Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Draco nickade. Han förstod att hon inte menade så.
"ja i så fall vill jag heta tassen" log Draco och jag tyckte det var sött "vad ska jag heta då?" sa Blaise och jag såg på honom. Bra fråga. "jag vet inte. Tänk på det och svara sen" log jag men slutade när Laura nämnde kriget "jag hatar det. Måste vi verkligen slås mot varandra? Kan vi inte stå på samma sida?" sa jag sorgset ![]()
31 okt, 2011 14:57 |
|
Borttagen
|
- Det verkar inte bättre än så Cara, sa jag sorgset.
Jag har min familj på ena sidan, sa jag och smålog lite åt det, det kändes bra att säga familj igen. Och ni har eran på den andra och ingen vill väll svika dom. Sen så tänker jag aldrig frivilligt gå till eran sida, även om min familj inte var på den andra, sa jag och Dean nickade instämmande. 31 okt, 2011 15:07 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag såg sorgset på Laura
"men jag kan inte slås mot er!" sa jag förskräckt. Jag skulle aldrig kunna skada dem. "det är så orättvist att vi inte får välja sida själv. Om jag går över på er sida skriver jag på min dödsdom. Varför är våra sidor så olika?" sa Draco sorgset och jag förstod honom. "jag vet inte. Men vad ska vi göra?" sa jag sorgset ![]()
31 okt, 2011 15:12 |
|
Borttagen
|
- Nej jag vet, jag skulle aldrig kunna slåss mot er heller, sa jag och ruskade på huvudet.
- Det är så svårt, sa Dean sorgset. - Med det är väll det som gör kriget, att alla är så olika, och vi kan inte göra något åt det, sa jag sorgset. - Nä, det är fördjävligt, sa Dean och jag nickade. 31 okt, 2011 15:27 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag såg sorgset på dem och ställde mig sedan argt upp
"jag tänker inte slås mot er! Jag tänker inte slås mot er!" sa jag och kände hur arg jag blev "varför är allt så svårt? Varför kan livet inte bara vara rättvist? Varför är min far tvungen att vara en idiot?" sa jag argt "du borde kanske fråga honom" sa Draco på skoj men jag såg på honom "ja jag kanske borde. Vet ni vad jag tänker faktiskt fråga honom" sa jag och började gå ut från värdshuset "vänta jag följer med" sa Draco och jag log mot honom och såg på de andra ![]()
31 okt, 2011 15:36 |
|
Borttagen
|
Jag stirrade på Cara som hade rest sig upp och ännu mer förvånad blev jag när hon hade tänkt att gå och snacka med sin far.
Jag ryckte på axlarna, Cara var som hon var. - Visst jag följer med, sa jag och såg på de andra. - Följer du med gör jag det, sa Dean och Blaise nickade instämmande och vi gick ut ur värdshuset. 31 okt, 2011 15:42 |
|
Cara Riddle
Elev |
"ja en resa" skrattade jag ihåligt och tog tag i de andra och transfererade mig hem till pappa
"ja här bor jag" sa jag och såg på huset och gick sedan in "jag kan visa er runt sen om ni vill" skrattade jag och gick mot pappas arbetsrum. Och gick in, han såg på oss "det här hade jag inte väntat mig" sa han "du borde lära dig att förvänta allt. Men jag undrade varför du startade kriget?" sa jag och såg på honom "du är bra konstig. Antar att det går i släckten. Jag antar att jag får svara. Jag startade kriget för att förinta alla mugglare som bara förstör vår värld. De förstör allt och har inte rätt att använda magi" sa han skarpt "de var ju det dummaste jag hört. Bara för att farfar var en idiot är inte alla mugglare det" sa jag skarpt "Cara prata inte om sånt som du inte vet något om. Dessutom så borde mugglare inte få ha tillgång till magi" sa han skarpt. Jag suckade "du är en sån idiot. Kunde du inte gjort något vettigt?" sa jag men han svarade inte "kom nu så visar jag er runt. Vi ses pappa och försök att inte döda någon" log jag och han himlade med ögonen och återgick till nån bok och vi lämnade rummet "nå vad vill ni se först?" log jag ![]()
31 okt, 2011 15:59 |
|
Borttagen
|
Jag tittade på Voldemort och Cara som bråkade, det var ganska lustigt att se dem sådär.
Inte för att jag skrattade men ja lustigt var det. Förutom det han sa om mugglare, det gillade jag inte. Som om de skulle vara sämmre, jag skakade på huvudet och gick ut. - Jag vill se ditt rum Cara och Ballerina, sa jag glatt. Jag kan väll få rida på henne? och du lovade ju Dean det med, sa jag och vi styrde stegen mot Caras rum. 31 okt, 2011 16:07 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag nickade och gick mot mitt rum och öppnade dörren och visade mitt rum som hade svarta tapeter och vägg med ormar på. Möblerna var också svarta med ormar som ben och jag log. Även om det var svart så var det mysigt
"ja här bor jag" log jag och såg sedan på mina vänner "ja det är inte så mycket. Men kom nu så går vi till stallet" sa jag och gick ner till stallet och log. Jag älskar verkligen lukten av häst. Jag hämtade Ballerina från hagen "ja det här är Ballerina" log jag och visade mitt fux sto med fyra vita strumpor och en vit bläs. Jag borstade henne o sadlade henne sedan och tillslut satte jag på tränset "ja vem vill vara först?" log jag vänligt ![]()
31 okt, 2011 16:16 |
|
Elin Granger
Elev |
(Kan ni berätta nu?)
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 31 okt, 2011 16:18 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen