Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
"jag antar att vi också ska lägga oss" sa jag och vi gick upp till sovsalen. Blaise tog Hermiones sovsal och jag kröp ihop i Dracos famn
"sov sött" sa jag och somnade ![]()
31 okt, 2011 21:41 |
|
Borttagen
|
Jag vaknade på morgonen och kände mig härligt utvilad. Jag sträckte på mig och kollade mig om i salen.
- God Morgon, sa Semamus och log. - Bättre idag? Jag hörde att du hade ramlat ner från stegen i norrtornet, sa han brkymmrat. - Visst jag mår utmärkt, sa jag med ett leende och klev upp och började klä på mig. Efter ett tag vaknade Dean och Neville med och alla killarna klädde på sig. Sen gick vi allihopa ner till uppehållsrummet och väntade på de andra. 31 okt, 2011 21:48 |
|
Cara Riddle
Elev |
Blaise väckte oss genom att hälla vatten på oss och jag såg trött på honom och klädde mig och torkade håret och vi gick ner till de andra. Jag såg trött på dem
"godmorgon" sa jag och log. ![]()
31 okt, 2011 21:52 |
|
Borttagen
|
- God Morgon, sa jag glatt och hoppade ur soffan.
- Ska vi äta frukost nu, jag är hungrig, sa jag glatt och såg på de anda. - Som alltid, sa Dean med ett leende. - Vi gick ner i salen och satte oss vid Hufflebordet, bara som omväxling fast större delen av oss var Gryffindorare. - Egentligen gillar jag inte uppdelningen av elever, det startar sånn fiendeskap mellan dem, sa jag fundersamt och såg på de fyra borden. 31 okt, 2011 21:59 |
|
Cara Riddle
Elev |
"skojar du eller? De är super dumt. Vad tänkte de?" suckade jag och såg på borden
"måste ni ha seriösa samtal på morgonen?" klagade Draco och jag skrattade "klart vi måste. Något annat vi ska disskutera som stör Draco?" skrattade jag och åt lite flingir ![]()
31 okt, 2011 22:05 |
|
Borttagen
|
- Japp, alla seriösa samtal gör sig bäst på morgonen för då är du inte vaken, sa jag retsamt.
- Vi kan diskutera varför jag är kung, varför du förlorar och vad vi ska ha för lektion, sa jag med ett leende och bredde marmelad på min macka. 31 okt, 2011 22:09 |
|
Cara Riddle
Elev |
"sen när blev du kung? Och jag vinner alltid jag är ju Merlin" skrattade jag "och vi har svartkonst." suckade jag
"kan vi inte komma som animagusar?" föreslog Blaise "ja det tycker jag vi gör och sp sitter vi hela lektionen som animagusar" log jag och lämnade saken och förvandlade mig till en snöleopard och väntade på de andra ![]()
31 okt, 2011 22:14 |
|
Borttagen
|
- Sen jag blev king Arthur, sa jag med ett skratt och förvandlade mig till varg.
Och vi gick in i klassrummet som var tomt, då vi satte oss ner och väntade på att lektionen skulle börja och att eleverna skulle komma in. Jag bad en tyst bön för mig själv, att Severus skulle ha lektionen idag igen. 31 okt, 2011 22:20 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag såg på de andra och hoppade upp på stolen och såg på de andra. Snart kom de andra eleverna in och såg nervöst på oss men slog sig sedan ner. Dörren slogs upp och Alecto kom in och jag såg besviket på henne och la fram tassarna på bordet och morrade lågt och väntade på vad hon skulle säga
![]()
31 okt, 2011 22:29 |
|
Borttagen
|
Jag såg förskräkt upp på Alecto, jag var räddare för henne än när jag stod framfö Voldemort.
Jag verkligen hatade dom, tänkte jag och kröp ihop på bänken glömsk att jag var en varg. 31 okt, 2011 22:36 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen