Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag log åt Caras rum det såg ganska mysigt ut.
Sen gick vi ut i stallet och vi fick se Ballerina. - Jag provar gärna först, men du får hjälpa mig Cara. Jag har bara ridit två gånger och det var evigheter sen, sa jag med ett ivrigt leende mot Cara och Ballerina. 31 okt, 2011 16:20 |
|
Elin Granger
Elev |
(hallå)
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 31 okt, 2011 16:21 |
|
Cara Riddle
Elev |
"jag hjälper dig" log jag tog ner min hjälm från hyllan och ledde ut Ballerina till paddocken och ställde henne i mitten och tog ner stigbyglarna och log mot Laura som kom fram. Jag visade henne hur man gjorde, hon satte vänster fot i stigbyglen och jag hjälpte henne att svinga sig upp och fixade sedan längden på stigbyglarna så de passade
"trampa ner hälen hela tiden om du kan. Och så håller du tyglarna så här" sa jag och visade henne. Jag satte tyglarna mellan pekfingret och långfingret i den knutna handen och ut mellan ringfingret och lillfingret och log sedan "tryck lätt med hälarna så kommer hon börja gå" sa jag och Laura testade, när Balkerina började gå gick jag bredvid och log "hur känns det?" frågade jag ![]()
31 okt, 2011 16:26 |
|
Borttagen
|
(Kolla på sid 156, där förklarade jag för dig
Jag log, det känndes bra. - Det känns underbart Cara, sa jag med ett leende. Hur ska jag göra för att det ska gå snabbare?, sa jag med ett ivrigt leende vänd mot Cara. 31 okt, 2011 16:31 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag motte Lauras blick
"det beror på hur mycket snabbare du vill att det ska gå. Om du vill trava trycker du lätt till men då måste du ridalätt vilket betyder att du reser dig och sitter varannat steg, det kan vara svårt de första gångerna. Vill du att det ska gå enu snabbare så trycker du med antingen höger eller vänster häl lite bakom stället du har hälen nu. Då kommer hon börja galoppera vilket är lättare att sitta ner i men det går mycket fortare än trav. Vill du galoppera nu trycker du med höger häl eftersom du rider i höger varv. Vill du stanna henne drar du lätti tyglarna. Bara att prova" sa jag och log mot henne och satte mig på stacketet runt paddocken ![]()
31 okt, 2011 16:40 |
|
Borttagen
|
Av gammal erfarenhet visste jag att jag hatade trav, det gjorde ont och var obehagligt.
Men jag visste att jag älskade att galoppera. Jag gjorde som Cara hade sagt och snart galopperade jag runt i hagen det gick snabbt och jag älskade det. Efter några varv drog jag lätt i tyglarna och Ballerina stannade framför de andra. Jag log stort och vände mig sedan om till Dean och gav honom hjälmen. Nu är det din tur, det är inte så svårt, sa jag uppmuntrande och satte mig mid Draco och Blaise medans Cara hjälpte Dean. (Detta är mina erfarenheter av ridning, vilket du kanske har förstått 31 okt, 2011 16:49 |
|
Cara Riddle
Elev |
(du måste få testa att rida Ballerina på riktigt nån gång
Jag såg på Dean och hjälpte honom upp och visade hur man skulle göra. Han såg lite nervös ut "ta det lugnt, hon är snäll" sa jag och klappade henne över mulen och hon slängde lite på huvudet och frustade lite och Dean stelnade till och jag log "ingen fara" skrattade jag och såg sedan på Dean och han tryckte till och Ballerina började vandra lätt "sa Dean vad vill du göra?" frågade jag honom ![]()
31 okt, 2011 16:54 |
|
Borttagen
|
(Ja , absolut
- Det räcker nog att bara gå runt lite, jag tänker inte göra som Laura det såg rent livsfarligt ut, sa Dean nervöst och jag flinade. När de hade gått ett par varv såg Dean mindre skräckslagen ut men hoppade av iallafall och vände sig mot Draco. - Jag förstår vad du menar, de är läskigt höga, sa Dean medkännande. Och jag brast i gapskratt åt de båda, jag skrattade så jag fick ont i magen. Och kom på att det inte var smart att skratta allt förmycket eftersom jag inte var helt bra än. Jag vände mig till Dean och log. - Du ser ut som om du sett ett spöke eller nått, sa jag med ett flin åt hans min. 31 okt, 2011 17:05 |
|
Cara Riddle
Elev |
(ja det hade varit kul
Jag skrattade åt Dean "hon är ju inte ens stor" "det är hon visst" protesterade Draco och jag suckade "du ör hopplös. Men nu vill jag med rida, jag tänker hoppa" log jag och plockade fram lite hinder som jag satte upp på en meter i en liten bana. Jag satte lätt upp och började sedan både trava och galoppera runt innan jag styrde mot hindrerna och när hon kom närmare ställde jag mig upp och lutade mig framåt och följde med över sprången. När jag hoppat banan några gånger saktade jag ner och började trava av henne tills hon lugnat ner sig och jag skrittade några varv och hoppade sedan av och ledde in henne till stallet och sadlade o trännsade av henne och svampade av henne innan jag släppte ut henne i hagen och vände mig mot de andra "är ni hungriga?" log jag ![]()
31 okt, 2011 17:19 |
|
Borttagen
|
Jag log mot Cara, det syntes verkligen att hon gillade att rida.
- Jag är hungrig åt ju knapast någon frukost, sa jag och log. - Jag är också hungrig, sålänge din pappa inte lagar maten är jag nöjd, sa Dean med ett nervöst flin. 31 okt, 2011 17:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen