Rollspel om Kopierarna (prs)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Rollspel om Kopierarna (prs)
|
Borttagen
|
Mina tog upp sin telefon & kollade på internet lite grann. Hon sökte på lite roliga bilder.
12 aug, 2015 21:43
|
|
Borttagen
|
" Ursäkta mig måste ta det här samtalet " sa Izak till läraren och gick ut och bråkade med sin bror via telefon.
" Vadå att det är min tur att städa jag städar ju jämt " sa Izak irriterat.
" Jag har inte tid och städning är din syssla " sa hans bror Ivar.
" Precis som att alla andra sysslor är mina sysslor eller ?" Frågade Izak.
" Precis du jag och Isabelle jobbar du sköter allt i hemmet " sa Ivar bestämt.
" bara för att jag är 15 minuter yngre också eller ?" Frågade Izak irriterat.
" Precis " sa Ivar bestämt. Han hade gått en bit från hemkunskaps salen nu.
12 aug, 2015 21:50
|
|
Borttagen
|
Mina såg oroligt mot dörröppningen.
"um ursäkta mig en stund" sa Mina & gick ut ur klassrummet. Hon såg sig omkring efter Izak men såg honom inte.
"Jag borde leta upp honom" mumlade Mina för sig själv & började att leta efter honom.
12 aug, 2015 21:53
|
|
Borttagen
|
" Du vi delar alla ansvar " sa Izak
" Ja det gör vi men två av oss måste jobba för att vi ska hålla kunna ha råd med huset och du är för liten för att jobba " sa Ivar.
" Du jag är lika gammal som er " sa Izak som började bli riktigt irriterad.
" Inte enligt mig " sa Ivar
" nä just ja jag är bara 15 minuter senare än er " sa Izak som hatade den detaljen.
" Precis och då får man inte jobba familje regel från och med nu " sa Ivar
" bos jävel " sa Izak och la irriterat på.
12 aug, 2015 21:58
|
|
Borttagen
|
Mina letade efter Izak men hon hade gått åt motsatsa håll än Izak. Hon gick försiktigt omkring i högstadiets korridorer. Hon visste att det var farligt där men eftersom högstadier eleverna hade lektion så kände hon sig rätt säker.
12 aug, 2015 22:01
|
|
Borttagen
|
Izak satte sig irriterat på en bänk han tänkte på familjen och suckade. Isabelle och Ivar var de enda som var kvar föräldrarna hade bara övergivit dom och flyttat utomlands nånstans. Han suckade och reste sig och började gå mot det hål Mina hade gått.
12 aug, 2015 22:05
|
|
Borttagen
|
"han verkar inte vara här omkring...jag undrar vad klockan är för vill ju inte att högstadie eleverna ska se mig." sa mina & tog upp mobilen. Mina ryckte till när hon såg vad klockan var. Hon skyndade att gömma sig då hon inte skulle hinna ut.
12 aug, 2015 22:08
|
|
Borttagen
|
Izak såg sig omkring då han gick runt om honom började folk gå ut ur klassrum. Han började smått bli orolig över Mina tänk om hon var ensam omringad av killar. Han gick då lite fortare.
12 aug, 2015 22:11
|
|
Borttagen
|
Mina höll andan för att inte släppa ett ljud ifrån sig men det var inte så lätt. Hon såg från sitt gömställe några killar som hon kände igen direkt.
12 aug, 2015 22:13
|
|
Borttagen
|
Izak hittade inte mina nånstans han stannade vid ett par skåp som var röda höga skåp. Ett utav dom var hans eget.
" Mina " ropade Izak oroligt folk såg på honom.
12 aug, 2015 22:16
|
Du får inte svara på den här tråden.