Privat roll mellan mums och ginnyw123
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mums och ginnyw123
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
"Lea, kom!" skriker jag "Vi måste till skyddsrummet!"
Hostande springer jag med Lea i handen genom korridoren.
20 nov, 2013 20:20 |
|
mums
Elev |
Jag följer med Annie längs med korridorer och tunnlar, platser som jag aldrig har varit på förut. Jag hostar och jämrar mig.
Jag ska klara det! ![]()
20 nov, 2013 20:22 |
|
ginnyw123
Elev |
"In här!" hostar jag och svänger till vänster och ner för en trappa. Dörren till skyddsrummet är precis framför oss.
Men den är låst. Jag rycker i den och skriker och bankar. "Öppna!"
20 nov, 2013 20:25 |
|
mums
Elev |
Jag hostar gång på gång men hostningarna avtar lite.
"Snälla öppna!", nästan skriker jag. "Vi kan inte släppa in mer rök!", hörs det innefrån. Vad händer nu? Vi måste härifrån! ![]()
6 dec, 2013 14:59 |
|
ginnyw123
Elev |
Jag och Lea ser panikslaget på varandra. Vi måste bort härifrån.
Jag tar hennes hand och springer mot utgången. Kommer vi ut borde röken inte vara lika farlig, eller?
6 jan, 2014 18:05 |
|
mums
Elev |
"Där!", skriker jag så högt jag kan men det kommer endast ut en viskning.
Men jag pekar på en lusstrimma som glittrar i röken. Jag försöker att visa Annie vad jag menar och hon snappar upp det direkt. ![]()
7 jan, 2014 08:23 |
|
ginnyw123
Elev |
Jag drar med mig Lea mot ljusstrimman, som visar sig vara utgången. Hostande drar jag upp dörren och vi springer ut i friska luften, som visserligen också är rökig, men inte alls lika mycket som inne i skolan.
8 jan, 2014 15:00 |
|
mums
Elev |
Luft. Ingen frisk luft, men det är luft.
Jag har hostat av mig stort sett all rök från lungorna nu och jag försöker att prata med Annie. "Vi måste fly va? Som vissa gjorde innan det började. Är det för sent? Kommer vi dö?" ![]()
23 jan, 2014 19:53 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen