:07 |
|
Fellrendión
Elev |
Förlorade hoppet för mänskligheten, igen...
http://www.metro.se/nyheter/anna-jonsson-45-vill-kunna-vabba-med-sin-hund-ar-ju-en-familjemedlem/EVHocs!Jqz5LuHjdI9y/ Både inlägget och kommentarerna. Vad fan?!?!?!!?!?!?!? Hur kan man på allvar se djur som mindre värda och tycker att det är "dumt" att jämställa djur med människor. Nä, jag orkar inte... -.-
22 mar, 2015 10:51 |
|
Kendra
Elev |
22 mar, 2015 14:38 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen