Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: Fellrendión: Borde man inte kunna använda vanliga solglasögon? Nä, jag läste att man kan få någon slags strålning i sig. Det är svårt att förklara men det låter som att det är viktigt att ha speciella. Gjorde ett fint inlägg men nätet käkade upp det >.< Anyway. Solen utsöndrar strålning hela tiden. Det ändras inte för att det blir förmörkelse. Det som händer är att eftersom solen är täckt av månen så kan man titta direkt på solen en längre tid, vilket (i enkla slängar) kan orsaka att man blir blind. Det är därför man ska ha skydd när man tittar på solförmörkelser. Hursomhelst så säger min väderapp på telefonen att det ska regna imorgon så har jag otur så får jag inte se den alls ändå Ja, jag vet. Jag förstår inte allt till 100% men jag vet i alla fall att solförmörkelseglasögon är jätteviktiga. Det är på fredag? Inte imorgon. (20:e mars) Åh, det är sant! 18 mar, 2015 19:27 |
|
Frivolt
Elev |
Ser en dokumentär om svenska psykvården....Det gör mig mörkrädd!! fyfaaan!!! D:
Spoiler: Tryck här för att visa! 18 mar, 2015 20:51 |
|
Borttagen
|
Nån som vet varför det är okej att vara elak mot kristna?
18 mar, 2015 23:14 |
|
AuroraAlexius
Elev |
Skrivet av Borttagen: Nån som vet varför det är okej att vara elak mot kristna? Det anses mer okej (även om det egentligen såklart aldrig är okej att vara elak mot något) för att genom större delen av världshistorien har kristna varit dem som har stått högst i hierarkin. De har varit den kristna européerna som har styrt större delen av världen och utnyttjat alla andra till det de ville. Det som gör det mer okej, inom exempelvis humorn, är att när man gör ett skämt så är det okej att sparka uppåt, medan man det blir inte roligt om man sparkar på någon som redan ligger (ex. judar aldrig har haft det särskilt lätt). Blev det något begripligare? Är egentligen alldeles för trött för sådana här diskussioner x) ~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~ 18 mar, 2015 23:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Nån som vet varför det är okej att vara elak mot kristna? Det anses mer okej (även om det egentligen såklart aldrig är okej att vara elak mot något) för att genom större delen av världshistorien har kristna varit dem som har stått högst i hierarkin. De har varit den kristna européerna som har styrt större delen av världen och utnyttjat alla andra till det de ville. Det som gör det mer okej, inom exempelvis humorn, är att när man gör ett skämt så är det okej att sparka uppåt, medan man det blir inte roligt om man sparkar på någon som redan ligger (ex. judar aldrig har haft det särskilt lätt). Blev det något begripligare? Är egentligen alldeles för trött för sådana här diskussioner x) Men om mina klass"kompisar" är elaka mot mig för det? 18 mar, 2015 23:27 |
|
AuroraAlexius
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av AuroraAlexius: Skrivet av Borttagen: Nån som vet varför det är okej att vara elak mot kristna? Det anses mer okej (även om det egentligen såklart aldrig är okej att vara elak mot något) för att genom större delen av världshistorien har kristna varit dem som har stått högst i hierarkin. De har varit den kristna européerna som har styrt större delen av världen och utnyttjat alla andra till det de ville. Det som gör det mer okej, inom exempelvis humorn, är att när man gör ett skämt så är det okej att sparka uppåt, medan man det blir inte roligt om man sparkar på någon som redan ligger (ex. judar aldrig har haft det särskilt lätt). Blev det något begripligare? Är egentligen alldeles för trött för sådana här diskussioner x) Men om mina klass"kompisar" är elaka mot mig för det? Nej, det var det jag försökte komma fram till, även om jag nog var väldigt otydlig. Sparka uppåt kan man göra på en högre nivå så att säga, typ inom humorn. Men som du upplever det, att folk i din klass är elaka mot dig för din tro, det är inte okej. Inte någonstans. Oavsett var man tycker om kristendomen (eller någon annan religion för den delen, eller vad som helst annat som man kan bli retad för), så är det inte okej att vara elak. Det är mobbning, och jag tycker att du borde säga till en lärare att vad som händer. Kanske kan ni då ha ett öppet samtal om religion. Mycket av hatet mot religiösa beror på okunskap. Även om man inte håller med eller själv är troende, måste man kunna respektera de som är det. ~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~ 18 mar, 2015 23:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Har slutat följa en hel del vänner på fb. De som mår sådär skitbra, som hela tiden skriver hur underbart de har det med sin partner, hur bra det går i skolan/på jobbet, hur livet leker och hur mycket de sitter ute när solen lyser... Jag vill inte läsa sånt, jag mår bara ännu sämre då...Det påminner mig så mycket om allt jag inte har, om allt jag inte klarar av och om allt som jag är mest rädd för. Jag har ofta tänkt att jag velat ha en TW på det också, faktiskt. Håller verkligen med dig! Tog upp det med en av mina närmaste vänner, men jag tror inte riktigt hon förstod (eller ville förstå), att det kan vara jobbigt att höra om att hon tränar 3 pass dagen och är överkär efter 6 år tillsammans, så ja. Det vi kom fram till var ungefär det som du gjort, att avfölja om någon tycker att det är jobbigt, eftersom hon ändå måste få skriva vad hon vill osv. ♥ 19 mar, 2015 02:28 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Har slutat följa en hel del vänner på fb. De som mår sådär skitbra, som hela tiden skriver hur underbart de har det med sin partner, hur bra det går i skolan/på jobbet, hur livet leker och hur mycket de sitter ute när solen lyser... Jag vill inte läsa sånt, jag mår bara ännu sämre då...Det påminner mig så mycket om allt jag inte har, om allt jag inte klarar av och om allt som jag är mest rädd för. Jag har ofta tänkt att jag velat ha en TW på det också, faktiskt. Håller verkligen med dig! Tog upp det med en av mina närmaste vänner, men jag tror inte riktigt hon förstod (eller ville förstå), att det kan vara jobbigt att höra om att hon tränar 3 pass dagen och är överkär efter 6 år tillsammans, så ja. Det vi kom fram till var ungefär det som du gjort, att avfölja om någon tycker att det är jobbigt, eftersom hon ändå måste få skriva vad hon vill osv. ♥ Åh! Ja sluta följa personer är ju som en bra grej, man är fortfarande vänner men man behöver inte se vad de skriver. Och det e typ så jag känner också...orkar inte med sånt folk D: Inte just nu! ♥ 19 mar, 2015 11:08 |
|
Chaemy
Elev |
Jag. Vill. Inte. Varför måste jag ha en helvetes jävla ledsagare? Jag vill inte det! Jag vill vara hemma och vila! Jag vill slippa att få huvudvärk av att tvingas vara med någon! Jag kan åka till stan själv. Jag kan det. Om jag behöver och om jag slipper ledsagaren så kan jag det. Jag skulle göra så jävla mycket för att slippa ledsagaren.
19 mar, 2015 14:09 |
|
Borttagen
|
Skrivet av lumos1: Skrivet av Borttagen: Skrivet av lumos1: Skrivet av Borttagen: sommarångest (redan yayy fantastiskt) blandat med skolångest. försökte läsa på prov men kunde inte koncentrera mig på texten och kunde inte sitta stilla och alla ljud störde mig och vad har hänt med mig måste konstant pilla på något eller trumma nån takt med handen eller NÅGOT. kan inte sitta helt stilla och läsa eller typ se på program. eller se på något annat. ända sättet jag kan lära mig något när jag läser på prov är att efter varje mening skriva ner allt jag lärt mig men det tar ju fem år och jag har inte tid att läsa på prov i fem år. Det har blivit sådär för mig med på sista tiden, jag förstår inte varför och det är så otroligt frustrerande att hela tiden läsa om och läsa om och ändå inte få in något i huvudet. Behöver också, som du sa, skriva ner varenda liten sak för att jag ska lära mig det men det har en inte tid med och ugh. Har tyvärr inget tips dock på hur det kan gå lättare, men kan verkligen känna igen mig i det där. //: skönt att jag inte är ensam iaf. jag tror provet kommer gå bra imorgon för jag tycker att fysik är lätt, men sen när jag har prov i ämnen som jag tycker är svåra så blir det värre Har också historiaprov snart och känner lika dant, ugh : ( Men lycka till på provet imorn! detsamma 19 mar, 2015 16:54 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen