Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Fellrendión: Borde man inte kunna använda vanliga solglasögon? Nä, jag läste att man kan få någon slags strålning i sig. Det är svårt att förklara men det låter som att det är viktigt att ha speciella. Som sagt, man får ett par med Illustrerad Vetenskap, annars kan man ju testa att tillverka en sån här; http://www.exploratorium.edu/eclipse/how.html 19 mar, 2015 18:26 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Fellrendión: Borde man inte kunna använda vanliga solglasögon? Nä, jag läste att man kan få någon slags strålning i sig. Det är svårt att förklara men det låter som att det är viktigt att ha speciella. Som sagt, man får ett par med Illustrerad Vetenskap, annars kan man ju testa att tillverka en sån här; http://www.exploratorium.edu/eclipse/how.html Jag har redan ett par så jag är inte i behov av några. :'3
19 mar, 2015 18:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Fellrendión: Borde man inte kunna använda vanliga solglasögon? Nä, jag läste att man kan få någon slags strålning i sig. Det är svårt att förklara men det låter som att det är viktigt att ha speciella. Som sagt, man får ett par med Illustrerad Vetenskap, annars kan man ju testa att tillverka en sån här; http://www.exploratorium.edu/eclipse/how.html Jag har redan ett par så jag är inte i behov av några. :'3 Jag har också ett par, men är ändå lite sugen på att testa att gör en sådan för pysslets skull :p 19 mar, 2015 18:54 |
|
Chaemy
Elev |
19 mar, 2015 20:19 |
|
Pixie
Elev |
ska till bup på tisdag : /
missar också ett till nationellt prov, känns som om mina betyg rasar ännu mer för att jag är borta så mycket.
19 mar, 2015 20:28 |
|
Borttagen
|
LYSTRING ALLIHOP: hur dags är solförmörkelsen? 19 mar, 2015 20:42 |
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Borttagen: LYSTRING ALLIHOP: hur dags är solförmörkelsen? Jag har hört att det kommer att pågå från klockan 10:00 till 12:00 men att den liksom kommer att vara själva solförmörkelsen då månen verkligen täcker solen runt klockan 11:00.
19 mar, 2015 20:58 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Chaemy: Skrivet av Borttagen: LYSTRING ALLIHOP: hur dags är solförmörkelsen? Jag har hört att det kommer att pågå från klockan 10:00 till 12:00 men att den liksom kommer att vara själva solförmörkelsen då månen verkligen täcker solen runt klockan 11:00. Så det är en HEL solförmörkelse? ala, allt blir mörkt? 19 mar, 2015 21:09 |
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Chaemy: Skrivet av Borttagen: LYSTRING ALLIHOP: hur dags är solförmörkelsen? Jag har hört att det kommer att pågå från klockan 10:00 till 12:00 men att den liksom kommer att vara själva solförmörkelsen då månen verkligen täcker solen runt klockan 11:00. Så det är en HEL solförmörkelse? ala, allt blir mörkt? Nje, inte riktigt. Men det är bästa på länge, bara en liten del av solen kommer att synas. Nästa gång som det kommer att bli en sådan bra solförmörkelse kommer att vara först om 24 år (år 2039).
19 mar, 2015 21:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: LYSTRING ALLIHOP: hur dags är solförmörkelsen? Den här länken är bra! http://stjarnhimlen.se/2015/Solform20150320.html 19 mar, 2015 21:18 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen