Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Mikaela120
Elev |
Det krävs så mycket energi för att bara leva. Jag känner mig så lat för jag orkar verkligen inte göra ett skit. Liksom man ska hinna sköta sin hygien, städa, gå i skolan, göra läxor, handla, socialisera sig, göra roliga saker som att läsa, och jag vet inte vad mer. Det blir ju inte bättre av att alla andra får allt att gå ihop utan problem. Och jag tror inte jag har någon anledning heller utan det är bara att jag är lat. Suck.
21 mar, 2015 12:40 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Mikaela120: Det krävs så mycket energi för att bara leva. Jag känner mig så lat för jag orkar verkligen inte göra ett skit. Liksom man ska hinna sköta sin hygien, städa, gå i skolan, göra läxor, handla, socialisera sig, göra roliga saker som att läsa, och jag vet inte vad mer. Det blir ju inte bättre av att alla andra får allt att gå ihop utan problem. Och jag tror inte jag har någon anledning heller utan det är bara att jag är lat. Suck. Känner igen mig till 1000%, just nu känns det dock lite bättre.
21 mar, 2015 13:15 |
|
Mikaela120
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Mikaela120: Det krävs så mycket energi för att bara leva. Jag känner mig så lat för jag orkar verkligen inte göra ett skit. Liksom man ska hinna sköta sin hygien, städa, gå i skolan, göra läxor, handla, socialisera sig, göra roliga saker som att läsa, och jag vet inte vad mer. Det blir ju inte bättre av att alla andra får allt att gå ihop utan problem. Och jag tror inte jag har någon anledning heller utan det är bara att jag är lat. Suck. Känner igen mig till 1000%, just nu känns det dock lite bättre. 21 mar, 2015 13:40 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Mikaela120: Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Mikaela120: Det krävs så mycket energi för att bara leva. Jag känner mig så lat för jag orkar verkligen inte göra ett skit. Liksom man ska hinna sköta sin hygien, städa, gå i skolan, göra läxor, handla, socialisera sig, göra roliga saker som att läsa, och jag vet inte vad mer. Det blir ju inte bättre av att alla andra får allt att gå ihop utan problem. Och jag tror inte jag har någon anledning heller utan det är bara att jag är lat. Suck. Känner igen mig till 1000%, just nu känns det dock lite bättre. Ja... Det finns också en till sak jag stör mig så otroligt mycket på. Det sägs att stress "kortar livslängden" men hur fan ska man kunna leva ett liv utan stress när skolan, nog medvetet, försöker stressa sönder en och när man är färdig med skiten knuffas man ut i en grym värld där om man inte är lyckligt lottad som lyckats orka med skolarbetet måste slita som in i --- jag vet inte ens - för att inte hamna på gatan.
21 mar, 2015 13:46 |
|
Mikaela120
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Det finns också en till sak jag stör mig så otroligt mycket på. Det sägs att stress "kortar livslängden" men hur fan ska man kunna leva ett liv utan stress när skolan, nog medvetet, försöker stressa sönder en och när man är färdig med skiten knuffas man ut i en grym värld där om man inte är lyckligt lottad som lyckats orka med skolarbetet måste slita som in i --- jag vet inte ens - för att inte hamna på gatan. Jag vet verkligen inte xC Livet suger... 21 mar, 2015 13:49 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Mikaela120: Skrivet av Fellrendión: Det finns också en till sak jag stör mig så otroligt mycket på. Det sägs att stress "kortar livslängden" men hur fan ska man kunna leva ett liv utan stress när skolan, nog medvetet, försöker stressa sönder en och när man är färdig med skiten knuffas man ut i en grym värld där om man inte är lyckligt lottad som lyckats orka med skolarbetet måste slita som in i --- jag vet inte ens - för att inte hamna på gatan. Jag vet verkligen inte xC Livet suger... Det måste det inte nödvändigtvis göra. Just nu kan jag inte precis säga annat men det kommer så underbara stunder som påminner en om varför det är viktigt att finnas kvar. Sen kan jag säga att jag stör mig på det moderna levnadssättet också, vilket är ironiskt då jag använder mig av allt modernt varje dag. Men jag skulle lätt byta bort det mot ett liv med nära och kära i en skog långt borta från den förjävliga politiken och alla katastrofer och krig som händer idag. Det skulle vara så underbart att leva så "gömt" från allt annat i ett litet hus där ingen utomstående vet att man existerar och där man skulle kunna leva självförsörjande och utan pengar. Visst skulle det nog vara slitsamt men om jag bara hade det allra viktigaste skulle jag lätt leva så.
21 mar, 2015 14:05 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Mikaela120: Skrivet av Fellrendión: Det finns också en till sak jag stör mig så otroligt mycket på. Det sägs att stress "kortar livslängden" men hur fan ska man kunna leva ett liv utan stress när skolan, nog medvetet, försöker stressa sönder en och när man är färdig med skiten knuffas man ut i en grym värld där om man inte är lyckligt lottad som lyckats orka med skolarbetet måste slita som in i --- jag vet inte ens - för att inte hamna på gatan. Jag vet verkligen inte xC Livet suger... Det måste det inte nödvändigtvis göra. Just nu kan jag inte precis säga annat men det kommer så underbara stunder som påminner en om varför det är viktigt att finnas kvar. Sen kan jag säga att jag stör mig på det moderna levnadssättet också, vilket är ironiskt då jag använder mig av allt modernt varje dag. Men jag skulle lätt byta bort det mot ett liv med nära och kära i en skog långt borta från den förjävliga politiken och alla katastrofer och krig som händer idag. Det skulle vara så underbart att leva så "gömt" från allt annat i ett litet hus där ingen utomstående vet att man existerar och där man skulle kunna leva självförsörjande och utan pengar. Visst skulle det nog vara slitsamt men om jag bara hade det allra viktigaste skulle jag lätt leva så. De flesta som levde så förr svalt. Deras barn dog av sjukdomar, de arbetade ihjäl sig på fält och i gruvor, många gånger utan någon mat alls. Sedan drack de något fasansfullt mycket alkohol. Ofta så de dog. 21 mar, 2015 14:36 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: De flesta som levde så förr svalt. Deras barn dog av sjukdomar, de arbetade ihjäl sig på fält och i gruvor, många gånger utan någon mat alls. Sedan drack de något fasansfullt mycket alkohol. Ofta så de dog. Du berättar inget som jag inte redan vet? Jag vet redan vad som är bra och dåligt med det. Att leva så till 100% skulle nog inte gå men jag menar, nästan. Jag skrev "om jag bara hade det viktigaste", det vill säga, pengar för nödsituationer och för att få tag på allt jag behöver som då gör mig nästintill helt självförsörjande. Min tanke är att jag skulle vilja försöka bli rik (hur det ens skulle gå) innan jag drar mig undan, så att jag fortfarande kan klara mig i den här pengakrävande skitvärlden när jag väl är i behov av den. Även om jag vill använda pengarna så lite som möjligt och nästintill bara leva på det jag själv har, så att jag nästan aldrig behöver använda dem. Det är väl lite som en utopi men inte helt omöjligt egentligen... Det är svårt att förklara men jag vet självklart hur de som levt helt utan pengar haft det. För att fatta det kort menar jag att jag skulle vilja vara rik, men ändå leva så lite som möjligt beroende av pengar och civilisationen. Vill man inte förstå så kommer man inte att förstå men jag tror nog inte att det finns någon som förstår mitt hat mot att människan styr, tar plats och förstör allt i dess väg för egen vinning utan att lägga den minsta tanke på annat liv. Jag känner mig helt enkelt malplacerad och passar inte in i den här världen. Jag tror att jag skulle må bättre om jag slapp allt som politik och bara kunde leva på mitt sätt.
21 mar, 2015 15:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: De flesta som levde så förr svalt. Deras barn dog av sjukdomar, de arbetade ihjäl sig på fält och i gruvor, många gånger utan någon mat alls. Sedan drack de något fasansfullt mycket alkohol. Ofta så de dog. Du berättar inget som jag inte redan vet? Jag vet redan vad som är bra och dåligt med det. Att leva så till 100% skulle nog inte gå men jag menar, nästan. Jag skrev "om jag bara hade det viktigaste", det vill säga, pengar för nödsituationer och för att få tag på allt jag behöver som då gör mig nästintill helt självförsörjande. Min tanke är att jag skulle vilja försöka bli rik (hur det ens skulle gå) innan jag drar mig undan, så att jag fortfarande kan klara mig i den här pengakrävande skitvärlden när jag väl är i behov av den. Även om jag vill använda pengarna så lite som möjligt och nästintill bara leva på det jag själv har, så att jag nästan aldrig behöver använda dem. Det är väl lite som en utopi men inte helt omöjligt egentligen... Det är svårt att förklara men jag vet självklart hur de som levt helt utan pengar haft det. För att fatta det kort menar jag att jag skulle vilja vara rik, men ändå leva så lite som möjligt beroende av pengar och civilisationen. Vill man inte förstå så kommer man inte att förstå men jag tror nog inte att det finns någon som förstår mitt hat mot att människan styr, tar plats och förstör allt i dess väg för egen vinning utan att lägga den minsta tanke på annat liv. Jag känner mig helt enkelt malplacerad och passar inte in i den här världen. Jag tror att jag skulle må bättre om jag slapp allt som politik och bara kunde leva på mitt sätt. Hade också velat leva så, för en tid i alla fall. Och med någon jag tyckte om att spendera tid med. Skulle det vara så att en akut situation uppstår och att man behöver sjukvård så hade man ju uppsökt läkare, för att vara på den säkra sidan. Men det hade bara varit underbart att slippa leva i den här samhällsmallen som finns nu. Ibland känner jag mig en aning förslavad. Samtidigt känner jag mig beroende av människor och teknologi ;C 21 mar, 2015 16:15 |
|
Luna Chang
Elev |
Mamma pekade ut att jag kommer att ha jobbat fem helger i rad efter nästa helg.
Det är meningen att jag ska jobba varannan helg. Hej 21 mar, 2015 16:31 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen