Betyg!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag har inte fått mina betyg än... hoppas att de kommer på måndag, för jag vill veta vad jag fick samtidigt som jag inte alls vill se för att jag vet att jag antagligen inte alls kommer att bli nöjd...
21 dec, 2013 21:55 |
|
Ginny_Power
Elev |
21 dec, 2013 23:48 |
|
Minihäst
Elev |
Skrivet av Ginny_Power: E är 10...Ehm, något som vet hur man räknar ut sina poäng...? Det enda jag vet är att A är 20... another day, another slay 21 dec, 2013 23:50 |
|
cikki
Elev |
Jag hade 185 i meritvärde, helt ok för mig.
Två A:n, Fem B:en, tre C:en och ett D:e i Syslöjd. ^^ 21 dec, 2013 23:55 |
|
kitto
Elev |
Jag går bara i sexan så vi har inte gjort nationella ännu och därför har vi fått minst ett betyg lägre än vi egentligen är värda i alla ämnen som hat nationella prov i. Högsta jag fick va B (so close to an A D: ) i bild. Lägsta var E i alla ämnen vi inta haft + idrott eftersom jag hat VCD (så jag kan inte springa eller sånt för då svimmar jag av att stämmbanden drar ihop sig och jag inte får någon luft).
22 dec, 2013 01:33 |
|
Borttagen
|
Vad är högsta meritvärdet man kan få?
22 dec, 2013 06:36 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf)Vad är högsta meritvärdet man kan få? 22 dec, 2013 15:37 |
|
cikki
Elev |
Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c:Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? 22 dec, 2013 16:16 |
|
mican00
Elev |
Stör mig lite på en sak.
Jag fick B i svenska och engelska och min lärare sa "Du är egentligen värd ett A men jag ger inte högre än B till något för att man kan bli stressad att prestera. Nästa termin kan man få A." Men grejen är ju att jag blir minst lika stressad om jag vet att jag är värd ett A för det blir ju samma sak... Plus att jag inte ens blir stressad av det. ![]()
22 dec, 2013 16:49 |
|
Dramione99
Elev |
Skrivet av cikki: Men man räknar ju sedan bort det sämsta. Så man brukar säga att "fullt meritvärde" är 320p. För när man söker till gymnasiet räknas bara de 16 bästa ämnena. (16x20=320).Skrivet av Zendaya: De sa på skolan att det var 340. c: Skrivet av Borttagen: 320 (eller det är vad jag vet iaf) Vad är högsta meritvärdet man kan få? Ginny_Power A: 20p B: 17,5p C: 15p D: 12,5p E: 10 F: 0p 22 dec, 2013 16:52 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen