TartyAwesome Club
Forum > Off Topic > Klubbar > TartyAwesome Club
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Tonks/Luna: 17456Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: du gör mig förvirradSkrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Fattar intee Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: primtal? Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Ally är ju bara 1! Dock är hon väldigt bra på att räkna för att vara 1. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Så det är åldersgräns på två år? Skrivet av Borttagen: Kanske jag Du är för liten! Antar jag. Om du typ inte fyller i januari! Nej. Tretton. Men då får inte tvååringar gå heller. Tyvär Ally! Japp. Fast jag är inte säker på att noll är en siffra. By the way, vilka är för att ett är ett primtal? 1(?)2,3,5,7,13,17,19,23(kanske inte är primtal, orkar inte räkna efter),27,29... De går bara att dela i ett och sig själv. Liksom, ett kan bas delas i ett och ett, och bli ett heltal då. Två kan bara delas i två och ett. Tre, tre och ett. Men fyra, kan delas i två och fyra och ett, så då är fyra inte ett primtal, men har primfaktorer 2 och 2. Fem går bara å dela i fem och ett. Osv. detta var komplicerat Nej. Det är rent och lätt. Dock så är jag lite arg på de som påstår att ett inte är primtal! är ett primtal något som man inte kan dela på 2 Nwj. Två är ett primtal, och två går att dela i två. Det är en lätt regel. Kan endast delas i ett och sig själv! Vilket betyder att alla tal som är jämna förutom två är icke primtal, inget som slutar på noll, eftersom det går att delas i fem, och inget som slutar på en femma, förutom fem! så 2, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 17 osv? Nej. Du har ett fel. Gissa! kanske 1? Näpp. men vaa Nio. Går att dela i tre också! oh Så det är förjävligt att räkna ut höga tal om de är primtal eller inte! ja Men det är kul att räkan ut primfaktorer. Ge mig ett högt tal! 1 nov, 2017 21:10 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
1 nov, 2017 21:13 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: 17456 Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: du gör mig förvirradSkrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Fattar intee Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: primtal? Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Ally är ju bara 1! Dock är hon väldigt bra på att räkna för att vara 1. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Tonks/Luna: Så det är åldersgräns på två år? Skrivet av Borttagen: Kanske jag Du är för liten! Antar jag. Om du typ inte fyller i januari! Nej. Tretton. Men då får inte tvååringar gå heller. Tyvär Ally! Japp. Fast jag är inte säker på att noll är en siffra. By the way, vilka är för att ett är ett primtal? 1(?)2,3,5,7,13,17,19,23(kanske inte är primtal, orkar inte räkna efter),27,29... De går bara att dela i ett och sig själv. Liksom, ett kan bas delas i ett och ett, och bli ett heltal då. Två kan bara delas i två och ett. Tre, tre och ett. Men fyra, kan delas i två och fyra och ett, så då är fyra inte ett primtal, men har primfaktorer 2 och 2. Fem går bara å dela i fem och ett. Osv. detta var komplicerat Nej. Det är rent och lätt. Dock så är jag lite arg på de som påstår att ett inte är primtal! är ett primtal något som man inte kan dela på 2 Nwj. Två är ett primtal, och två går att dela i två. Det är en lätt regel. Kan endast delas i ett och sig själv! Vilket betyder att alla tal som är jämna förutom två är icke primtal, inget som slutar på noll, eftersom det går att delas i fem, och inget som slutar på en femma, förutom fem! så 2, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 17 osv? Nej. Du har ett fel. Gissa! kanske 1? Näpp. men vaa Nio. Går att dela i tre också! oh Så det är förjävligt att räkna ut höga tal om de är primtal eller inte! ja Men det är kul att räkan ut primfaktorer. Ge mig ett högt tal! Jävlar vad högt. Tack. Men okej. 2 Och då har vi 8728 Och då kan vi ta 2 igen. Det blir 4364. Då tar vi 2 igen, bara för att det är lätt. 2182 Delat på 2 igen. 1091 Men då kan jag inte ta två igen, för det är ojämt, vi kan faktiskt ha nått ett primtal... Who knows. *googlar* Och det var faktiskt ett primtal. Så 17456s primfaktorer är 2,2,2,2,1091. Applåder! Varför stava rätt när man kan stava fel? 1 nov, 2017 21:21 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Usch, skola imorgon...så otaggad....
Känner mig rätt nere nu. Efter ha spenderat lovet på mugglis och nu måste tillbaka till läx-eftermiddagarna. ![]()
5 nov, 2017 15:04
Detta inlägg ändrades senast 2017-11- 5 kl. 15:05
|
|
Borttagen
|
Sameeee... vill bara läsa min bok...
5 nov, 2017 15:05 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
5 nov, 2017 15:05 |
|
boknörd_
Elev |
Skrivet av Borttagen: Sameeee... vill bara läsa min bok... JAG FÅR LÄSA MN BOK HELA DA IMORRN HAHHAA
5 nov, 2017 15:06 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Skrivet av boknörd_: Skrivet av Borttagen: Sameeee... vill bara läsa min bok... JAG FÅR LÄSA MN BOK HELA DA IMORRN HAHHAA ORÄTTVIST!!!! ![]()
5 nov, 2017 15:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av boknörd_: VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR?? JAG VILL DET MEEEEEEEEEEEEDSkrivet av Borttagen: Sameeee... vill bara läsa min bok... JAG FÅR LÄSA MN BOK HELA DA IMORRN HAHHAA Jävla trolljakt... 5 nov, 2017 15:08 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av boknörd_: VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR?? JAG VILL DET MEEEEEEEEEEEEDSkrivet av Borttagen: Sameeee... vill bara läsa min bok... JAG FÅR LÄSA MN BOK HELA DA IMORRN HAHHAA Jävla trolljakt... HahahaxD Ditt fel att du prioriterar trolljakten!! ![]()
5 nov, 2017 15:10 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen